کد خبر : 1710628 | 07 مهر 1399 ساعت 11:02 | 129.1K بازدید | 9 دیدگاه

السد ؛ بی ثبات و تضعیف شده 

چرا انتقادهای تند از ژاوی هرناندس درست است!

پرسپولیسی ها استرس این را داشتند که تیم خسته و ناتوانشان، یارای مقابله با السد قبراق و آماده را نداشته باشد اما اوضاع برخلاف چیزی پیش رفت که آن ها انتظارش را داشتند.

چرا انتقادهای تند از ژاوی هرناندس درست است!

به گزارش "ورزش سه"، وقتی کو هیونگ جین داور کره ای بازی پرسپولیس - السد در سوت خود دمید، چند نفر از بازیکنان پرسپولیس روی زمین افتادند و حتی نای خوشحالی هم نداشتند. بعد از بازی نیز شجاع خلیل زاده به خاطر همین خستگی راهی بیمارستان شد. اما اسکوربورد، توجهی به این اتفاقات نداشت و پرسپولیس را صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی می‌دانست و این همان چیزی بود که یحیی گل محمدی می‌خواست.

پس وقتی گل محمدی وارد سالن نشست خبری اجوکیشن سیتی شد، با شور و حالی که حتی در لحظه قهرمانی لیگ برتر هم نداشت، عنوان کرد: «از بچه های تیم باید تشکر کنم که باعث افتخار ما و همه هواداران پرسپولیس شدند. از جان خودشان مایه گذاشتند و با تمام وجود بازی کردند و فداکارانه این بازی را بردند.» آنچه یحیی گفت، احتمالا همان جملاتی بودند که میلیون ها پرسپولیسی در توصیف نمایش سرخ ها گفته بودند و البته که بیرون آمدن آن از زبان یحیی گل محمدی، حس و حال دیگری داشت.

 

اما چه شد که تیم خسته پرسپولیس، توانست السد آماده، استراحت کرده و قبراق را شکست دهد؟ شاید موضوع خیلی پیچیده نباشد؛ امید عالیشاه توپ را روی دروازه فرستاد، آل کثیر پیش از بغداد بونجاح و تارک سلمان توپ را قطع کرد و فرستاد جایی که دروازه بانی در سطح سعد الشیب هرگز نمی‌تواند مهارش کند و تمام... اگرچه شاید منصفانه نباشد که 90+5 دقیقه دیگر این بازی را نادیده گرفت اما حتی با فرض این موضوع هم شاید خیلی ها انتظار نداشتند که السد پرستاره پس از یک بازی استراحت به ستاره ها، تا دقیقه 89 مقابل پرسپولیس متوقف شده یا حتی با خوش شانسی از باخت فرار کرده باشد.

 

1531466

 

در لحظات دیگر مسابقه نیز شاگردان یحیی گل محمدی نمایش سزاوارانه ای داشتند. محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده چند بار خود را در مقابل توپ قرار دادند و این اتفاق برای سرلک، نوراللهی و حتی کمال کامیابی نیا هم رخ داد. اکرم عفیف، سانتی کازورلا و در نیمه دوم حسن الهیدوس به خوبی مهار شدند و بغداد بونجاح فرصت چندانی برای گلزنی پیدا نکرد، در چند مورد خاص نیز حامد لک ایستادگی ستودنی ای داشت.

 

علاوه بر تمام این موارد، پرسپولیسی ها نگران این بودند که انجام بازی های فشرده پرسپولیس، سبب شود تا این تیم به خصوص در نیمه دوم بازی با السد یارای مقابله با شاگردان ژاوی ارناندس را نداشته باشد. خصوصا این که حریف قطری در بازی قبلی به بیشتر بازیکنان اصلی خود استراحت داده و با ترکیبی کاملا متفاوت به میدان آمده بود.

 

1531468

 

این عکس تیمی السدی ها که البته همین حالا هم ترسناک به نظر می‌رسد، تفاوت بسیار زیادی با عکس تیمی آن ها در بازی با سپاهان دارد؛ 9 تغییر. این یک اتفاق استثنایی در تورنمنتی متمرکز نظیر لیگ قهرمانان آسیاست. از بازی با دیگر نماینده ایران تنها تارک سلمان و محمد وعد البیاتی در ترکیب حضور داشتند که اتفاقا حفظ دومی در ترکیب بازی مقابل پرسپولیس، یکی از علامت سوال هایی است که در برابر اسطوره اسپانیایی قرار دارد.

 

1531467

 

اما به نظر می‌رسد این حجم از تغییرات، بیش از این که به شادابی بازیکنان سفیدپوش کمک کرده باشد، ان ها را دچار مشکل نیز کرده بود. همچنین نیمکت نشینی تاباتا و هیدوس حتی برای پرسپولیسی ها نیز خوشحال کننده و شاید تعجب آور بود. در مجموع چینش اشتباه، احتمالا یکی از اشتباهاتی است که ژاوی ارناندس انجام داد و نتیجه این چینش و دوری 9 بازیکن السد از زمین مسابقه، نتیجه اش را در همان دقایق ابتدایی هم نشان داد که آن ها بسیار سردرگم بودند.

 

با این حال شاید بتوان گفت که اگر یحیی گل محمدی در بازی دربی ارنج اشتباهی داشت، ژاوی ارناندس نیز در این بازی مرتکب چنین اشتباهی شد و البته برخلاف یحیی به آن پی نبرد؛ هرچند که شاید بسیار سخت باشد به تصمیمات مربیان در چنین بازی های بزرگی ایراد گرفت. شاید بتوان روی فرضیه ای که گفته شد هم پافشاری کرد؛ این که یک لحظه، یک ستاره آمد و توپ را قطع کرد و پرسپولیس را به برتری رساند، پس خوش به حال تیم سرخپوش پایتخت که یک ستاره برای چنین لحظاتی در خط حمله اش داشت.

دیدگاه‌ها