کد خبر : 1709207 | 31 شهریور 1399 ساعت 08:20 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

به 4 ملی‌پوش و 3 مربی حقوق پرداخت می‌کنیم

مرادی: تجهیزات وزنه‌برداری آموزشی است

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: تجهیزات وزنه‌برداری داخل کشور در حد آموزش است و در حد تمرینات آماده‌سازی ملی پوشان جهت شر کت در مسابقات گزینشی المپیک نیست.

مرادی: تجهیزات وزنه‌برداری آموزشی است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، علی مرادی در خصوص مشکلات عمده وزنه‌برداری ایران، اظهار داشت: امکاناتی از قبیل میله و صفحه‌‌های ایرانی در اختیار داریم ولی از استانداردهای بین‌المللی برخوردار نیست و فقط برای بحث آموزش داخل کشور کفایت می‌کند. اما به منظور برگزاری اردوی تیم ملی با کمبود تجهیزات مواجه هستیم. در این زمینه، چندین بار است با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در حال رایزنی هستیم. قهرمانان ما باید از این تجهیزات استاندارد برخودار باشند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد تشکیل اردوهای تیم ملی نیز عنوان کرد: کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و کمیته مسابقات با برنامه‌‌ریزی که داشتند قرار شده از آبان ماه برنامه‌های لیگ و اردوها را آغاز کنند. قطعا سلامت ورزشکاران در اولویت کاری فدراسیون است ولی باید ملی‌پوشان از شرایط تمرینات انفرادی خارج شوند و به مرحله آماده‌سازی جهت شرکت در مسابقات گزینشی تمرینات خود را آغاز کنند.    

 

مرادی با اشاره به اینکه هم اکنون فدراسیون جهانی وزنه‌برداری شرایط آشفته‌ای دارد، تاکید کرد: فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری تقویم مسابقات را تا به امروز ارائه نداده است. چند روز پیش نیز مسابقات قهرمانی اروپا که یکی از مراحل گزینشی المپیک توکیو بود، کنسل شد. هیچ چیز از طرف این نهاد جهانی مشخص نیست. باید فدراسیون جهانی هر چه زودتر این ضعف عمده‌ای را برطرف کند.

 

وی در مورد واریز حقوق المپیکی‌های وزنه‌برداری نیز خاطرنشان ساخت: از مسئولان کمیته ملی المپیک تشکر و قدردانی می‌کنم که وزنه‌برداری را همیشه مورد حمایت قرار می‌دهند و مبلغی را به 3 ملی‌پوش و یک مربی واریز کرده‌اند. اما فدراسیون وزنه‌برداری هم در حالی که اردوها شروع نشده است، از ابتدای سال 99 حق‌الزحمه‌ای چهار ملی‌پوش و سه مربی را پرداخت کرده است. حتی به دو ملی‌پوش بانوان که در برنامه المپیکی حضور ندارند هم حقوق در نظر گرفته‌ایم. 

دیدگاه‌ها