کد خبر : 1706666 | 18 شهریور 1399 ساعت 09:32 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

تیم آلمان همچنان خوب نتیجه نمی‌گیرد

لو مثل کواچ؛مانشافت فلیک می‌خواهد!

آلمان همچنان در انتظار کسب اولین پیروزی خود در لیگ ملت‌های اروپا است. بعد از تساوی یک بر یک پنجشنبه شب مقابل اسپانیا در هفته نخست، ژرمن‌ها در دومین بازی‌شان که میهمان سوئیس بودند دوباره به تساوی یک بر یک بسنده کردند.

 لو مثل کواچ؛مانشافت فلیک می‌خواهد!

به گزارش ورزش سه ، در هر دو بازی تیم ملی آلمان در حالی به حریف امتیاز داد که گل اول را زده بود اما نتوانست از برتری‌اش محافظت کند. نیمه دوم بازی این تیم مقابل سوئیس را اما شاید بتوان بدترین نمایش این تیم از زمان باخت 2 بر صفرش مقابل کره جنوبی در آخرین دور از بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه دانست. ژرمن‌ها در دوره قبلی لیگ ملت‌ها نیز در 4 بازی خود بدون برد مانده بودند و با حساب نتیجه این دو بازی، احتمالاً بار دیگر حرف ‌و ‌حدیث‌هایی درباره نیاز به اعمال تغییرات زیربنایی در فوتبال ملی این کشور راه می‌افتد و انتظار می‌رود همه چیز با بحث درباره برکناری یواخیم لوو از مربیگری تیم و آوردن یک مربی جدید آغاز شود.


خب البته این هم طبیعی است. تیم ملی آلمان از سال 2014 که قهرمان جام جهانی برزیل شد، در سراشیبی افت قرار گرفته است. بخشی از این افت را شاید بتوان به خروج دستیار یواخیم لوو، هانسی فلیک در کادر فنی تیم ملی آلمان دانست. او پس از جام جهانی 2014 ژرمن‌ها را ترک کرد. تأثیر فلیک در موفقیت تیم ملی آلمان شاید تابستان امسال بیش از هر زمان دیگری اثبات شد زمانی که او با بایرن مونیخ سه‌گانه لیگ قهرمانان، بوندس‌لیگا و جام حذفی را برد و این تیم را به اولین تیم تاریخ تبدیل کرد که بدون حتی یک شکست قهرمان اروپا می‌شود. و اما لو؟ آلمان با وجود اینکه در حال حاضر یکی از پرمهره‌‌ترین تیم‌های ملی دنیا است، نتوانست یورو 2016 را فتح کند و دو سال بعد در جام جهانی هم در مرحله گروهی حذف شد. 


این تیم در اولین دوره لیگ ملت‌های اروپا هم در گروهش قعرنشین شد و به لیگ B سقوط کرد اما به لطف تغییر قوانین مسابقات، در دوره دوم رقابت‌ها به لیگ A برگشت. در بین این دو دوره، ژرمن‌ها با صعود قاطعانه‌ به مرحله یورو 2020 کمی از شدت انتقادات کاستند اما عملکردشان در این دوره جدید لیگ ملت‌ها سبب شده بار دیگر شکاف‌های تاکتیکی فراوانی که در بازی تیم ملی آلمان وجود دارد، به چشم آید. لوو پس از تساوی خارج از خانه تیمش در شهر بازل مقابل تیم ملی سوئیس گفت: «اینکه در دو بازی متوالی‌ مقابل اسپانیا و سوئیس از حریف پیش افتادیم و در نهایت نتوانستیم بازی را ببریم، ناراحت‌کننده است. ما در بازی‌های ماه اکتبر باز هم حمله خواهیم کرد. در حال حاضر تمام بازیکنان ما از نظر جسمانی آماده نیستند.» حرف لوو اگرچه بیراه نیست اما فقط او نیست که تیمش از ناآمادگی جسمانی بازیکنانش رنج می‌برد بلکه سایر تیم‌ها هم مشکلی مشابه دارند.

 

1525342


بعد از جام جهانی و کسب نتایج ضعیف در لیگ ملت‌ها، لوو بدون آنکه شاید نیازی به این کار باشد، مهره‌هایی مانند توماس مولر، ژروم بواتنگ و متس هوملس را در رده ملی بازنشسته کرد در حالی که مولر و بواتنگ در کنار دیگر بازیکنان بایرن مونیخ امسال فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند. اگرچه حتی در صورت بازنشسته نبودن این دو بازیکن استفاده از آنها به خاطر حضورشان در فینال لیگ قهرمانان غیرمحتمل بود اما اصرار لوو برای استفاده از سیستم بازی ضدحمله‌ای و عقب‌نشینی به سبک تیم‌های کوچک همانقدر واضح بود که اصرار نیکو کواچ برای پیاده‌سازی سبک فوتبال دفاعی در بایرن مونیخ. آلمان تیمی است که حتی در فرآیند بازسازی هم در 9 مورد از 10 مورد بخت کسب پیروزی در یک مسابقه است. تکیه به تاکتیک‌های اشتباه اما دارد برای این تیم گران تمام می‌شود.


پنجشنبه شب مقابل اسپانیا این تیم در اواخر بازی عقب‌نشینی کرد و در نهایت اتفاقی که انتظارش می‌رفت رخ داد و در وقت‌های تلف شده گل خورد. مقابل سوئیس هم اگرچه این تیم مدت‌هاست که در خانه نباخته اما آلمان باید به شیوه‌ای قاطعانه‌تر برای تحمیل بازی‌اش به حریف به میدان می‌رفت و در عوض عقب‌نشینی کرد و به امید به دست آوردن فرصت ضدحمله خط دفاعی‌اش را در معرض خطر قرار داد. درست است که آلمان فرصت زدن گل دوم را هم داشت اما در نیمه دوم سوئیس تیم بهتری بود و به لطف ضعف در سازماندهی خط دفاعی حریف بود که فضای زدن گل تساوی را به دست آورد.


ترجمه: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها