کد خبر : 1711335 | 11 مهر 1399 ساعت 00:19 | 34.3K بازدید | 3 دیدگاه

پیروزی آرسنال بر لیورپول در شب درخشش برند لنو

آرسنال موفق شد در مرحله یک هشتم نهایی جام اتحادیه انگلیس لیورپول را در ضربات پنالتی شکست داده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

 پیروزی آرسنال بر لیورپول در شب درخشش برند لنو

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول و آرسنال در یکی از بزرگترین دیدارهای جام اتحادیه انگلیس تا این لحظه، در مرحله یک هشتم نهایی رقابتها به مصاف هم رفتند تا در نهایت یکی از آنها به جمع هشت تیم برتر رقابتها راه یابد.

 

1532527

 

دیدار دو تیم در ورزشگاه آنفیلد به میزبانی لیورپول آغاز شد. نکته جالب اینجا بود که دیدار قبلی دو تیم به چند روز قبل برمی گشت و دو تیم قرمز فوتبال انگلیس که رقبای سنتی به حساب می آیند روز دوشنبه این هفته در لیگ برتر به مصاف هم رفته بودند. دیداری که با برتری 3-1 لیورپول به پایان رسید.

 

ولی این بار در ورزشگاه آنفیلد مشخص بود که شاگردان کلوپ کار دشوارتری برای پیروزی دارند. نیمه اول بدون حادثه به پایان رسید و عملاً صحنه خطرناکی روی دروازه های دو تیم خلق نشد. شاید بتوان گفت مهمترین اتفاق این نیمه کارت زردی بود که مینامینو ستاره ژاپنی لیورپول دریافت کرد.

 

1532528

 

در نیمه دوم وقتی عقربه های ساعت دقیقه 61 را نشان می داد یورگن کلوپ محمد صلاح را از بازی بیرون کشید و دیووک اوریگی را به میدان فرستاد. اما حضور اوریگی در خط حمله به جای صلاح هم تاثیر چندانی بر قدرت تهاجمی لیورپولی‌ها نداشت.

 

لنو سنگربان آرسنال در این بازی یکی از بهترینهای توپچی ها بود و چند بار مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در نیمه اول او مانع از باز شدن دروازه تیمش روی یک کرنر ارسالی با ضربه فن دایک شد. در نیمه دوم هم لنو ابتدا ضربه ژوتا از فاصله کم را دفع کرد و چند دقیقه بعد بار دیگر ضربه مهاجم پرتغالی روی پاس مینامینو را به کرنر فرستاد. لنو با پنج سو در این بازی مهمترین نقش را در نتیجه داشت.

 

1532526

 

بازی در پایان 90 دقیقه بدون گل مساوی بود و به نظر می‌رسید دو تیم به تعیین برنده بازی در ضربات پنالتی رضایت داده اند. به خصوص آرسنالی‌ها که در این بازی به مراتب دفاعی تر از حریف بازی کرده بودند حالا به نظر می‌رسید به هدف خود رسیده اند و امیدوارند با پیروزی در ضربات پنالتی به یک چهارم نهایی صعود کنند.

 

جالب اینجا است که فصل گذشته در جام اتحادیه دو تیم در همین مرحله به مصاف هم رفتند که بازی ده گل در جریان عادی بازی داشت و در وقت قانونی 5-5 به پایان رسید و لیورپولی‌ها در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند.

 

جیمز میلنر اولین ضربه پنالتی را برای لیورپول وارد دروازه کرد. لاکازت هم با یک ضربه خلاف جهت آدرین را فریب داد تا دو تیم همچنان مساوی باشند. واینالدوم دومین پنالتی زن لیورپول توپ را به زیبایی به طاق دروازه کوبید. سدریک سوارز دومین پنالتی زن آرسنال بود که او هم دورازه آدرین را باز کرد با اینکه او جهت را درست تشخیص داده بود.

 

میامینوی ژاپنی سومین پنالتی زن لیورپول بود. او هم پنالتی زیبایی زد و سومین گل تیمش را در ضربات پنالتی به ثمر رساند. محمد الننی برای آرسنال پشت توپ ایستاد اما شوت او را آدرین دفع کرد تا لیورپول یک قدم تا پیروزی فاصله داشته باشد. اوریگی پنالتی چهارم لیورپول را زد که برند لنو پنالتی او را مهار کرد تا تیمش را در بازی نگه دارد. میتلند نایلز با آرامش کامل دروازه آدرین را باز کرد تا نتیجه 3-3 شود. ضربه پنجم لیورپول توسط جونز وارد دروازه آرسنال شد. پنالتی پنجم و بسیار حساس آرسنال توسط په‌په وارد دروازه شد تا ضربات پنالتی ادامه داشته باشد.

 

در تک پنالتی‌ها ویلسون برای لیورپول پشت توپ ایستاد و برند لنو در ادامه درخشش خود در این بازی توپ او را دفع کرد. ویلووک این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا آرسنال در نهایت 5-4 به پیروزی رسیده و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. شاگردان میکل آرتتا به این ترتیب موفق شدند انتقام شکست سال گذشته در جام اتحادیه که در ضربات پنالتی اتفاق افتاده بود را از یورگن کلوپ و تیمش بگیرند.

 

 

دیدگاه‌ها