کد خبر : 1711770 | 13 مهر 1399 ساعت 13:15 | 55.3K بازدید | 1 دیدگاه

پرسپولیس مدارک درستی ارائه کند، رای نقض می شود

براتی: به سرعت صدور رای AFC ایرادی وارد نیست

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: ما امیدواریم که در مرحله تجدیدنظر این رای رای محرومیت آل کثیر نقض شود.

براتی: به سرعت صدور رای AFC ایرادی وارد نیست

به گزارش "ورزش سه"، احمدرضا براتی، رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال درباره محرومیت 6 ماهه آل کثیر از سوی AFC عنوان کرد: درباره سرعت در رسیدگی به این پرونده بحث هایی می شود که باید بگویم اصلا رسیدگی های قضایی در ورزش، مستلزم سرعت است. وقتی مسابقات به صورت تورنمنت متمرکز برگزار می شود، سرعت در رسیدگی اهمیت زیادی دارد. همچنین سازمان برگزار کننده مثل AFC یا فیفا پنل انضباطی را در محل مسابقات تشکیل می دهند؛ به این معنی که اعضای کمیته انضباطی و کمیته استیناف یا تعداد منتخبی از آن ها در محل برگزاری مسابقات مستقر می شوند و هدفشان این است که به پرونده ها به سرعت رسیدگی کنند چون نتیجه این پرونده ها در نتیجه مسابقات بعدی تاثیرگذار است.


وی افزود: بنابراین از این نظر نمی توانیم بگوییم تخلفی به وجود آمده است. در موارد قبلی مثل محرومیت سیامک نعمتی هم دیدیم که پنل انضباطی هم با سرعت تشکیل شد و رای داد. همانطوری که این سرعت در رسیدگی به سود ما بود، یک جای دیگر شاید به ضرر ما باشد.


رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال درباره تاثیر دیپلماسی و کرسی های تاثیرگذار در این گونه احکام گفت: اگر حتی ما در پنل انضباطی AFC کسی را داشته باشیم، در مواردی که مربوط به کشور ما باشد، آن شخص حق اظهارنظر و شرکت در جلسه را ندارد. بنابراین اصلا حضور یک فرد تاثیری ندارد.


براتی در پایان اضافه کرد: تلقی آن ها این بود که این حرکت نژادپرستانه است و در فضای قضایی ورزش رفتارهای نژادپرستانه مستلزم شدیدترین برخوردهای انضباطی است و قبلا هم در تمام دنیا چنین مواردی را دیده ایم. اگر باشگاه پرسپولیس بتواند با جمع آوری مدارک و فیلم های قبلی این بازیکن ثابت کند که این شادی گل قبلا هم انجام شده و متوجه ملت یا گروه خاصی نیست، ما امیدواریم که در مرحله تجدیدنظر این رای نقض شود. این را هم در نظر داشته باشید که صرفا اعتراض به رای مانع اجرای رای نیست.

دیدگاه‌ها