کد خبر : 1707094 | 20 شهریور 1399 ساعت 09:00 | 37.5K بازدید | 4 دیدگاه

هفت سال هفت میلیارد گرفتم

شجاع: اول بازیکنان قدیمی را راضی کنید بعد سراغ بقیه بروید

چهار روز است می‌روم باشگاه، رفتم این بند جدایی را بردارم و قرارداد تمدید کنم. یک برگه سفید قرارداد برداشتم و گفتم که این را من امضا میکنم و شما مبلغ بنویسید. هی گفتند جلسه داریم

شجاع: اول بازیکنان قدیمی را راضی کنید بعد سراغ بقیه بروید

به گزارش ورزش سه، شجاع خلیل زاده این روزها به چهره آشنا در مقابل باشگاه پرسپولیس تبدیل شده است. بازیکنی که هرروز برای تمدید و اصلاح قرارداد به دیدار رسول پناه می‌رود اما مدیرعامل سرخ ها تن به خواسته وی نمی‌دهد.

 

او شب گذشته در برنامه اینستاگرامی‌ کریم باقری حضور یافت و درباره این موضوعات صحبت های کاملی را انجام داد؛ از این که بازرس اجازه تمدید را نمی‌دهد تا رقم قرارداد.

 

* این بخش از صحبت ها به جام قهرمانی و علاقه شجاع به پیراهن پرسپولیس اختصاص دارد.

 

خلیل زاده: وقتی جام را می‌بری خانه تازه میفهمی قهرمانی چه حسی دارد؛ تمام زحمت های تیم دست تو است. یک حس عجیبی است، میدانید چرا؟ چون شما پرسپولیسی هستی، آرزو داری در پرسپولیس بازی کنی و قهرمان شوی، حالا جام قهرمانی هم در دست توست...

کریم باقری: بله ما جام را خانه نبردیم، نمی‌دانیم چه حسی دارد. (با کنایه)

خداداد عزیزی: تو از آن ها بودی که پرسپولیسی بودی؟

شجاع خلیل زاده: من ۷ سال، نه بیشتر! ۱۰ سال پیش مصاحبه کردم و گفتم پرسپولیسی شش آتیشه ام. ادعا هم ندارم ها، ولی گفتم.

خداداد عزیزی: یک سری بودند گفتند استقلالی هستیم اما رفتند پرسپولیس، یک سری پرسپولیسی بودند سر از استقلال درآوردند.

شجاع خلیل زاده: خب الان عشق به پیراهن نیست یا کمتر شده. واقعیت را می‌گویم، بعضی ها به خاطر پولشان سر تمرین هم نمی‌روند. بعضی ها هستند  بازار گرمی می‌کنند. در این ما یک نفر هم وجود ندارد این کار را کند. آقا کریم می‌داند (سوال از باقری) بازیکنان ما بازار گرمی کردند؟ هیچ کدام من یادم نمی‌آید.

خداداد عزیزی: بازیکن پرسپولیس خب باید بزرگ باشد شجاع.

شجاع خلیل زاده: همیشه به خاطر دل مردم بوده و مردم هم باید حق بدهند که به فکر زندگی باشیم. چون خانواده دارند.

خداداد عزیزی: وقتی مدیرعامل تعهد می‌کند وظیفه اش است که پرداخت کند.

کریم باقری: در فوتبال همه مبلغ بالا نمی‌گیرند. 

شجاع خلیل زاده: در ۷ سال اخیر ۷ میلیارد تومان گرفته ام.

خداداد عزیزی: تازه تو شجاع خلیل زاده هستی! یک تعداد خیلی رقم ها پایین است. الان همه ش زد و بند است، مثلا شجاع را گل گهر سیرجان می‌خواهد، مدیر برنامه می‌گوید کنارش مثلا خداداد را هم باید بگیری. 

شجاع خلیل زاده: میدانید چجوری است؟ یک بازیکن می‌آید کنار باشگاه پرسپولیس عکس می‌گیرد که من کنار باشگاه هستم، از همان جا می‌رود باشگاه دیگر سه برابر قرارداد می‌بندد. من به بازیکنان عزیز می‌گویم که در تیمی که بازی می‌کنند، اگر پرسپولیسی هستند به پرسپولیس بروند و استقلالی هستند بروند استقلال. این خیلی مهم است که در تیم با جان و دل بازی کنی. من اگر استقلالی بودم، با جان و دل در پرسپولیس بازی نمی‌کردم.

خداداد عزیزی: رقم ها در فوتبال ما به نظرت واقعی است و بازیکن ارزشش را دارد؟

شجاع خلیل زاده: خیلی اش کاذب است، بعضی بازیکنان پول های زیادی می‌گیرند و بعضی بازیکنان پیشنهاد دارند و نرفته اند. یک عده در تیم رقیب سه برابر قیمت پول می‌گیرند.

