کد خبر : 1709285 | 31 شهریور 1399 ساعت 14:32 | 30.5K بازدید | 4 دیدگاه

آماده باش چپ پای مازنی بعد از مصدومیت آقایی

معادله پیچیده در سمت چپ؛ شجاعی، شجاع یا امیری؟

مصدومیت بدموقع سعید آقایی باعث خروج او از ترکیب تیم در آستانه جدال حساس با الدحیل قطر شده است.

معادله پیچیده در سمت چپ؛ شجاعی، شجاع یا امیری؟

به گزارش "ورزش سه"، سعید آقایی که طی دو بازی اخیر پرسپولیس مقابل التعاون در پست مدافع چپ برای سرخپوشان به میدان رفته، در آستانه بازی با الدحیل دچار آسیب دیدگی کشاله شده تا این بازی را از دست بدهد.

سرخ‌ها که پیش از این با توجه به مصدومیت محمد انصاری و محمد نادری، این دو بازیکن در سمت چپ دفاعی را در اختیار نداشتند، اکنون با غیبت سعید آقایی با چالش بزرگی مواجه خواهند شد چرا که محسن ربیع خواه به عنوان آلترناتیو این پست نیز در اختیار کادرفنی قرار ندارد.

 

اکنون یحیی گل محمدی در آستانه بازی حساس و سرنوشت ساز مقابل الدحیل قطر باید از میان گزینه‌های موجود بازیکن مدنظرش را برای این پست انتخاب کند. در شرایط عادی شانس وحید امیری از دیگر بازیکنان شاید بیشتر خواهد بود و در نهایت باید دید از بین امیری، شجاعی و شجاع خلیل زاده کدامیک به این پست خواهند رسید.

 

شجاع خلیل زاده؛ بستن مسیر رامین
مدافع میانی موفق پرسپولیس طی دیدارهای اخیر، تجربه بازی در پست مدافع چپ را در کارنامه دارد. با این حال حضور او می‌تواند باعث شود تا سرخ‌ها استراتژی خود برای حمله به دروازه حریف را از این جناح از دست بدهند. حضور رامین رضاییان و تمایل این بازیکن به حمله باعث می‌شد فضای مناسبی در این بخش از زمین الدحیل شکل گیرد ولی خلیل زاده از نظر تهاجمی قطعا فرصت کمتری خواهد داشت. با این حال این انتخاب باعث خواهد شد تا رضاییان کمتر شانس داشته باشد. خصوصا اینکه حضور شجاع در سمت چپ باعث می‌شود در قلب دفاعی نیز سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان قرار گیرند تا قدرت خط دفاعی سرخ‌ها افزایش یابد.

 

وحید امیری؛ بازگشت به عقب
امیری در چند دیدار در پست مدافع چپ حاضر شده که آخرین آن البته مربوط به حضور در دربی می‌شود. در شرایطی که حضور امیری در پست مهاجم نیز طی دیدارهای اخیر باعث کاهش کیفیت فنی این بازیکن شده است، بازگشت او به پست دفاع چپ شرایط را برای او سخت‌تر خواهد کرد و مطمئنا بیشتر باید به دنبال مهار رضاییان و فاصله گرفتن بیشتر از دروازه باشد.

 

علی شجاعی؛ آماده باش برای اولین بازی
شجاعی که با مصدومیت جزیی و دور بودن از شرایط آرمانی همراه بود در اختیار کادر بدنسازی قرار داشت تا در دو دیدار قبلی فرصت بازی به دست نیاورد. او اکنون در آستانه بازی با الدحیل با حضور در تمرینات گروهی شرایط بازی را به دست آورده و شاید غیبت سعید آقایی بهترین فرصت برای این وینگر چپ پا باشد تا مثلث فوق العاده ای را با حضور پهلوان و امیری شکل دهد. با این حال مشکل اساسی میل بالای تهاجمی از سمت راست الدحیل خواهد بود که باعث می‌شود یحیی شاید در این سمت ریسک کمتری را تجربه کند. با این حال شاید اولین بازی شجاعی در تقابل با رامین رضاییان باشد و او به دنبال یک روز فوق العاده در ترکیب تیم باشد و باید دید نظر یحیی گل محمدی چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها