کد خبر : 1710527 | 06 مهر 1399 ساعت 21:33 | 35.7K بازدید | 0 دیدگاه

صدرنشین لیگ برتر و پیروزی با پنالتی عجیب (عکس)

اورتون دیروز با یک پنالتی عجیب و جنجالی موفق بهکسب برتری برابر کریستال پالاس شد.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان کارلو آنچلوتی عصر دیروز 1-2 پالاس را مغلوب کرده و با کسب سومین پیروزی متوالی در صدر جدول قرار گرفتند. در همان دقیقه 10 بازی بود که کالورت لوین موفق شد روی پاس تماشایی سیموس کولمن دروازه پالاس را باز کرده و تیمش را با یک گل پیش اندازد. اما پالاس در صدد جبران برآمد و کویاته موفق شد روی ارسال یک کرنر دروازه اورتون را باز کند.

 

اما جنجالی ترین صحنه بازی در دقیقه 40 ایجاد شد. کوین فرند، داور این دیدار برخورد توپ به دست جوئل وارد را پنالتی تشخیص داد که ریچتارلیسون پشت توپ قرار گرفته و موفق شد این موقعیت را تبدیل به گل کند. در نهایت اورتون موفق شد با همان برتری 1-2 در نیمه اول به پیروزی دست یابد.

 

اما این تصمیم به شدت مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفت و بسیاری معتقد بودند این نوع برخورد توپ به دست مدافع نمی تواند خطای پنالتی باشد. در واقع دست مدافع پالاس در این لحظه در شرایط عادی قرار داشته و به علت برخورد توپ به دست این تغییر شرایط ایجاد شده و دست جوئل وارد باز شده است. جالب اینجاست کوین فرند، قاضی میدان بعد از بازبینی مکرر صحنه این تصمیم جنجالی را گرفت و در نهایت پالاس اینگونه متضرر شد.

 

بعد از این مسابقه و در برنامه مشهور مچ آو د دی، میکل ریچاردز و آلن شیرر مهمان گری لینه کر بودند و حاضران در استودیو متفق القول این تصمیم را غلط دانسته و به کوین فرند تاختند. در واقع وجود VAR باید باعث پرهیز از چنین اشتباهاتی شود و به نظر می رسد علیرغم ورود این تکنولوژی نیز هنوز برخی تصمیمات داوران در مورد قانون هند غلط است.

 

1531299

 

1531300

دیدگاه‌ها