کد خبر : 1706252 | 16 شهریور 1399 ساعت 11:44 | 66K بازدید | 6 دیدگاه

کار سخت پرسپولیس بدون ستاره شماره ۹

ترابی چگونه مشتری قطری پیدا کرد؟ (آنالیز)

مهدی ترابی بی گمان یکی از بهترین بازیکنان لیگ نوزدهم بود که بلافاصله پس از پایان فصل، با پرسپولیس فسخ کرد.

ترابی چگونه مشتری قطری پیدا کرد؟ (آنالیز)

به گزارش ورزش سه، وضعیت مالی و رقابتی تیم های قطری به شکلی است که آن ها ستاره هایی از اروپا و آمریکای جنوبی را بیشتر به خدمت می‌گیرند و نگاهشان به فوتبال ایران با گذشته تفاوت های جدی کرده است. اما همچنان فوتبالیست های ایرانی جایگاه خاص خود را در تیم های قطری دارند و در پنجره فعلی نقل و انتقالات نیز نوبت مهدی ترابی است که چشم مدیران قطری را متوجه خود ببیند.

ترابی یکی از بهترین بازیکنان و شاید حتی مرد اول پرسپولیس در لیگ نوزدهم بود. او ۱۱ گل زد و ۶ گل ساخت تا روی ۱۷ گل تیمش تاثیر بگذارد و همچنین نباید فراموش کرد که ۷ گلش سه امتیازی بودند و به نوعی پرسپولیس را از باخت و تساوی نجات دادند.

 

او در هر بازی میانگین ۲.۱۳ شوت (۰.۹ در چارچوب) را ثبت کرد که برای یک هافبک آمار قابل توجهی است. همچنین ثبت ۴۴ پاس که بسیاری از آن ها رو به جلو بودند و به موقعیت ختم می‌شدند، ترابی را در جایگاه ویژه ای از این کالدرون - گل‌محمدی قرار داد.

حالا جدایی این ستاره می‌تواند موفقیت سرخ ها را به خطر بیاندازد. ستاره ای که ریتم حرکتی تیمش را سریع‌تر و منظم تر می‌کرد و با حرکات غافل‌گیر کننده، اجازه کاری را به مدافعان حریف نمی‌داد، حالا در قطر مشغول بررسی پیشنهادات است و احتمال بازگشتش به ایران چیزی نزدیک به صفر پیش بینی می‌شود و این بیش از همه، رقبای پرسپولیس را خوشحال می‌کند.

 

البته پرسپولیسی ها خوش شانس بودند که خیلی زود جانشینی چون احسان پهلوان را برای ترابی برگزیدند اما در این بین شاید نقش یحیی گل‌محمدی مهم تر از بقیه باشد که باید مثل برانکو، خلأ ستاره ها را با معرفی ستاره های جدید بپوشاند.

 

1525116

دیدگاه‌ها