کد خبر : 1709690 | 02 مهر 1399 ساعت 20:20 | 224.1K بازدید | 29 دیدگاه

اولین تیم ایرانی به یک‌هشتم نهایی آسیا رفت؛

استقلال 3- الاهلی ۰؛ حمله، گل، درخشش و صعود

آبی‌پوشان فوتبال ایران با نمایشی یک‌طرفه و هجومی به برتری پُر گل مقابل الاهلی رسیدند و به جمع 16 تیم برتر لیگ قهرمانان صعود کردند.

استقلال 3- الاهلی ۰؛ حمله، گل، درخشش و صعود

به گزارش "ورزش سه"، استقلال ایران پس از توقف مقابل الشرطه در دو بازی رفت و برگشت و شکست مقابل الاهلی عربستان، تا قبل از آخرین بازی مرحله گروهی شرایطی داشت که با 2 امتیاز در رده سوم جدول سه تیمی گروه A لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته بود و برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی این ر قابت‌ها تنها باید به برتری برابر سعودی‌ها می‌رسید که آبی‌پوشان با نمایش مقتدرانه و سراسر هجومی این کار را انجام دادند و توانستند با گل‌های مهدی قایدی، علی کریمی و شیخ دیاباته به برتری دست یابند تا به‌عنوان تیم دوم گروه نخست راهی مرحله حذفی شوند.


گروه A لیگ قهرمانان آسیا- فصل 2020 / هفته ششم
چهارشنبه: 99/07/02 ؛ ساعت 18:30
استادیوم: الجنوب- الوکره قطر/ بدون تماشاگر
داور: ادهم مخادمه(اردن)/ کمک‌ها: احمد الرعال و محمد مصطفی/ داور چهارم: احمد فیصل.


استقلال ایران


سید حسین حسینی
روزبه چشمی(66- فرشید باقری)

عارف غلامی
وریا غفوری
هرویه میلیچ
مسعود ریگی
علی کریمی(72- میلاد زکی‌پور)

فرشید اسماعیلی
مهدی قایدی(84- علی دشتی)

امیرارسلان مطهری
شیخ دیاباته(84- شاهین طاهرخانی)


سرمربی: مجید نامجومطلق

 

1530032


الاهلی عربستان


محمد العویس
محمد آل فتیل
طلال عبسی
سعید المولد
هانی الصبیانی(65- احمد النخلی)

یوسف الحربی
مارکو مارین(65- حسین المقهوی)

حسین عبدالغنی
هیثم عسیری(65- فهد مجرشی)

عبدالرحمن غریب(46- احمد العباس)

عمر السومه(75- مازن ابو شراره)


سرمربی: ولادان میلویویچ

 

اخطار:

 

هرویه میلیچ(30) از استقلال

 

حسین عبدالغنی(49) از الاهلی

 

شرح گل


استقلال 1 - الاهلی صفر (دقیقه 29: مهدی قایدی): مسعود ریگی با توپ‌گیری در میانه زمین به هرویه میلیچ پاس داد که او هم فرشید اسماعیلی را در جناح چپ زمین صاحب توپ کرد و در ادامه پاس این بازیکن به مهدی قایدی و شوت روی پای تماشایی ستاره ریزنقش آبی‌ها از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به زمین و دفع ناقص محمد العویس تبدیل به گل شد.

 

1530022

 

استقلال 2 - الاهلی صفر (دقیقه 38: علی کریمی): ارسال مهدی قایدی از روی کرنر در مقابل تیرک اول به عارف غلامی برخورد کرد و دوباره به قایدی رسید که دومین سانتر او در این موقعیت با عبور از مقابل مطهری و دیاباته، با ضربه سر علی کریمی وارد دروازه الاهلی شد.

 

1530047

 

استقلال 3 - الاهلی صفر (دقیقه 54: شیخ دیاباته): پاس پشت‌پای قایدی به میلیچ و پاس او به علی کریمی را این بازیکن به مقابل دروازه الاهلی فرستاد تا شیخ دیاباته با پرش بلند گل سوم آبی‌ها را به ثمر رساند.

 

1530048

 

بهترین بازیکن


مهدی قایدی مرد اول استقلال در جریان برتری مقابل الاهلی بود. در شرایطی که بازی گره خورده بود و محمد العویس واکنش‌های خوبی روی حملات آبی‌ها نشان می‌داد، قایدی با شوت تماشایی او را مغلوب کرد و در ادامه نیز علاوه بر ایجاد موقعیت‌های متعدد، یک پاس گل زیبا به علی کریمی داد و گل سوم را نیز که توسط دیاباته به ثمر رسید، پایه‌گذاری کرد. البته علی کریمی نیز در بازگشت به ترکیب آبی‌ها با یک گل و یک پاس گل شب درخشانی را پشت سر گذاشت.

 

اتفاق ویژه


در حالی که انتظار می‌رفت استقلال کار سختی مقابل الاهلی داشته باشد، اما آبی‌پوشان از همان لحظات ابتدایی نبض بازی را در دست گرفتند و با در اختیار داشتن توپ و میدان و حملات پیاپی و خطرناک، توانستند 3 بار دروازه صدرنشین گروه اول لیگ قهرمانان آسیا را باز کنند تا مثل الشرطه عراق 5 امتیازی شوند ولی به دلیل تفاضل گل بهتر در جمع 16 تیم برتر این رقابت‌ها قرار بگیرند. حالا آبی‌ها منتظر شروع بازی دشوار با الهلال عربستان و در صورت حذف این تیم بخاطر کمبود تعداد بازیکنان‌اش، در انتظار دیدار با پاختاکور هستند.


