کد خبر : 1711233 | 10 مهر 1399 ساعت 13:07 | 22.3K بازدید | 3 دیدگاه

VAR و کمکی که می‌تواند به داوران کند

مخادمه؛ داوری که خاطرات بد را پاک کرد(عکس)

ادهم مخادمه داور اردنی، خاطرات بدی را که از خود در ذهن تماشاگران تیم پرسپولیس بجا گذاشته بود با قضاوت خوب در بازی دیشب پاک کرد.

به گزارش "ورزش سه"، اگر به یاد داشته باشید این داور فصل گذشته دیدار دو تیم در تهران را سوت زد که یک گل آفساید به سود پاختاکور گرفت و در نهایت همین گل اشتباه زمینه ساز حذف پرسپولیس شد. اما او دیشب به کمک VAR به خوبی از پس قضاوت بازی پرسپولیس – پاختاکور بر آمد و با سوت های درست در نهایت حق به حقدار رسید. 

 

 

1532343

 

 

حالا این انتقاد به کنفدراسیون فوتبال آسیا وارد است که چرا زودتر از کمک داور ویدیویی در بازی های لیگ قهرمانان آسیا استفاده نکرد؟ پیش از بازی های نیمه نهایی اشتباهات داوران در قضاوت به ضرر برخی از تیم ها تمام شد. شاید اگر دیشب هم VAR نبود داور اردنی خطای رو کامیابی نیا را با کارت قرمز جریمه نمی کرد و در برخی از صحنه ها پنالتی اعلام می کرد که شاید به ضرر پرسپولیس می‌بود. دیشب یک بار دیگر به خوبی به همه ثابت شد VAR کمک می کند که داور اشتباه نکند. و ای کاش فوتبال ایران که سالانه میلیاردها تومان برای پرداخت دستمزد به بازیکنان و مربیان هزینه می کند گام های جدی برای ورود این تکنولوژی به بازی های لیگ برتر بر می داشت. این کار فشار و انتقادات را از روی داوران ایرانی بر می داشت و از همه مهمتر موجب جلوگیری از تضییع حق تیم ها می شد. باید این واقعیت محض را قبول کنیم داور انسان است و انسان در هر کاری که به او محول می شود ضریب خطا دارد.

دیدگاه‌ها