کد خبر : 1711143 | 09 مهر 1399 ساعت 21:42 | 43.8K بازدید | 0 دیدگاه

اولین VAR پرسپولیس؛ اخراج طلایی

اولین ویدئو چک داوری برای پرسپولیس یک اتفاق امیدوارکننده به همراه داشت.

اولین VAR پرسپولیس؛ اخراج طلایی 

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در شرایطی که حریف سرسخت ازبکستانی را پیش روی خود می‌دید، در دقایق ابتدایی بازی یک اتفاق ویژه را به سود خود دید.

 

یحیی گل محمدی که در این بازی بار دیگر به کمال کامیابی نیا اعتماد کرده و او را جانشین میلاد سرلک در ترکیب اصلی کرده، روی خطای سختی که ستاره حریف داشت، اکنون حریف را 10 نفره می‌بیند. هافبک دفاعی سرخپوشان بعد از کنترل توپ قصد داشت آن را برای شکل گیری ضدحمله تیمش فراهم سازد اما یک تکل خشن و محکم روی مچ پای او توسط جلال الدین ماشاریپوف همه چیز را تغییر داد.

 

این اتفاق که در دقیقه 17 بازی رخ داد، ابتدا باعث شد تا داور اردنی اقدام به جریمه ستاره پاختاکور با کارت زرد کند. اما شدت ضربه و اعتراض شکل گرفته باعث شد تا  کمک داوری ویدئویی مورد استفاده قرار گیرد. ابتدا تیم داوری حاضر در اتاق وی ای آر صحنه را مورد بررسی قرار دادند و در ادامه نیز ادهم مخادمه برای چک کردن صحنه به این تکنولوژی متوسل شود.

 

بعد از ثانیه‌هایی داور اردنی با فراخواندن جلال الدین ماشاریپوف کارت زرد خود را پس گرفت و اینبار با بردن دستش به سمت جیب پشت، کارت قرمز را روبروی این ستاره ازبک قرار داد تا پاختاکور مجبور شود دقایق طولانی باقیمانده را 10 نفره دنبال کند.

 

این اولین بار است که دیدارهای پرسپولیس با انجام VAR صورت می‌گیرد و خوشبختانه برای اولین بار سود بردن از آن، به نفع شاگردان یحیی گل محمدی شده تا آنها به شکل طبیعی شانس بیشتری برای دستیابی به پیروزی و صعود به مرحله نیمه نهایی داشته باشند.

 

دقایقی بعد هم وی ای آر بار دیگر اینبار با توجه به درخواست پاختاکور به دلیل اعتراض به صحنه برخورد توپ به مدافع پرسپولیس رخ داد که اینبار هم داور آن را خطای هند ندانست و با اعلام کرنر توپ را در اختیار پاختاکور قرار داد تا دومین بار سود بردن از آن نیز بر ضرر شاگردان یحیی گل محمدی نباشد.

دیدگاه‌ها