لحظات حساس

 

03:40- مهدی قایدی پس از ورود به محوطه جریمه الاهلی در برخورد با یوسف الحربی نقش بر زمین شد، اما داور اردنی در تصمیمی بحث‌برانگیز اعلام پنالتی نکرد و بازی را ادامه داد.
05:15- شوت پای چپ عمر السومه از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و با اختلاف زیادی از دروازه استقلال راهی اوت شد.

06:10- مهدی قایدی باز هم با حرکت تکنیکی خود حمله خطرناکی به وجود آورد که پاس در عرض او به مقابل دروازه الاهلی را هانی الصبیانی به شکل ناقص دفع کرد تا ریگی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شود و پاس او را علی کریمی با شوت بغل پا به محوطه بالای دروازه سعودی‌ها بفرستد.

11:05- حمله جدی استقلال از سمت چپ زمین با پاس بیرون پای مهدی قایدی و شوت روی پای چپ محکم دیاباته همراه شد، اما واکنش عالی محمد العویس اجازه نداد استقلال به گل برسد.

21:15- ضربه ایستگاهی تماشایی وریا غفوری را محمد العویس از زیر طاق دروازه بیرون کشید و با واکنش خوبی راهی کرنر کرد.

22:10- ارسال خطرناک مارکو مارین را عمر السومه نتوانست به خوبی استفاده کند و در ادامه نیز مسعود ریگی دفع ناقصی داشت تا عبدالرحمن غریب در موقعیت گلزنی قرار بگیرد، اما شوت محکم او را حسینی با واکنش زیبایی دفع کرد.

26:20- ارسال قایدی و ضربه علی کریمی به تیرک عمودی دروازه الاهلی اصابت کرد و در ادامه نیز توپ به دست این بازیکن استقلال خورد تا داور اعلام خطای هند کند.

31:30- شوت پشت محوطه عبدالرحمن غریب از روی دروازه استقلال عبور کرد.
32:40- پاس دیاباته و شوت پای چپ علی کریمی بی‌حاصل از کنار دروازه الاهلی به بیرون رفت.

34:00- سانتر زیبای قایدی و شوت روی پای فرشید اسماعیلی به شکل خطرناکی از مقابل پای دیاباته و دروازه الاهلی رد شد و به اوت رفت.

35:10- هانی الصبیانی با پای چپ توپ را به مقابل دروازه استقلال فرستاد که ضربه سر هیثم عسیری تبدیل به گل نشد و به شکل خطرناکی از روی تیرک افقی عبور کرد.

40:20- شوت زمینی عبدالرحمن غریب را حسین حسینی به راحتی در اختیار گرفت.

42:25- ارسال توپ از کرنر سمت چپ زمین و ضربه سر مطهری را محمد العویس در دو مرحله جمع کرد.

44:05- ارسال اسماعیلی از جناح راست زمین و ضربه سر دیاباته تبدیل به گل شد، اما کمک داور اول آفساید مهاجم استقلال را اعلام کرد تا این گل مردود شود.

 

 

48:15- مطهری با ضربه سر دروازه الاهلی را باز کرد، اما آفساید او توسط کمک داور دوم گرفته شد.
49:30- ریباند ارسال قایدی در پشت محوطه به علی کریمی رسید که شوت روی پای او را محمد العویس مهار کرد.

57:02- شوت پای چپ مارکو مارین از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال عبور کرد.

65:30- ضربه سر عمر السومه روی توپ ارسالی از جناح راست زمین از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.
70:30- شوت پشت محوطه فرشید اسماعیلی از کنار دروازه الاهلی راهی اوت شد.

78:25- شوت راه دور حسین المقهوی با واکنش حسینی راهی کرنر شد.

82:00- ارسلان مطهری در زمان ورود به محوطه جریمه الاهلی پس از برخورد با مدافع این تیم سرنگون شد که داور اردنی در این صحنه مشکوک اعلام پنالتی نکرد.

 

1530016



در حاشیه


* ترکیب بازی امشب استقلال مقابل الاهلی در مقایسه با دیدار اخیرشان برابر الشرطه، دو تغییر داشته که علی کریمی و امیرارسلان مطهری به ترتیب جانشین فرشید باقری و آرش رضاوند شده‌اند.

* آرش رضاوند به دلیل محرومیت در فهرست استقلال حضور ندارد.
* الاهلی با 6 تغییر نسبت به بازی اخیرش در مسابقه امشب حاضر شده که محمد آل فتیل، هانی الصبیانی، سعید المولد، عبدالرحمن غریب، طلال عبسی و عمر السومه جانشین معتز هوساوی، عبدالباسط الهندی، عبدالله حسون، محمد المجحد، لوکاس لیما، مازن ابو شراره شده‌اند.
* بازگشت عمر السومه به ترکیب و خط حمله الاهلی مهم‌ترین جابه‌جایی در ترکیب این تیم برابر استقلال است.
* نام لوکاس لیما، ستاره الاهلی در لیست این تیم دیده نمی‌شود.

دیدگاه‌ها