کد خبر : 1709593 | 02 مهر 1399 ساعت 10:14 | 65.4K بازدید | 8 دیدگاه

شروع هیجان‌انگیز اسکوچیچ با تیم ملی

ایران-مالی 22 مهر؛ شاید دیاباته هم باشد!

تیم ملی فوتبال ایران بعد از ماه ها رخوت اولین دیدار دوستانه خود را در فیفادی پیش رو در 22مهر مقابل ازبکستان برگزار خواهد کرد.

ایران-مالی 22 مهر؛ شاید دیاباته هم باشد!  

 

به گزارش" ورزش سه" براساس برنامه مورد تایید قرارگرفته در کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ملی فوتبال ایران با انجام مسابقه مقابل تیم ملی فوتبال ازبکستان در ورزشگاه پاختاکور در روز 17 مهر در تاشکند بعد از یکسال و یک ماه  مقابل یک حریف صف آرایی خواهد کرد. حریفی که البته قدرتمند است و می تواند محک خوبی برای ملی پوشان ما باشد که ماه ها کنار هم بازی نکردند.


تیم ملی ایران دومین دیدارش را سیزدهم اکتبر (22 مهر) در کشور ترکیه و برابر تیم ملی مالی برگزار خواهد کرد. در مورد این بازی تنها کشور محل بازی مشخص است و معلوم نیست بازی در کدام شهر ترکیه و در کدام ورزشگاه برگزار می شود.


تیم فوتبال مالی در حال حاضر در رتبه 57 رده بندی فیفاست و باهدایت محمد ماگاسوبا به دیدار تیم ملی ایران خواهد آمد. 


نکته قابل ذکر در مورد تیم ملی مالی اینکه این تیم در آخرین بازی دوستانه اش برابر تیم ملی عربستان از سه بازیکن این کشور که در لیگ سعودی بازی می کنند دعوت و در ترکیبش استفاده کرد. با این وصف بعید نیست که شیخ دیاباته ستاره مالیایی خط حمله استقلال نیز برای این بازی به تیم ملی دعوت شده و برابر تیم ملی ایران بازی کند. 

 


در عین حال تیم ملی ایران بعد از دیدار مقدماتی جام جهانی 2022 که برابر تیم ملی عراق و با مربیگری مارک ویلموتس برگزار کرد دیگر در هیچ مسابقه ای به میدان نرفته است.


دراگان اسکوچیچ نیز بعد از قبول هدایت سرمربیگری تیم ملی ایران ، در حالی که قرار بود در رقابت های مقدماتی جام جهانی تیم ملی را آماده کند به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعویق مسابقات مقدماتی هنوز در هیچ مسابقه ای روی نیمکت ننشسته است. او که از اسفند ماه سال گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شده  اکنون در کرواسی است اما با توجه به اینکه تیم ملی باید برنامه آماده سازی اش را شروع کند او نیز به زودی به ایران باز خواهد گشت.


نکته قابل توجه این است که اولین لیست تیم ملی بعد از ماه ها جستجو و تامل در مسابقات و عملکرد بازیکنان، در زمان این مربی کروات اعلام خواهد شد. اینکه او چه بازیکنانی را به تیم ملی دعوت می کند می تواند تا حدودی برنامه ها و شکل تیم ملی را در دوران جدید نشان بدهد.


تیم ملی ایران 4 دیدار سرنوشت ساز در ابتدای سال آینده شمسی برای صعود به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی برگزار خواهد کرد و با توجه به وقفه طولانی و دلتنگی علاقمندان تیم ملی، دیدن ملی پوشان در این دو مسابقه که هماهنگی‌های آنها با توجه به شرایط کرونا به دشواری صورت گرفته است جالب توجه خواهد بود.

دیدگاه‌ها