کد خبر : 1711359 | 11 مهر 1399 ساعت 10:01 | 70.7K بازدید | 2 دیدگاه

میلان برای رسیدن به اروپا نیمه‌جان شد

عجیب‌ترین ماراتن پنالتی؛ 24 شلیک برای صعود میلان

آث میلان بعد از یک ماراتن پنالتی عجیب و غریب موفق شد جواز حضور در مرحله گروهی لیگ اروپا را بدست بیاورد. ماراتونی که در آن شاهد شلیک 24 پنالتی بودیم.

عجیب‌ترین ماراتن پنالتی؛ 24 شلیک برای صعود میلان

به گزارش "ورزش سه"، صعود آث میلان به مرحله گروهی لیگ اروپا با پیروزی بر ریو آوه بدون شک یکی از عجیب‌ترین پیروزی‌های این فصل رقابتهای فوتبال اروپا است. میلان نه تنها در وقت‌های تلف شده بعد از 120 دقیقه بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد تا کار را به ضربات پنالتی انتهای بازی بکشاند بلکه در پایان بازی شاهد شلیک 24 پنالتی توسط هر دو تیم بود. به این ترتیب حتی دروازه بانه‌ای دو تیم مجبور شدند پشت توپ بایستند و پنالتی بزنند.

 

میلان در پایان 90 دقیقه با ریو آوه 1-1 مساوی بود تا کار به وقت‌های اضافه بکشد. ریو آوه در دقیقه 91 یعنی بلافاصله بعد از شروع وقت‌های اضافه گلزنی کرد و تا آخرین ثانیه‌ها هم از میلان پیش بود. اما در آخرین ثانیه‌های زمان تلف شده در وقت‌های اضافه بورکوویچ در محوطه جریمه سرنگون شد تا داور حکم به پنالتی بدهد و چالهان اوغولو در آخرین ضربه بازی کار را 2-2 کند.

 

1532604

 

به این ترتیب دو تیم وارد ماراتن پنالتی‌ها شدند. وقتی قرار بود هر دو تیم اولین پنالتی خود را بزنند کمتر کسی گمان می‌کرد ضربات پنالتی‌های این بازی به یکی از عجیب‌ترین ضیافت‌های پنالتی در سالهای اخیر فوتبال اروپا تبدیل می‌شود.

 

در دور اول ضربات پنالتی هر دو تیم هر 5 پنالتی خود را گل کردند. دو ضربه بعدی هر دو تیم هم وارد دروازه ها شد تا بعد از زدن 7 پنالتی از سوی هر دو تیم، نتیجه کار در ضربات پنالتی 7-7 باشد. اما هر دو تیم هشتمین پنالتی خود را از دست دادند و نهمین پنالتیهای خود را به گل تبدیل کردند.

 

1532606

 

1532614

اولین پنالتی میلان که از دست رفت. پنالتی هشتم توسط کلمبو به بالای دروازه شلیک شد

 

1532615

پنالتی هشتم ریو آوه توسط دوناروما دفع شد

 

 

به این ترتیب درحالیکه در ضیافت پنالتهای انتهای بازی تا این لحظه 18 پنالتی رد و بدل شده بود نتیجه دو تیم در ضربات پنالتی 8-8 بود.

 

از این لحظه به بعد شرایط در زدن پنالتی‌ها باز هم تغییر کرد. هر دو تیم پنالتی‌های دهم و یازدهم خود را از دست دادند. پنالتی‌های یازدهم در حالی شلیک شد که دو تیم چاره‌ای نداشتند جز اینکه دروازه بانه‌ای خود را برای شلیک پنالتی بفرستند. جالب اینجا است که هم دوناروما سنگربان میلان و هم پاول کیشک سنگربان ریو آوه پنالتی‌های خود را از دست دادند.

 

1532616

پنالتی دهم میلان توسط دوناروما از دست رفت

 

1532608

 

1532618

دروازه بان ریو آوه هم پنالتی دهم این تیم را به آسمان کوبید

 

به این ترتیب درحالیکه 22 پنالتی شلیک شده بود دو تیم در ضربات پنالتی 8-8 مساوی بودند. برای زدن دوازدهمین پنالتی میلان سیمون کیائر پشت توپ ایستاد و دروازه تیم پرتغالی را باز کرد. حالا همه نگاه‌ها به آدرالن سانتوس بازیکن ریو آوه دوخته شده بود. اما این دوناروما بود که پنالتی از دست رفته لحظاتی قبل خود را جبران کرد و با دفع توپ او به ماراتون عجیب پنالتی‌ها پایان داد و میلان را راهی مرحله گروهی رقابتها کرد.

 

1532619

و در نهایت مهار استنثایی پنالتی دوازدهم ریو آوه توسط دوناروما که پیروزی میلان را به دنبال داشت

 

1532620

 

 

 

1532621

شادی میلانی ها بعد از سیو دوناروما و صعود

 

استفانو پیولی سرمربی میلان در پایان بازی به درستی از آن به عنوان "شبی جادویی" یاد کرد و گفت اگر او و شاگردانش نمی توانستند از این مرحله عبور کنند شرایط تحقیرآمیزی برای میلان بوجود می آمد که به هیچ وجه برای بازیکنان میلان قابل تحمل نبود. برای همین بود که میلانی ها تا آخرین لحظه با چنگ و دندان برای پیروزی بر حریف پرتغالی تلاش کردند و پا پس نکشیدند.

 

 

دیدگاه‌ها