کد خبر : 1711182 | 10 مهر 1399 ساعت 01:06 | 129.5K بازدید | 8 دیدگاه

اخراج ماشاریپف؛ پاختاکور پرسپولیس نبود

کمال همه کارت قرمزهایش را حلال کرد!

کمال کامیابی نیا در متن اخراجی قرار داشت که تاثیر زیادی بر نتیجه دیدار پرسپولیس - پاختاکور داشت.

کمال همه کارت قرمزهایش را حلال کرد!

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 14 تکل خشن جلال الدین ماشاریپوف ستاره تیم ازبک روی پای کمال کامیابی نیا باعث شد تا او سرنگون شود و روی زمین بیفتد اما توپ در دست پرسپولیسی ها باقی ماند و بشار رسن پس از دریبل یک بازیکن، زمانی که صدای فریاد کامیابی نیا از درد از تلویزیون نیز قابل شنیدن بود، توپ را به بیرون زد تا به وضعیت کمال رسیدگی شود. ادهم مخادمه داور اردنی علاوه بر این که تیم پزشکی را فراخواند، یک کارت زرد نیز به ماشاریپوف نشان داد اما این تازه آغاز ماجرا بود.

 

1532161

 

تکل بیجا از سوی این بازیکن که با شدت بسیار زیاد انجام شد، داور را مجاب کرد تا به VAR مراجعه کند. این اولین روز در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بود که از تکنولوژی داور ویدیویی استفاده می‌شد و پرسپولیسی ها در همان لحظات امید داشتند تا این تکنولوژی به کارشان بیاید و باعث اخراج ستاره خط هافبک تیم حریف شود. این اتفاق هم رخ داد و ثانیه هایی بعد، داور اردنی با کارت قرمز به سوی ماشاریپوف آمد و او را از زمین اخراج کرد؛ شوک بزرگ به نماینده ازبک.

 

1532251

 

در همان شرایط که پرسپولیسی ها برای این اخراج پایکوبی می‌کردند و امید خود به صعود را افزایش یافته می‌دیدند، کمال کامیابی نیا نیز از زمین بلند شد. بازیکنی که حالا در یک صحنه اخراج، به شکلی متفاوت با همیشه مورد توجه قرار گرفته بود. کمال که به ترکیب اصلی و پست تخصصی بازگشته بود، همین چند هفته پیش در تقابل با گل گهر و قبل تر شاهین بوشهر با تکل خشن کارت قرمز گرفته و با انتقاد برخی از طرفداران روبرو شده بود اما این بار اوضاع برایش متفاوت پیش رفت و ستاره شماره 11 به عنوان فوتبالیستی مطرح شد که باعث اخراج حریف شده است.

 

1532252

 

1532254

 

دو کارت قرمز برابر شاهین و گل گهر البته تاثیری در قهرمانی پرسپولیس نداشت و حتی در همان بازی نیز هواداران نه بابت اخراج مقابل این تیم ها، بلکه به خاطر نمایش این چنینی کامیابی نیا که ممکن بود دردسرساز شود، ناراحت و شاید خشمگین بودند. کمال پیش تر، دقیقا به شکل ماشاریپوف یک کارت قرمز گرفت و البته سرنوشتی متفاوت را پیش روی خود و تیمش دید.

 

سه سال پیش در همین مرحله یک چهارم نهایی، در شرایطی که پرسپولیسی ها برای صعود به پیروزی یا تساوی پر گل مقابل الاهلی نیاز داشتند، تکل شدید کمال روی پای هافبک الاهلی در میانه میدان بدون این که نیازی به VAR داشته باشد، با کارت قرمز مواجه شد تا پرسپولیسی ها نزدیک به 80 دقیقه را ده نفره سپری کنند.

 

1532253

 

در آن لحظه بسیاری از هواداران پرسپولیس، رویای صعود به مرحله نیمه نهایی را بر باد رفته می‌دیدند و اتفاقا گل تساوی در ابتدای نیمه دوم، باعث شد تا این واقعیت که پرسپولیس نمی‌تواند به جمع چهار تیم صعود کند، بیش از پیش رنگ حقیقت به خود بگیرد و نقش اخراج کامیابی نیا هم بیشتر به چشم بیاید اما معجزه شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دقایق پایانی و صعود خاطره انگیز سرخ ها، سبب شد تا کمال هم از موج شدید انتقادات رها شود.

 

اما این بار کامیابی نیا که به خاطر نوع فوتبالش به هافبک سال های نه چندان دور آث میلان جنارو گتوزو شهره شده، توانست یک اخراج ارزشمند را از پاختاکور بگیرد؛ اخراج ستاره خوش تکنیک و ملی پوشی که فصل گذشته تاثیر شگرفی در شکست پرسپولیس داشت و امسال هم در دیدار با استقلال عملکرد درخشانی را ارائه کرد و یکی از چهار مهره اصلی خط حمله نماینده ازبکستان محسوب می‌شد. 

 

حالا با این اتفاق، به نظر می‌رسد تمام اخراج های قبلی، برای کمال کامیابی نیا به باد فراموشی سپرده شده اند. این کارت قرمزی ارزشمند بود که شدت حملات پاختاکور را گرفت و به پرسپولیسی ها اعتماد به نفسی داد که بتوانند تا پایان بازی حریف را کنترل کنند و با حملات پرتعداد، به آنچه می‌خواهند  و شایسته اش هم بودند، برسند؛ یک صعود دیگر به نیمه نهایی آسیا که شاید این بار با دومین جام قاره ای برای پرسپولیس همراه باشد.

دیدگاه‌ها