کد خبر : 1711560 | 12 مهر 1399 ساعت 15:05 | 14.1K بازدید | 0 دیدگاه

دوری من از فوتبال یک ساله بود، نه دو ساله

عزت‌الهی: از انتخاب‌هایی که کردم، پشیمان نیستم

هافبک تیم ملی که اخیرا به لیگ دانمارک رفته، معتقد است اگر به عقب برگردد بازهم همان انتخاب‌های قبلی را خواهد کرد.

عزت‌الهی: از انتخاب‌هایی که کردم، پشیمان نیستم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری ورزشی، مدت‌هاست از سعید عزت‌اللهی خبری نیست و کمتر از او خبر یا مصاحبه‌ای در رسانه‌ها می‌بینیم. هافبک دفاعی ملی‌پوش کشورمان که همچنان تحت قرارداد روستوف روسیه است، سال گذشته قرضی به تیم ردینگ در چمپیون‌شیب انگلیس پیوست و درحالی‌که دوران خوبی را سپری می‌کرد با یک مصدومیت سخت مواجه شد. او بعد از بهبودی و رهایی از آن آسیب‌دیدگی سنگین، در انتقالی که کسی انتظارش را نداشت به تیم وایله دانمارک رفت. این انتقال به این دلیل غیرمنتظره بود که پیش از این هیچ بازیکنی از ایران به دانمارک نرفته بود و لیگ این کشور برای یک ملی‌پوش ایرانی با سابقه بازی در جام‌جهانی کمی کوچک به‌نظر می‌رسید. اما خود سعید اعتقاد دارد با توجه به پیشنهادهایش انتخاب خوبی کرده است. عزت‌اللهی به همه سؤالات در این‌باره پاسخ داده است.

 


* خیلی از علاقه‌مندان فوتبال از خودشان می‌پرسند چه شد که سعید عزت‌اللهی تصمیم گرفت به لیگ دانمارک و تیم وایله برود؟ علت این انتخاب چه بود؟
فکر می‌کنم با توجه به پیشنهادهایی که بود انتخاب درستی کردم. نیاز به جایی داشتم که بتوانم توانایی‌هایم را بیشتر از گذشته نشان دهم. با توجه به صحبت‌هایی که با مسئولان باشگاه وایله داشتم دیدم اینجا برای بازی کردن و قدم برداشتن به سمت اهدافم، شرایط خوبی مهیا است. ضمن اینکه مسئولان وایله هم توانستند رضایت باشگاه روستوف را جلب کنند و به این ترتیب به وایله پیوستم.

 


* حدود 2 سال به دلایل مختلف بازی نمی‌کردی اما انگار شرایط‌ت در تیم وایله خوب است؟
فکر نمی‌کنم مدت دوری‌ام از میادین 2 سال بوده باشد چون بعد از جام‌جهانی به باشگاه ردینگ انگلیس رفتم و آنجا شرایط خیلی خوبی داشتم. در همه بازی‌ها داشتم فیکس بازی می‌کردم و متأسفانه یک مصدومیت پیش آمد که بیشترین ضربه را به من زد. حدود 8ماه تا یک سال از فوتبال دور بودم و در برگشت به لیگ بلژیک رفتم که متأسفانه آنجا در حقم کم‌لطفی شد و در مسیر پیشرفت فوتبالی‌ام وقفه افتاد. اما حالا امیدوارم در فصل جدید روزبه‌روز پیشرفت کنم و به اهدافی که دارم برسم.

 

1527244

 


* با همان مصدومیت از تیم‌ملی هم مدتی دور افتادی و در تیم ویلموتس هم حضور بسیار کمرنگی داشتی. حالا که اسکوچیچ آمده فکر می‌کنی به تیم‌ملی برگردی؟
قطعا همه تلاش من همیشه این بوده که بتوانم به تیم ملی کشورم خدمت کنم. به‌عنوان یک ایرانی و مانند یک سرباز همیشه برای تیم ملی کشورم همه وجودم را گذاشته‌ام. حالا در آن مقطع نظر سرمربی تیم‌ملی این بود که من، علیرضا جهانبخش، امیر عابدزاده و چند بازیکن دیگر که چندین سال بود برای تیم ملی زحمت کشیده بودیم یکی دو اردو دعوت نشویم. دقیقا نمی‌دانم معیارهای ویلموتس چه بود که ما را نخواست. البته نتایجی هم که رقم زد فکر می‌کنم خودش گویای درستی یا نادرستی این تصمیمات بوده که همچنان هم متأسفانه مشکلاتش گریبان فوتبال ما را گرفته است.

 


* نظرت راجع به اسکوچیچ چیست؟
اسکوچیچ چه در دوره مربیگری و چه در زمانی که فوتبالیست بوده در باشگاه‌های معتبری کار کرده، بنابراین حتما از شرایط موجود درک خوبی دارد. من هم امیدوارم با عملکرد خودم نظر ایشان را جلب کنم. ان‌شاءالله همه دست‌به‌دست هم بدهیم که تیم‌ ملی بتواند دوباره به جام‌جهانی صعود کند و نتایج اخیر را هم از ذهن‌ها پاک کنیم.


* در مورد انتخاب‌های باشگاهی‌ات همیشه بحث‌هایی مطرح است. اگر شرایط به گذشته برگردد آیا حاضری باز هم با یک قرارداد عجیب و غریب به تیم روستوف بپیوندی؟
انتخاب‌هایی که داشتم با توجه به پیشنهادهایی که روی میز بود در آن مقطع بهترین انتخاب‌ها بودند. قطعا شما باید همیشه در مورد چیزهایی که وجود خارجی دارد صحبت کنید نه براساس شایعاتی که در نقل‌وانتقالات وجود دارد. درباره روستوف هم فکر می‌کنم انتخاب این تیم در یک زمانی برای من خیلی خوب بود چون در لیگ قهرمانان بازی کردم و در لیگ اروپا توانستم مقابل تیم‌های بزرگ بازی کنم. نایب‌قهرمانی روسیه را با این تیم به‌دست آوردم که فکر می‌کنم نخستین نایب‌قهرمانی تاریخ‌شان بود. همانطور که گفتم خوبی‌هایی برای من داشت ولی از یک جایی به بعد یک سری مشکلات بین من و مسئولان باشگاه به‌وجود آمد. یک اختلاف نظرهایی پیش آمد و کارم سخت شد. بعد از آن به ردینگ انگلیس رفتم که انتخاب عاقلانه و خیلی خوبی بود ولی متأسفانه این مصدومیت یک مقدار من را عقب انداخت. البته من همیشه می‌گویم گذشته برای گذشته است و من الان به تنها چیزی که فکر می‌کنم، زمان حال و پیشرفتم است.

 

1515278

 


* تو در اسپانیا، روسیه، انگلیس، بلژیک و حالا دانمارک حضور داشته‌ای. درباره تفاوت سطح فوتبال و لیگ این کشورها چه نظری داری؟

لیگ هر کشوری قطعا سبک و استایل خاص خودش را دارد و تفاوت کیفی هم بین این لیگ‌ها هست. اما به‌نظرم برای یک بازیکن ایرانی همه این لیگ‌ها در سطحی هستند که به رشد بازیکن کمک کنند و سطح او را بالاتر ببرند.

 


* امسال از تیم‌های داخلی هم پیشنهاد داشتی؟
نه، پیشنهادی نداشتم. خودم هم هدفم نبود به لیگ ایران بیایم و می‌خواستم فوتبالم را در اروپا دنبال کنم.

دیدگاه‌ها