کد خبر : 1706706 | 18 شهریور 1399 ساعت 12:30 | 21.2K بازدید | 0 دیدگاه

آلمان چه زمانی دوباره قهرمان می‌شود؟

یواخیم لوو و چالش جدید فوتبال ژرمن

یواخیم لوو که در حال حاضر طولانی‌ترین دوران حضور روی نیمکت یک تیم ملی را در اختیار دارد با یکی از بزرگترین چالش‌های دوران مربی‌گری خود روبرو است.

یواخیم لوو و چالش جدید فوتبال ژرمن

به گزارش "ورزش سه"، یواخیم لوو به زودی وارد پانزدهمین سال حضور خود روی نیمکت تیم ملی آلمان به عنوان سرمربی می‌شود. او در حال حاضر در بین همه مربیان تیم‌های ملی دنیا بیشترین دوران حضور روی نیمکت یک تیم را دارد. ولی لوو این روزها برای مقابله با یکی از بزرگترین چالشهای دوران حرفه‌ایش آماده می‌شود.

 

یواخیم 60ساله به زودی باید با چالشی جدید روبرو شود. ساخت یک تیم مقتدر از مانشافتی که این روزها تنها سایه‌ای از مانشافت قهرمان جام جهانی 2014 است. تیمی که باید بتواند بار دیگر با بزرگترین قدرتهای فوتبال دنیا پنجه در پنجه بیندازد.

 

1524659

 

بعد از ده ماه وقفه به دلیل توقف ناشی از بحران کرونا در رقابتهای فوتبال، تیم ملی آلمان در دو بازی اخیر خود در لیگ ملت‌های یوفا نتایج ضعیفی بدست آورد. این نتایج نشان می‌دهد که چالش لوو چقدر بزرگ خواهد بود. دو تساوی 1-1 مقابل اسپانیا و سوئیس نشان داد که لوو باید سریع‌تر برای این چالش راه حلی بیابد. چرا که او برای جوان‌سازی تیم ملی آلمان و شرکت در جام ملت‌های اروپا تنها حدود سه ماه زمان دارد.

 

یواخیم لوو این روزها از بازیکنانش می‌خواهد برای همراه شدن با فلسفه‌های جدید فوتبال مدرن از سبک بازی همراه با پاس‌های متعدد و ضدحملات خطرناک استفاده کنند.

 

در اینکه نو شدن دائمی سبک بازی و روش‌های تاکتیکی وظیفه هر مربی‌ای به حساب می‌آید شکی نیست اما فشاری که مربی تیم ملی کشوری صاحب فوتبال مثل آلمان تحمل می‌کند فشاری منحصربفرد است که تحمل و مدیریت آن از هر کسی برنمی آید. مربیان باشگاهی قبل از هر چیز به فکر موفقیت کوتاه مدت هستند اما مربی تیم ملی آن هم تیم ملی آلمان همیشه باید بلندمدت را در نظر داشته باشد.

 

یواخیم لوو با معضل انتظارات هواداران هم مواجه است. هواداران آلمانی به دنبال درخشش تیم شان در جام ملت‌های 2021 هستند ولی لوو بیشتر جام ملت‌های بعدی در سال 2024 را هدف گرفته؛ تورنمنتی که به میزبانی آلمان برگزار خواهد شد.

 

1524606

 

یواخیم لوو در مصاحبه اخیرش درباره جام ملت‌ها گفته بود: " تیم ما باید تا دو سه سال دیگر ثبات داشته باشد. آن موقع است که می‌توانیم درباره اینکه آیا شانس اول قهرمانی هستیم یا نه".

 

اینکه لوو در صحبتهای خود نه اشاره‌ای به قهرمانی تیمش در جام ملت‌های 2021 می‌کند و نه اسمی از رقابتهای بزرگ دیگر مثل جام جهانی می‌آورد بی دلیل نیست.

 

1524657

 

مقاومت لوو در استفاده از بزرگان باتجربه ای مثل توماس مولر، جروم بواتنگ و متس هوملس نشان دهنده استراتژی بلندمدت او است. البته نباید از استثناهایی مثل تونی کروس و مانوئل نویر غافل شد ولی لوو چاره دیگری جز استفاده از این دو ندارد. کروس و نویر شالوده هایی هستند که او برای ساختن ساختمان تیمش به آنها نیاز مبرم دارد.

 

دیدگاه‌ها