کد خبر : 1710821 | 08 مهر 1399 ساعت 16:50 | 151.3K بازدید | 10 دیدگاه

علیپور دوباره همسایه طارمی شد

زندگی گره خورده دو آقای گل فوتبال ایران !

مهاجم سال های قبل پرسپولیس حالا و در 24 سالگی پا به فوتبال اروپا گذاشته و می تواند با نیروی تلاش و جنگندگی اش به رویاهای بزرگتری چنگ بزند.

زندگی گره خورده دو آقای گل فوتبال ایران !

 

به گزارش"ورزش سه" دیدن چهره علی علیپور در آن کت و شلوار و در حالی که در کنار مدیرعامل ماریتیمو نشسته و قراردادش را امضا می کند حس خوشایندی را به بیننده می دهد؛ او بازیکنی است که با تلاش زیاد توانست در 5 فصل از یک جوان نیمکت نشین در تیمی  انتهای جدولی به مهاجم اول قهرمان 4 دوره متوالی لیگ برتر و یکی از بهترین های آسیا در سال های اخیر تبدیل شود. مهاجمی که بدون برخورداری از ویژگیهای رفتاری و ظاهری ستاره ها در زمین مسابقه بازیکنی فوق العاده  موثر و مهاجمی بسیار خطرناک است. او حالا بعد از چند فصل رویایی با پرسپولیس به جزایر زیبای مادیرا در پرتغال سفر کرده تا برای ماریتیمو و در کنار امیرعابدزاده بازی کند. 

 

1531870

علیپور و طارمی همواره در مسیر یکسانی حرکت کرده‌اند.از گمنامی تا پرسپولیس و آقای گلی و حالا در پرتغال.


علی علیپور در سخت ترین روزهای پرسپولیس به این تیم آمد. تیمی که با دایی خوب نتیجه نمی گرفت و در شرایطی بحرانی و به همریخته درخشان هدایت تیم را به عهده گرفت. بازیکنان زیادی در این دوران به پرسپولیس آمدند اما تعداد کمی  از آن ها در این تیم ماندگار شد و یکی از آن ها علی علیپور بود که فصل را با راه آهن آغاز کرده و در بیشتر بازی ها روی نیمکت نشسته و فقط یک گل برابر سایپا به ثمر رسانده بود. ورودش در سخت ترین روزهای پرسپولیس باعث شد بیشتر از راه آهن میدان ببیند ، در بازی برابر نفت در هفته بیست و سوم یک گل زد و یک پاس گل داد تا پرسپولیس بتواند یک امتیاز از حریف بگیرد با این حال در آخرین بازی فصل وقتی توسط برانکو در ترکیب دربی به میدان رفت با گلی که زد کام تیم و هواداران را در پایان سال شیرین کرد. او بعدها یک بار دیگر یک گل سه امتیازی در دربی ها به ثمر رساند تا اولین بازیکن تاریخ دیدارهای پرسپولیس-استقلال باشد که توانسته در دوبازی تک گل سه امتیازی بزند. با حضور برانکو و در تیم رویایی لیگ پانزدهم یکی 15 بازیکن اصلی تیم بوداما بیشتر نقش حامی و مکمل طارمی را بازی می کرد ، 5 گل زد و 6 پاس گل هم داد.

 

1531785


در لیگ شانزدهم مهره ای موثرتر شد ؛ در لیگ قهرمانان یک گل به الاهلی زد و دو پاس گل هم مقابل الهلال و الوحده داد و بازهم در نقش مکمل هشت پاس گل داد در حالی که تنها 4 گل به ثمر رساند. موضوعی که حتی باعث انتقاداتی هم ازاو می شد اما  علیپور نقشش را به عنوان یک مهاجم مکمل در این تیم عالی انجام داده بود .


 در لیگ هفدهم وقتی به عنوان مهاجم اول تیم برانکو به او اعتماد کرد –و چقدر این اعتماد جواب داد- علیپور 19 گل زد و آقای گل شد.به علاوه 5 گل و 2 پاس گلی که در لیگ قهرمانان به نام خودش ثبت کرد. 14 گل در لیگ هجدهم ،2 گل در لیگ قهرمانان و یک گل در حذفی کارنامه این بازیکن در فصل بعد بود که توانست همراه پرسپولیس بازهم قهرمان شود.


علیپور فصل پیش هم 12 گل در لیگ برتر، 3 گل در لیگ قهرمانان و 2 گل در جام حذفی برای پرسپولیس به ثمر رساند. جالب است که وقتی آمار این بازیکن را روی کاغذ می آوریم با یک بازیکن فوق العاده مواجه می شویم و می فهمیم چرا ماریتیمو حاضر شده در این وضعیت بد اقتصادی در فوتبال جهان 800هزار یورو برای کسی که تا به حال در اروپا بازی نکرده بپردازد. 

 

1531783


باشگاه پرتغالی بیش از دوماه برای حضور علیپور در این تیم صبر کرد و همه این ها بیانگر استعداد و آینده ای است که این مهاجم متفاوت فوتبال ایران دارد. او شاید همانطور که دستیار کارلوس کی روش گفته بود از نظر سبک بازی شباهت هایی به مهدی طارمی داشته باشد اما تفاوت هایی نیز دارد که به مهاجمی متفاوت تبدیلش می کند.


علیپور مهاجمی با قدرت بدنی و سرعت فوق العاده است. او در این سال ها در گلزنی پیشرفت چشمگیری داشته است و یک بازیکن چارچوب شناس، با ضربات سر خطرناک و شوتزن شده است. ویژگی علیپور شاید در همین چند کلمه باشد این که او سال به سال پیشرفت کرده است. از بازیکنی که در راه آهن نیمکت نشین بود و در پرسپولیس از روی ناچاری به بازی گرفته می شد تبدیل به مهاجمی غیرقابل جانشین شد. بازیکنی که هر سال گلزن تر از سال قبل بود و درک تاکتیکی و قدرت بدنی بالاتری را به نمایش گذاشت.

 

1531786


 همه این ها آینده خوبی را برای این مهاجم پرتلاش و جنگجو متصور می سازد. او شاید از این نظر که در دوره مهاجمانی چون سردارآزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش بازی می کند بدشانس باشد اما برای این که شانس داشته تا زیر نظر مربیانی مثل برانکو، کالدرون و کی روش کار کند نیز در میان خوش شانس ها قرار می گیرد.

 

این مهاجم مازندرانی در 24 سالگی پا به دروازه اروپا گذاشته است ، جایی که همبازی سابقش توانسته پله های ترقی را در آن طی کرده و اکنون در پورتو بازی می کند. امسال ماجرای علیپور و طارمی نسبت به همیشه متفاوت است. تا قبل از این علیپور هر زمان که طارمی بود باید برای او توپ و فضا می ساخت تا گل بزند اما حالا آن ها دو رقیب جدی در بین گلزنان لیگ پرتغال هستند.

 

دیدگاه‌ها