کد خبر : 1711356 | 28 شهریور 1402 ساعت 09:00 | 355.9K بازدید | 83 دیدگاه

از مهدی طارمی تا کریس رونالدو؛

پرسپولیس- النصر با جنجالی‌ترین شادی گل تاریخ!

آخرین رویارویی پرسپولیس و النصر به میزبانی ورزشگاه آزادی در اوج مشکلات داخلی سرخها و در شرایطی برگزار شد که بازی دو جنجال بزرگ و مهم داشت.

پرسپولیس- النصر با جنجالی‌ترین شادی گل تاریخ!

به گزارش "ورزش سه"، برگردیم به سال 1394؛ آن روزها شرایط در ایران و بسیاری از نقاط دنیا خیلی متفاوت‌تر از چیزی بود که این روزها با آن سر و کار داریم. قیمت 3 هزارتومنی دلار و سکه 905 هزار تومنی هیج سنخیتی با بازار آشفته این روزهای کشور ندارد و در این بین ویروس کرونا هم خود را به عنوان سوغاتی جدید نظم نوین جهان معرفی کرده است؛ ویروسی که تاثیر مخربی بر تمام حوزه‌های زندگی گذاشته و مسلما فوتبال هم از این ماجرا جدا نبوده است.

1927348

آن روزها نه کرونایی وجود داشت و نه هنوز روابط دیپلماتیک ایران و عربستان برهم خورده بود و وقتی پیش از بازی با النصر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مسئولان باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفتند این دیدار را رایگان اعلام کنند، برخلاف انتظارات بیش از صد هزار نفر پرسپولیس را در این مسابقه همراهی کردند که شرایط اصلا خوبی در لیگ نداشت و با پیروزی مقابل النصر امیدوار به صعود از گروهش می شد.

1927347

پرسپولیس در آن مسابقه با ترکیب سوشا مکانی به عنوان دروازه بان، مایکل اومانیا و حامد نورمحمدی در قلب خط دفاعی و محمد خانزاده و حمید علی عسگر به عنوان مدافعین تیم کار را آغاز کرد. احمد نورااللهی، کفشگری، هادی نوروزی که روز گذشته پنجمین سالگرد درگذشتش بود، گابریل و عالیشاه هافبک های میانی تیم بودند تا برای مهدی طارمی در خط آتش تیم موقعیت سازی کنند.

1927346

پرسپولیس در حالی پا به این بازی گذاشت که با توجه به تغییر حمید درخشان که او هم مانند مربیان پیشین تیم نتوانسته بود نتایج خوبی بگیرد، امید چندانی به پیروزی در روز حضور حسین عبدی روی نیمکت نداشت. غیبت نوری و بنگر در این مسابقه هم به دلیلی برای ضعف تیم ایرانی مقابل حریف قدرتمندش تبدیل شده بود و حضور در رتبه نهم لیگ و قرار گرفتن مقابل النصر که صدرنشین فوتبال عربستان بود، سرخپوشان را درموضع ضعف قرار داده بود.

1927345

با این حال در روزی که برانکو از روی سکوها شاهد حضور 100 هزار نفری هواداران سرخپوش برای حمایت از تیمشان شده بود، در یک بازی درگیرانه که در دقیقه 66 به جنجال و درگیری شدید هم کشیده شد، با پنالتی‌ای که در دقیقه 56 طارمی گرفت و خودش تبدیل به گل کرد، حساب کار را یک بر صفر کرد؛ گلی که با یک ضربه چیپ تماشایی و با اعتماد به نفسی مثال زدنی وارد دروازه النصر شد و طارمی به تلافی بازی رفت دست راستش را زیر گلو برد و می‌خواست بگوید که انتقام بازی رفت را از تیم عربستانی گرفته است. با همین پیروزی هم بود که راه صعود برای سرخپوشان در روزهای بی ثباتی مطلق فراهم شد. 

1927344

در آن سال سرخپوشان که در بازی رفت را با سه گل مقابل نماینده عربستان واگذار کرده بودند، با پیروزی در ورزشگاه آزادی توانستند تقریبا جوازصعود به مرحله بعد را بگیرند ولی در ادامه علیرغم اینکه برانکو روی نیمکت تیم نشست، نتوانست معجره‌ای در مدت کوتاهش رخ بدهد وپرسپولیس در ادامه حذف شد.

حالا اما پس از سپری شدن 8 سال، دلار در عین ناباوری به کانال 50 هزار تومنی نزدیک شده و سکه قیمتی نزدیک به 28 میلیون تومان پیدا کرده است. البته که پرسپولیس هم هیچ شباهتی به تیم آشفته آن سال ها که مربیان مختلفی برای خروجش از بحران تلاش کردند و همه هم ناکام بودند، ندارد. آنها که شش مرتبه قهرمانی لیگ را جشن گرفتند، دو بار به فینال  آسیا راه پیدا کردند و حالا امیدوارند النصر را با کریستیانو رونالدو شکست دهند.

1927343
1927340

مهدی طارمی با انجام این شادی گل بعد از به ثمررساندن پنالتی مدتها سوژه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بود

دیدگاه‌ها