کد خبر : 1710659 | 07 مهر 1399 ساعت 13:23 | 83.3K بازدید | 11 دیدگاه

ادعای سعودی‌ها: دسیسه برای حذف النصر از لیگ قهرمانان

یکی از اعضای افتخاری تیم الهلال عربستان اعلام کرد که AFC برای حذف النصر از لیگ قهرمانان در حال دسیسه چینی است.

ادعای سعودی‌ها: دسیسه برای حذف النصر از لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، تصمیم جنجالی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر حذف تیم الهلال از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، همچنان سوژه اصلی رسانه های منطقه است و امروز یک عضو افتخاری باشگاه الهلال با مشکوک دانستن نمونه های کرونا در میان بازیکنان الهلال، خبر از یک توطئه علیه تیم های عربستانی داد.


عصر چهارشنبه گذشته بود که AFC تصمیم گرفت تا تیم الهلال مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را از این لیگ کنار بگذارد. AFC به دلیل ابتلای شمار زیادی از اعضای تیم الهلال به ویروس کرونا و همچنین عدم توانایی در تکمیل لیست 13 نفره این تیم جهت حضور در دیدار مقابل شباب الاهلی، تصمیم گرفت تا این تیم عربستانی را از لیگ قهرمانان آسیا کنار بگذارد.


اما کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود شرایط دشوار در این تیم، به دو دلیل از تصمیم خود مبنی بر کنار گذاشتن این تیم دفاع کرد:
اول: الهلال فقط نام 27 بازیکن را در لیست آسیایی خود ثبت کرد، در حالیکه AFC پیش تر اعلام کرده بود هر تیمی قادر است نام 35 بازیکن را در لیست خود به ثبت برساند.


دوم: AFC پس از آلوده شدن اعضای این تیم به ویروس کرونا، با در نظر گرفتن یک استثنا، به الهلالی ها اجازه داد 2 دروازه بان را خارج از موعد مقرر به لیست خود اضافه کنند.


اما در عربستان یک جنجال بسیار بزرگ در مورد این محرومیت به وجود آمده است، زیرا برخی آن را "توطئه برنامه ریزی شده" علیه الهلال توصیف کردند، در حالی که خیلی از کارشناسان این تصمیم AFC را صحیح و مطابق با قوانین و مقررات می دانند.


اما در این زمینه شاهزاده نواف بن محمد، یکی از اعضای افتخاری الهلال، هشدار داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا در صدد است تا این توطئه را علیه دیگر تیم عربستانی یعنی النصر نیز اجرا کرده و این تیم را از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کنار بگذارد.  


شاهزاده نواف در مقاله ای طولانی در روزنامه "المدینه" تأکید کرد که قبلاً درباره طراحی نقشه ای از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حذف الهلال از مسابقات قهرمانی قاره هشدار داده بود. عضو افتخاری باشگاه الهلال اظهار داشت که نتایج آزمایشات ویروس کرونا که از بازیکنان الهلال گرفته شده، دستکاری شده است.
شاهزاده نواف بن محمد درباره دلیل ادعای خود مبنی بر دستکاری شدن تست کرونای بازیکنان الهلال می گوید که این امر منطقی نیست که تست کرونای بازیکنان الهلال به صورت دست جمعی و گروهی آن هم قبل از انجام هر مسابقه مثبت شود.


بن محمد فاش کرد که از اتحادیه فوتبال سعودی خواسته است تا دو گام اساسی برای اثبات توطئه علیه الهلال در لیگ قهرمانان آسیا بر دارد. برای مثال:
1- فدراسیون عربستان سعودی کمیته های پزشکی را به منظور گرفتن نمونه از آزمایش های کرونا، از ستارگان الهلال به دوحه قطر اعزام کرده است.


2- ارسال این نمونه ها به یک کشور خارجی و دور از قطر، به منظور اطمینان از مثبت یا منفی بودن نمونه ها.
همچنین بن محمد اظهار داشت که با کنار رفتن الهلال، اکنون النصر دیگر تیم سعودی است که به عنوان اصلی ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی در آسیا معرفی می شود بنابراین این تیم از سوی برخی از کشورهایی که نفوذ بالایی در AFC دارند، در معرض توطئه برای حذف از این رقابت ها قرار دارد.


شاهزاده نواف توضیح داد که برنامه AFC برای حذف النصر از لیگ قهرمانان آسیا با دو نقشه اصلی پیش خواهد رفت:
اول: شکست و حذف النصر در درون زمین در مراحل یک هشتم یا یک چهارم نهایی
دوم: در صورت صعود النصر به نیمه نهایی، با اتخاذ یک تصمیم اداری مانند آنچه در مورد الهلال اتفاق افتاد، النصر نیز از این رقابت ها حذف خواهد شد.
عضو افتخاری باشگاه الهلال اشاره کرد که این طرح بخشی از یک توطئه بزرگ است که هدف آن حذف عربستان در رقابت برای میزبانی جام ملت های آسیا 2027 است.

دیدگاه‌ها