کد خبر : 1710247 | 05 مهر 1399 ساعت 17:00 | 65.4K بازدید | 4 دیدگاه

برد جنجالی شیاطین سرخ در ثانیه آخر؛

جهانبخش کار خودش را مقابل منچستر کرد!

ستاره ایرانی برایتون در حضور کوتاه مدت خود برابر منچستر نمایش درخشانی داشت که البته با امتیاز برای تیمش همراه نبود.

جهانبخش کار خودش را مقابل منچستر کرد!

به گزارش "ورزش سه"، در بازی آغازین هفته سوم لیگ برتر انگلیس، تیم برایتون که برای سومین مسابقه متوالی در این رقابت‌ها علیرضا جهانبخش را در ترکیب نداشت و روی نیمکت می دید، از ساعت ۱۵ امروز(به وقت ایران) در استادیوم فالمر به مصاف منچستر یونایتد رفت.

 

برایتون که نمایش فراتر از تصور و پایاپایی مقابل منچستر داشت و تیرک دروازه این تیم را هم به لرزه درآورده بود، در دقیقه ۳۸ روی نفوذ طارق لمپتی و خطایی که روی او اتفاق افتاد صاحب یک ضربه پنالتی شد که این فرصت را نیل موپای با یک چیپ دیدنی تبدیل به گل کرد.

 

1530738

 

در دقیقه ۴۳ خطایی که لوک شاو در سمت چپ زمین گرفته بود را برونو فرناندز به بعد از تیرک دوم فرستاد که پاس در عرض نمانیا ماتیچ به محوطه ۶ قدم را لوئیز دانک به اشتباه وارد دروازه خودی کرد تا نیمه اول با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کند.

 

دو دقیقه پس از شروع نیمه دوم خطای پول پوگبا در محوطه جریمه منچستر موجب شد تا داور به سود برایتون اعلام پنالتی کند، اما پس از بازبینی ویدئویی از اعلام خطا صرف نظر کرد تا بازی به جریان بیفتد.

 

مارکوس رشفورد که در این بازی پُرتلاش و خطرناک ظاهر شده بود، در دقیقه ۵۲ ارسال زمینی پای چپ آنتونی مارسیال را با ضربه بغل پا تبدیل به گل کرد، اما با وجود اعلام صحیح این گل توسط کمک داور زن این مسابقه، بازبینی ویدئویی داور مجددا کار را به تساوی کشید.

 

در دقیقه ۵۵ ضد حمله سریع منچستر با پاس در عمق دیدنی فرناندز شکل گرفت که رشفورد با سرعت بالای خود و سه سر توپ پیاپی و تماشایی، دروازه برایتون را باز کرد تا شاگردان سولسشر با یک گل در زمین برایتون پیش بیفتند.

 

1530741

 

برایتون در دقیقه ۶۰ با شوت پای چپ زمینی سولی مارچ که به تیرک عمودی دروازه منچستر اصابت کرد، برای چهارمین بار در این مسابقه تیرک دروازه این تیم را به لرزه درآورد، اما در گلزنی خوش شانس نبود.

 

گراهام پاتر در دقیقه ۷۵ دو تعویض هجومی انجام داد و علیرضا جهانبخش را به جای آرون کانولی وارد زمین کرد که پس از ورود این ستاره ایرانی، تیمش سراسر حمله شد و نمایش بهتری ارائه داد.

 

تروسارد در دقیقه ۸۰ بار دیگر تیرک دروازه منچستر را با شوت محکم خود به لرزه درآورد تا برایتون همچنان در زدن گل دوم بدشانس باشد و در دقیقه ۸۵ هم شوت روی پای سولی مارچ با اختلاف کمی از سمت راست دروازه دخیا به بیرون رفت.

 

در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده نزدیک بود ارسال جهانبخش از جناح راست زمین و در ادامه پاس در عرض مارچ، در شلوغی محوطه جریمه منچستر تبدیل به گل شود که مدافعان شیاطین سرخ به زحمت توپ را دفع کردند.

 

1530740

 

اما حملات برایتون در دقیقه ۵+۹۰ بالاخره نتیجه داد و این بار پاس‌های پیاپی بازیکنان این تیم که در سمت راست زمین به علیرضا جهانبخش رسید، با ارسال زیبای او و عبور توپ از مقابل بازیکنان دو تیم، در تیرک دوم به سولی مارچ رسید تا این بازیکن گل تساوی را به ثمر رساند.

 

در شرایطی که بازی با تساوی ۲ بر ۲ رو به پایان بود، یک اتفاق عجیب در ثانیه‌های پایانی آب سردی بر پیکره برایتون و البته علیرضا جهانبخش که تیمش را به امتیاز رسانده بود، ریخت.

 

در هفتمین دقیقه وقت‌های تلف شده توپ ارسالی از کرنر سمت چپ زمین و ضربه سر هری مگوایر را مارچ از روی خط دروازه بیرون کشید و داور سوت پایان بازی را زد، اما پس از اعتراض بازیکنان منچستر بخاطر برخورد توپ به دست نیل موپای پس از ضربه سر مگوایر، داور تصمیم به بازبینی ویدئویی کرد و تصمیم به خطا گرفت.

 

1530739

 

فرناندز که روز درخشانی را پشت سر گذاشته بود، پنالتی جنجالی منچستر یونایتد را تبدیل به گل کرد تا در نهایت یاران جهانبخش پس از یک شکست مقابل چلسی در هفته اول و یک برد برابر نیوکسل، این مسابقه خانگی را با باخت ۳ بر ۲ به پایان برسانند.

 

جهانبخش در حالی امروز توانست نخستین پاس گل خود را در لیگ برتر انگلیس به ثبت برساند که در دو بازی اخیرشان در جام اتحادیه موفق شده بود دو گل بزند و یک پاس گل بدهد تا با این شرایط و عملکردی که امروز برابر منچستر یونایتد داشت، به نظر برسد در هفته‌های آینده فرصت بیشتری برای بازی و حتی حضور در ترکیب به دست بیاورد.

دیدگاه‌ها