کد خبر : 1709443 | 01 مهر 1399 ساعت 12:13 | 38.2K بازدید | 6 دیدگاه

بررسی شش گل استثنایی و یک حسرت بزرگ؛

پرسپولیس چگونه الشارجه را متوقف می‌کند؟

شش گل الشارجه مقابل التعاون، آن ها را در موقعیتی بسیار خوب قرار داده است.

پرسپولیس چگونه الشارجه را متوقف می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، الشارجه در دو بازی اخیر خود 10 گل به ثمر رسانده و این زمانی جالب می‌شود که آمار حریف ایرانی این تیم یعنی پرسپولیس بررسی شود؛ 4 گل در 5 بازی. شارجه با ستاره های خوش تکنیک خود شب گذشته بارها و بارها مدافعان التعاون را فریب داد و شانس صعود آن ها را به حداقل رساند و برای اولین بار این تیم عربستانی را به قعر جدول فرستاد.

 

پس از این که الشارجه چهار بار دروازه الدحیل را باز کرد، توجه بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی به این تیم جلب شد اما حالا پیروزی شش گله در آستانه بازی با پرسپولیس، نظرهای بیشتری را هم متوجه این تیم اماراتی کرده است؛ تیمی که پرسپولیسی ها با یک پیروزی سه گله و سپس انصراف از لیگ قهرمانان می‌شناختند اما حالا به شکلی قدرتمند به لیگ قهرمانان آسیا بازگشته است. شاید بررسی شش گلی که شب گذشته به ثمر رسید، به شناخت این تیم کمک بیشتری کند:

 

الشارجه 1 - التعاون 0 (سیف راشد - دقیقه 45+1): ایگور کورونادو پشت ضربه ایستگاهی ایستاده و توپ را از فاصله ای دور روی دروازه التعاون ارسال می‌کند. توپ از روی سر یک مدافع زردپوش می‌گذرد و سیف راشد بازیکن 171 سانتی متری الشارجه با ضربه سر از روی خط شش قدم دروازه را باز می‌کند.

 

1529677

 

الشارجه 2 - التعاون 0 (ولیتون - دقیقه 49): این یک گل تماشایی است که می‌توان بارها آن را دید؛ ولیتون در لب خط طولی توپ را با پشت پا به کایو می‌دهد. کایو پس از چند ثانیه ولیتون را که در فضا حرکت کرده صاحب توپ می‌کند و آتش بازی این مهاجم 33 ساله برزیلی آغاز می‌شود؛ او پس از استارت 25 متری، مدافع التعاون را به شکلی دریبل می‌زند که روی زمین بیفتد و سپس از زاویه کاملا بسته دروازه کاسیو را برای دومین بار فرو می‌ریزد.

 

1529678

 

الشارجه 3 - التعاون 0 (محمد عبدالباسیط- دقیقه 54): عبدالباسیط لحظاتی پس از این که به جای سیف راشد بازیکن مصدوم الشارجه وارد زمین شد، توانست گلزنی کند. مثلث کایو، ولیتون و کورونادو به سانتری زیبا به سمت راست ختم می‌شود. در این سمت خالد توپ را می‌گیرد و پس از چرخش آن را به عبدالباسیط می‌دهد و وی با شوتی سرضرب و تماشایی گل سوم را از روی خط محوطه جریمه می‌زند.

 

الشارجه 4 - التعاون 0 (ولیتون - دقیقه 57): یک اشتباه بزرگ، یک اشتباه عجیب. مدافع التعاون با پاس به عقب توپ را به کاسیو می‌دهد، این گلر 40 ساله که اعتماد به نفسش را از دست داده، از کنترل توپ باز می‌ماند و در حالی که می‌توانست با رها کردن آن یک کرنر بدهد، با تعللی حیرت آور زمینه ساز گل چهارم می‌شود. ولیتون توپ را در لب خط عرضی می‌گیرد و گل بعدی...

 

1529679

 

الشارجه 5 - التعاون 0 (ولیتون - دقیقه 60): سه دقیقه بعد دوباره کورونادو گلسازی می‌کند. سانتر او از روی نقطه کرنر شدت بسیار زیادی دارد اما ولیتون کوتاه قامت در تیر یک منتظر است تا آن را قطع کند و موفق به این کار هم می‌شود. قطع توپ با یک ضربه سر از شدت آن نمی‌کاهد و برای پنجمین بار دروازه بان برزیلی را مغلوب می‌کند.

 

1529680

 

الشارجه 6 - التعاون 0 (کایو - دقیقه 68): دوباره کورونادو پا به توپ می‌شود و سه بازیکن را پشت سر می‌گذارد. با قدرت پای فوق العاده اش شوت می‌زند اما کاسیو موفق به دفع آن می‌شود. با این حال غفلت مدافعان التعاون سبب می‌شود تا توپ به کایو برسد و او با سر توپ را از بالای سر کاسیو عبور دهد تا التعاون شش تایی شود.

 

1529681

 

* ضعف دروازه بان التعاون در هر شش گل قابل توجه است اما با این حال نمی‌توان از مهارت ستاره های خارجی تیم الشارجه نیز نگفت؛ ولیتون، کایو و کورونادو.

* تعداد دریبل های بازیکنان خط حمله الشارجه دو رقمی شد تا زنگ خطر برای پرسپولیسی ها به صدا در بیاید. آن ها اگر فریب بخورند بی تردید فرصت جبران را از دست خواهند داد.

* دو گل الشارجه روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسید؛ کادرفنی پرسپولیس باید برای مهار سانترهای کورونادو سرخ ها را آماده کند.

* الشارجه در ضد حملات بسیار خطرناک است. آن ها از گوشه توپ را به حرکت در می‌آورند و وینگرهایشان توانایی قابل توجهی در شوت زنی و گلسازی دارند.

* ضعف بازیکنان التعاون نشان می‌دهد که پرسپولیس هم در دو بازی می‌توانست این تیم را پرگل شکست دهد اما به دو پیروزی 1-0 قانع شد تا حالا کارش سخت شود؛ حسرت بزرگ.

 

1529676

دیدگاه‌ها