کد خبر : 1710455 | 06 مهر 1399 ساعت 16:29 | 103.3K بازدید | 4 دیدگاه

در مسیر تبدیل شدن به میلان و منچستر

بارسلونا انبار باروت؛ این بدترین شروع تاریخ است

بارسا در حالی امشب کار خود در لالیگا را شروع می کند که از هر لحاظ در بدترین وضعیت تاریخ خود قرار دارد. با یک مسی زخمی که تنهاتر از همیشه شده.

بارسلونا انبار باروت؛ این بدترین شروع تاریخ است

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از اسپورت، پس از یک هفته پرحاشیه که تحت تاثیر جدایی لوئیس سوارز از بارسا و پیام لیونل مسی به مناسبت جدایی او قرار داشت، لالیگا از امشب برای بارسا شروع خواهد شد. همه چیز اما عجیب و ضد و نقیض است؛ غیر عادی و پیچیده. باشگاه غرق در مشکلات اقتصادی است و نگران از آینده ورزشی و با یک کمپین در مقابلش که سعی در سرنگونی رئیس و هیئت مدیره فعلی دارد.

 

 

1530617

 

 

در این بین نباید مشکلات دیگر را نیز فراموش کرد. از کمپین بر ضد باشگاه که سعی در انتخابات زودهنگام ریاست دارد گرفته تا قضیه بارسا گیت که تکلیفش باید در دادگاه روشن شود. عجیب اینکه فصل در حالی شروع می شود که 20687 رای بر علیه رئیس باشگاه جمع آوری شده که فعلا در انتظار اعتبار سنجی است.

عجیب که فصل در حالی شروع می شود که جوزپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه شاید محبور شود تا چند هفته دیگر پست ریاست را ترک کرده و برکنار شود. عجیب تر اینکه برای اولین بار فصل در حالی شروع خواهد شد که هواداران بارسا اجازه ورود به ورزشگاه نوکمپ را ندارند در حالی که چند روزپیش، سوپرکاپ اروپا در بوداپست با حضور هواداران و بدون مشکل برگزار شد.

 

 

1524173

 

 

کاری که رونالد کومان سرمربی جدید بارسا پیش رو دارد، دشوار و پیچیده است و او در حالی تیمش را امروز روانه بازی های لالیگا خواهد کرد که هنوز تیمی کامل در اختیار ندارد و به دنبال قطعی شدن انتقال بازیکنانی است که از باشگاه درخواست کرده. بدتر از همه اینکه بارسا فصلی انتقالی را پیش رو دارد و باید دوران گذار را طی کند.

بارسا تحت تاثیر اشتباهات مدیریتی و نیز تبعات اقتصادی شیوع کرونا، بدترین بحران ورزشی، بنیادی و مدیریتی را تجربه می کند.

 

 این مشکلات سه گانه قرار نیست 4 ماهه حل شوند و نیاز به یک تغییر عمده در باشگاه برای پشت سر گذاشتن این دوران حس می شود. نیاز به یک بازسازی ساختاری و اتخاذ تصمیماتی درست از جانب مدیران جدید است. برعکس این حالت، باشگاه با همین مشکلات ادامه خواهد داد؛ بدون اینکه بتواند حیثیت و اعتبار از دست رفته خود را باز پس بگیرد.

 

 

1523192

 

 

بارسا خطر بزرگ تبدیل شدن به میلان جدید را حس می کند. بارسا می تواند تبدیل به منچستریونایتد جدید شود که سال هاست قادر به فتح لیگ برتر و حتی کسب سهمیه و حضور در مراحل پایانی لیگ قهرمانان نیست.

 

امشب در نوکمپ خالی از تماشاگر، فصل جدید برای بارسا شروع می شود. فصلی پر از ضد و نقیض ها که به شدت آینده باشگاه را تهدید می کند.

عملکرد لیونل مسی پس از اینکه مجبور به ماندن در بارسلونا شد، انتخاباتی که در زودترین حالت ممکن ژانویه خواهد بود و در دیرترین ماه مارس و مشکلاتی دیگر باعث شده تا فصلی پر از ابهام و پیچیدگی برای بارسا آغاز شود در حالی که نمونه اش را در تاریخ باشگاه به یاد نداریم.

 

 

1523574

 

 

 قضیه مسی با مخالفت قاطعانه باشگاه با جدایی او حل شد. مسی مجبور به ماندن شد بدون اینکه زخم هایش بهبود پیدا کند. او همچنان زخم خورده است و البته خطر جدایی او در 30 ژوئن 2021 از بین نرفته است. این احتمال اگر مدیریت بعدی نتواند او را به ماندن متقاعد کند، به واقعیت تبدیل خواهد شد.

 

مسی این روزها هر فرصتی را برای کنایه زدن به بارتومئو غنیمت می شمارد و جدایی لوئیس سوارز نیز این موقعیت را در اختیار او قرار داد تا گلوله هایش را به سمت رئیس شلیک کند. کافی است یک بار دیگر پیام خداحافظی او برای سوارز را بخوانید. این مشکلی است که در طول فصل می تواند بارسلونا را همچنان آسیب پذیرتر کند. موقعیتی که برای کومان ساده نیست و او در واقع بین دو گلوله آتشین گرفتار شده است.

 

 

1530747

 

 

پس از شکست تحقیرآمیز در لیگ قهرمانان برابر بایرن، هواداران و اعضای باشگاه به دنبال ورق خوردن تاریخ هستند و نیاز به خوشحالی جدید دارند. امشب فرصت خوبی برای بارسای رونالد کومان است تا به بهترین شکل لالیگا را شروع کرده و شادی را به هواداران هدیه کند.

بهترین فرصت برای برگرداندن شور و انگیزه به هواداران مهیاست. قطعا ما بارسای مورد نظر مسی را شاهد نخواهیم بود ولی می توانیم بهترین لیونل مسی ممکن را در میدان ببینیم. تیمی که پتانسیل بهتر شدن را دارد اگر سه بازیکن بتوانند در حد و اندازه های ارقامی که برای شان پرداخت شده، ظاهر شوند.

گریزمان امسال می تواند 100 درصد نسبت به فصل گذشته بهتر کار کند. دمبله بالاخره می تواند استعدادش را نشان دهد و البته مصدومیت ها را دریبل بزند و کوتینیو نیز باید به این درک رسیده باشد که فقط با تکنیکش نمی تواند در بارسلونا موفق شود.

ویارئال حریف امشب بارسا آزمون و محکی مناسب برای بارسای کومان خواهد بود. برای کشف این حقیقت که کومان توانسته چهره تیم را تغییر دهد و اینکه مسی همان مسی گذشته است یا خیر.

 

پژمان راهبر

 

دیدگاه‌ها