کد خبر : 1712558 | 17 مهر 1399 ساعت 13:07 | 74.3K بازدید | 2 دیدگاه

تغییر جدی فوتبال به دست مربی فرانسوی؟

برنامه آرسن ونگر برای یورش به اوت دستی و آفساید

آرسن ونگر که حالا رئیس واحد توسعه جهانی فوتبال در فیفا است می‌گوید می‌خواهد پرتاب دستی اوت را با شلیک توپ با پا جایگزین کند.

برنامه آرسن ونگر برای یورش به اوت دستی و آفساید

به گزارش "ورزش سه"، آرسن ونگر سرمربی افسانه‌ای آرسنال که این روزها به عنوان رئیس واحد توسعه جهانی فوتبال در فیفا فعالیت می‌کند می‌گوید امیدوار است بتواند با تغییر قانون پرتاب اوت ترتیبی بدهد تا بازیکنان به جای پرتاب اوت با دست بتوانند توپی که وارد اوت شده را با ضربه پا به جریان بازی برگردانند. ونگر می‌گوید این تغییر انقلابی بزرگ در فوتبال بوجود خواهد آورد.

 

1534334

 

ونگر همچنین می‌گوید برای تغییر قانون آفساید هم برنامه‌هایی دارد تا به مهاجمین برای زدن گلهای بیشتر کمک کند.

 

ونگر در توضیح علت تمایلش برای تغییر قانون پرتاب اوت دستی می‌گوید این قانون در اواخر هر بازی به ضرر تیمی است که حمله می‌کند. او در این باره گفت: " من می‌خواهم قانون پرتاب اوت دستی را تغییر دهم. پنج دقیقه قبل از پایان بازی پرتاب اوت باید به نفع شما باشد ولی در شرایط فعلی ده بازیکن حریف در جریان بازی هستند ولی شما به عنوان تیم حمله کننده فقط 9 بازیکن آزاد دارید. آمار نشان می‌دهد در این موقعیت‌ها از هر ده موقعیت هشت موقعیت برای تیم حمله کننده از دست می‌رود".

 

1534335

 

آرسن ونگر در ادامه گفت: " به جای این قانون تیم حمله کننده باید بتواند به جای پرتاب دستی توپ را با پا به زمین برگرداند".

 

ونگر در توضیح علت تمایش به تغییر قانون آفساید هم گفت: " در حال حاضر آفساید زمانی اتفاق می‌افتد که بخشی از بدن شما که می‌توانید با آن گل بزنید از بدن مدافع آخر جلوتر باشد. من می‌خواهم قانون را طوری تغییر بدهم که حتی اگر یکی از اعضای بدن مهاجم از بدن مدافع جلوتر نباشد آفساید اعلام نشود. این به شدت به نفع مهاجمین خواهد بود چرا که مدافعین را مجبور می‌کند جلوتر بازی کنند".

 

1534339

 

 

دیدگاه‌ها