کد خبر : 1704838 | 08 شهریور 1399 ساعت 15:31 | 49.5K بازدید | 1 دیدگاه

گزارش؛

3 مانع بزرگ منچسترسیتی در راه جذب مسی

منچسترسیتی را محتمل ترین مقصد لیونل مسی در صورت جدایی او از بارسا می دانند ولی این انتقال کار ساده ای نخواهد بود.

3 مانع بزرگ منچسترسیتی در راه جذب مسی

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از موندودپورتیوو، لیونل مسی به شکلی رسمی و با ارسال بوروفکس به باشگاه بارسلونا درخواست جدایی کرده و اعتقاد دارد بند فسخ او معتبر است و می تواند به عنوان بازیکن آزاد راهی تیمی دیگر شود.

واکنش باشگاه بارسلونا به این ادعا منفی بود و آنها معتقدند بند فسخ مسی تا 10 ژوئن معتبر بوده و با تعویق فصل و دیر تمام شدن بازی ها تغییری در تاریخ اعتبار این بند ایجاد نشده است.

 

 

1523265

 

 

مسی تمایل دارد به شکلی دوستانه و با توافق مشترک از بارسا جدا شود ولی باشگاه کاتالان تنها برای تمدید قرارداد حاضر به نشستن پای میز مذاکره است.

از منچسترسیتی به عنوان مقصد احتمالی مسی نام برده می شود و فوق ستاره آرژانتینی معتقد است زیر نظر پپ گواردیولا بار دیگر می تواند به جاده موافقیت بازگردد اما سیتی برای جذب او مشکلات و موانعی جدی دارد.

 

 

1523339

 

 

در ابتدا باید به دستمزد بالای مسی اشاره کرد. او سالانه با احتساب مالیات 100 میلیون یورو از بارسا دریافت می کند و سیتی اگر بخواهد چنین دستمزدی را پرداخت کند، باید تعدادی از بازیکنان بزرگش که دستمزد بالایی دریافت می کنند را در فهرست فروش بگذارد که کار ساده ای نخواهد بود.

 

اگر لیونل مسی با استناد به بورفکس ارسالی و اینکه بند فسخش معتبر بوده، در نهایت از بارسا بدون توافق مشترک جدا شده و فیفا موقتا انتقال او به سیتی را تایید کند، کار به دادگاه کشیده خواهد شد و سیتی باید فرض کند که در صورت محکوم شدن باید رقم فسخ 700 میلیون یورویی او را پرداخت کند مگر اینکه در قرارداد با مسی قید کند که در صورت شکست در پرونده قضایی، این مبلغ را پرداخت نخواهد کرد.

 

 

1523294

 

 

سپس باید به قضیه فیرپلی مالی اشاره کرد. اگر مسی بر سر یک رقم جدایی معقول با بارسا به توافق برسد، پیش بینی می شود که سیتی حداقل 100 میلیون یورو برای جذب این بازیکن هزینه خواهد کرد و در این صورت باید بین خرید و فروش های تابستانی خود توازن ایجاد کند تا از سوی فیفا به نقض فیرپلی مالی محکوم نشود. سیتی در سال های اخیر به شدت تحت نظر فیفا و یوفا قرار دارد و نمی تواند به راحتی ریسک خرید گران قیمت مسی را به جان بخرد.

 

دیدگاه‌ها