کد خبر : 1712724 | 18 مهر 1399 ساعت 13:36 | 39.7K بازدید | 6 دیدگاه

قلی زاده – ماشاریپوف ؛ غیرقابل مقایسه!

علی قلی‌زاده هافبک چپ پای تیم ملی ایران در برابر ازبکستان یک نمایش درخشان دیگر از خود به جای گذاشت.

به گزارش ورزش سه، علی قلی‌زاده هافبک 25 ساله تیم شارلوای بلژیک توانست بار دیگر فرصت حضور برای تیم ملی ایران در برابر تیم ملی ازبکستان را به دست آورد و یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی نیز در این دیدار نامیده شود. قلی‌زاده پیش از این در یک دیدار دوستانه و در دوران مربی‌گری کی‌روش برابر ازبک‌ها به صورت ثابت به میدان رفت و در آن دیدار در پست دفاع چپ نقش آفرینی کرده بود.


اولین تجربه با اسکوچیچ اما متفاوت بود و با بازی در خط هافبک، قلی‌زاده به صورت کامل مسئولیت خلاقیت و دریبل‌های وسط میدان را بر عهده داشت و با آنکه در سمت راست خط هافبک حضور داشت، بارها به عنوان یک هافبک بازیساز ظاهر شد و پاس های خطرناکی برای هم تیمی‌هایش ارسال کرد. 

 

 

1534533

 


قلی‌زاده در فصل جاری در شارلروا نیز توانسته جای ثابتی برای خود دست و پا کند و پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت‌های متوالی یکی از یاران تاثیرگذار کریم بالحسین سرمربی این تیم میباشد. این چپ پای تکنیکی در جام جهانی 2018 در لحظات آخر از لیست 23 نفره ی تیم ملی خط خورد و به عنوان یار رزرو همراه تیم ملی به روسیه رفت و در رقابت‌های جام ملت های آسیا نیز به علت مصدومیت مسابقات را از دست داد تا در دو رقابت مهم و رسمی اخیر همراه تیم ملی نباشد. او حالا امیدوار است همراه با تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ بتواند در مسابقات سخت پیش رو موفق باشد تا بالاخره در یک تورنمنت بین المللی همراه تیم ملی حضور یابد. علاوه بر این با توجه به درخشش وی، می توان قلی زاده را یکی از با پتانسیل ترین بازیکنان ایرانی برای ترانسفر به باشگاه های بزرگتر قلمداد کرد. چه آنکه با توجه به سن و سال مناسب او و حضور در فوتبال اروپا با تداوم درخشش در ادامه فصل همراه با شارلوا و تیم ملی می توان بسیار به این موضوع امیدوار بود.

 


 در سوی مقابل جلال الدین ماشاریپوف هافبک 27 ساله تیم ملی ازبکستان که بهترین بازیکن فوتبال ازبکستان و سمبل ستاره های این کشور است برای سومین بار در هفته های اخیر برابر بازیکنان ایرانی به میدان رفت. 

 

 

1534532

 


شماره 10 ازبک ها در برابر تیم ملی ایران بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و چندین بار خط دفاع تیم ملی را اذیت کرد، هر چند در گلزنی برابر تیم‌های ایرانی بار دیگر ناموفق بود. این هافبک خوش تکنیک با اخراج برابر پرسپولیس و گریه‌هایش پس از این اتفاق موجب شناخت بیشترش در بین فوتبال دوستان ایرانی شده است. 


از جدال های جذاب روز گذشته¬ی ماشاریپوف در برابر ملی پوشان ایرانی تقابل این بازیکن برابر علی قلی زاده بود که با پیروزی بازیکن ایرانی به پایان رسید. قلی زاده در این دیدار بیش از ماشاریپوف برای تیمش موقعیت ایجاد کرد و در مجموع یک سر و گردن از بهترین بازیکن فوتبال ازبکستان بالاتر بود.

دیدگاه‌ها