کد خبر : 1710981 | 09 مهر 1399 ساعت 09:03 | 16.6K بازدید | 2 دیدگاه

فصل طولانی است اما...

لیورپول پیش به‌سوی دبل قهرمانی

می‌گفتند شروع لیورپول در لیگ برتر کابوس‌وار خواهد بود اما آنها هر سه بازی خود برابر قهرمان فصل قبل چمپیونشیپ (لیدز یونایتد)، پرخرج‌ترین باشگاه این فصل اروپا (چلسی) و آرسنال احیاشده را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.

لیورپول پیش به‌سوی دبل قهرمانی

به گزارش ورزش سه،با توجه به لغزش‌های سایر تیم‌ها به نظر می‌رسد تنها یک تیم می‌تواند مانع قهرمانی مجدد لیورپول شود، آن هم خود لیورپول است. همه مدعیان دیگر امتیاز از دست داده‌اند و به‌جز لیورپول، تنها لستر سیتی و اورتون هستند که سه بازی خود را برده‌اند. لستر با تفاضل گل بهتر در صدر جدول است.


اگر اورتون و لیورپول بازی‌های این هفته خود را هم ببرند، در حالی پا به دربی مرسی‌ساید خواهند گذاشت که هر دو صددرصد دیدارهای‌شان را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند اما اورتون و لستر نمی‌توانند رقیب جدی لیورپول در راه قهرمانی باشند. مسأله این است که لیورپول یک کلاس بالاتر از سایر تیم‌ها است.


مشکلات سیتی در باخت 5 بر 2 مقابل لسترسیتی خود را نشان داد. پپ گواردیولا امیدوار است روبن دیاس، خرید جدید تیم جای خالی ونسان کمپانی که هنوز پر نشده را پر کند.


 یونایتد هم با اوله‌گونار سولشر مانند خودرویی است که دور خودش می‌چرخد. چلسی با فرانک لمپارد هنوز کار زیادی دارد و آرسنال هم در آغاز برنامه بازساز‌ی‌اش با میکل آرتتا است. تاتنهام هم از زمانی که ژوزه مورینیو آمده دچار افول شده و البته هیچ‌کس هم آنها را مدعی قهرمانی نمی‌دانست. اوضاع لستر و اورتون هم هنوز مشخص نیست، ولی سخت بتوان تصور کرد که آنها رقیب جدی لیورپول باشند.

 

1529139


آرسنال در حالی پا به آنفیلد گذاشت که صددرصد بازی‌هایش را برده بود و پس از پیروزی مقابل این تیم در جام حذفی و کامیونیتی شیلد روحیه بالایی داشت. تیم آرتتا آنقدر جرأت داشت که حتی گل اول را در دقیقه 26 روی اشتباه اندرو رابرتسون و ضربه الکساندر لاکازت بزند اما دو دقیقه بعد، سادیو مانه گل تساوی را به ثمر رساند. شش دقیقه بعدتر، رابرتسون اشتباهش را جبران کرد و سانتر ترنت الکساندر-آرنولد را گل کرد. این پاسخ لیورپول نشان می‌داد چرا آنها با فاصله بهترین تیم انگلیس هستند.


در بازی بدون توپ، هیچ تیمی به گرد پای لیورپول نمی‌رسد. آنها آرسنال را سخت پرس کردند؛ هنگامی که یک تیم به موفقیت عادت می‌کند، گاهی سهل‌انگاری گریبانش را می‌گیرد اما برای لیورپول که این اتفاق نیفتاده است.


امید اصلی بقیه این است که آنها افت کنند. آنها همچنین به خط دفاعی لیورپول چشم دوخته‌اند. در بازی با آرسنال، لاکازت از یک اشتباه بازیکنان لیورپول بهره برد و گل زد و دوبار هم از تله آفساید گریخت و آلیسون بکر نگذاشت گل بزند. 


همین عدم تمرکزها بود که باعث شد روی کین، کاپیتان سابق منچستریونایتد که کارشناس تلویزیون بود، بگوید لیورپول تیمی شلخته است. یورگن کلوپ از این حرف کین خوشش نیامد: «درست شنیدم؟ آقای کین گفت ما عملکردی شلخته داشتیم؟ واقعاً این حرف را زد؟ من دوست دارم خودم ببینم که چه گفت، چون این حرف او باورنکردنی است.»

 

1531818


خط دفاعی لیورپول در بازی اول فصل که با برد 4 بر 3 برابر لیدز همراه بود، متقاعدکننده ظاهر نشد اما در هر حال مهاجمان لیورپول آنقدر خوب بودند که بازی را به نفع این تیم به پایان برسانند.


 دفاع لیورپول بهتر خواهد شد و خط حمله‌شان هم با آمدن دیوگو ژوتا تقویت شده است. 


او با گل باکلاسی که در دقیقه 87 زد، نتیجه بازی با آرسنال را 3 بر یک کرد.


این پیروزی بدون تیاگو به دست آمد. تیاگو به‌دلیل مشکل آمادگی تا زمان دیدارهای ملی دور از میادین خواهد بود. 


با بازگشت تیاگو، لیورپول قوی‌تر هم خواهد شد، مگر آنکه بازیکنان دچار سهل‌انگاری شوند و دفاع این تیم کار دست‌شان بدهد اما وقتی کلوپ هست، سخت بتوان تصور کرد این مشکلات زیاد طول بکشد.

ترجمه :ایران ورزشی

دیدگاه‌ها