کریم باقری: آقا شجاع می‌گویی پیشنهاد دارم چرا نمی‌روی؟

شجاع خلیل زاده: آقا کریم من دیروز هم گفتم تا وقتی من را بخواهند می‌مانم، اگر نخواهند می‌روم.



* سپس شجاع خلیل زاده صحبت های نسبتا مفصلی را در انتقاد از مدیریت انجام می‌دهد.

 

خداداد عزیزی: اینجا بهترین جاست که صحبت کنی چون مدیرعامل تیم هم صحبت هایت را می‌شنود.

خلیل زاده: آقا کریم بزرگ ماست، از او اجازه میگیریم که این حرف ها را بزنیم. 

کریم باقری: اجازه چی؟ راحت باش. اولا این که قرار شد برویم آسیا و دست پر برگردیم و بعد باهم برویم باشگاه.

خلیل زاده: من سال اولی که آمدم پرسپولیس، کمترین پول را در این سه سال گرفتم و بدون هیچ منتی اولین نفر تمدید کردم و پارسال هم که بحث رفتن بود اولین نفر رفتم تمدید کردم تا همه بازیکنان بمانند. بازهم کمترین پول را گرفتم و بدون غر زدن بازی کردم. رسید به امسال که من بند جدایی در قراردادم بود و رفتم گفتم نه از کسی ۱۰۰ تومن بیشتر می‌خواهم و نه کمتر، اگر بازیکنی می‌آید و سقف را می‌گیرد، من هم همان‌قدر بگیرم و مثل بقیه پول بگیرم تا انگیزه داشته باشم.

همه می‌گویند غیرت و تعصب اما آقا کریم می‌داند که در این چهار سال که قهرمان شدیم همه به این پیراهن تعصب داشتند. ما هم گفتیم بازیکنان پرسپولیس باید بیشترین پول را بگیرند چون قهرمان ایران هستند. این ها نگیرند چه کسی بگیرد؟ من چهار روز است می‌روم باشگاه، رفتم این بند جدایی را بردارم و قرارداد تمدید کنم. یک برگه سفید قرارداد برداشتم و رفتم اتاق مدیرعامل و گفتم که این را من امضا میکنم و شما مبلغ بنویسید تا بروم. هی گفتند جلسه داریم و چهار روز گذشت. شما باید اول بازیکنان خودتان را راضی کنید و بعد سراغ بقیه بروید.

یک سری تیم ها تمرین نمی‌رفتند و پول میگرفتند، ما هم میتوانیم این کار را کنیم اما ما تمرین می‌کنیم و آقا کریم هم همیشه می‌گوید که درست نیست در پرسپولیس اعتصاب کنیم. الان یک ماشین معمولی ۲ میلیارد تومان است، ما هم پنج سال قرار است بازی کنیم و بعد هیچی.

خداداد عزیزی: قراردادت نسبت به جدیدها خیلی پایین تر است؟

کریم باقری: آره. من اعتقاد دارم ایشان و بقیه بازیکنان به خاطر چند قهرمانی متوالی بهترین پول را بگیرند و تازه واردها هم آمده‌اند مشکلی ندارند و با شرایطی که دارند قرارداد بسته اند.

 


* بعد بحث به اینجا کشید که رسول پناه به شجاع گفته که دلیل عدم تمدید، وجود بازرس است که به قراردادها ایراد میگیرد.

 

کریم باقری: مدیر تیم سر قرارداد من می‌گفت اگر اضافه کنم، بازرس ایراد میگرفت. خب چه ربطی دارد تیم این همه هزینه می‌کند. بازرس کلش را می‌گوید این درآمد را دارید و روی یک نفر که نگاه نمی‌کند که بگوید فلانی دو تومن گرفته.

خداداد عزیزی: آقا کریم شما هرچیزی می‌خرید یک قیمتی دارد. شجاع یک قیمتی دارد و تیمی که سقوط می‌کند یک قیمت.

کریم باقری: بازیکنان کمی وجود دارند که شرایط شجاع را داشته باشند، امیدوارم آقای رسول پناه مشکل آقا شجاع حل شود و چندین سال با خیال راحت کنار بازیکنان بازی کند.

شجاع خلیل زاده: و قهرمان شویم.

خداداد عزیزی: این حرف ارزش دارد که می‌گوید تا من را بیرون نکنید هستم. آن هم در فوتبال الان که اگر باشگاهی صد تومن بیشتر بدهد طرف می‌رود، خوب کاری هم می‌کند چون زندگی اش است. من هم باشم می‌روم اما شجاع شاید زمین خورده! (خنده)

کریم باقری: من فکر کنم بعد از جام رفته صحبت کرده و حالش خوش بوده (شوخی)

خداداد عزیزی: چون رقمی که شجاع گفت من خدایی فکر کنم خیلی کم است.

کریم باقری: این رقم برای سه سال پیش است.

خلیل زاده: پول یک سانتافه است.

دیدگاه‌ها