کد خبر : 1712935 | 19 مهر 1399 ساعت 16:05 | 48.3K بازدید | 3 دیدگاه

موریانه ای که لاماسیا را می خورد

ستاره بساز و بفروش؛ افتضاح بارسلونای بارتومئو

بارسلونای بارتومئو ملغمه ای از بحران و حاشیه است. او در زمینه استفاده از استعدادها نیز کارنامه ای مردود را به ثبت رساند.

ستاره بساز و بفروش؛ افتضاح بارسلونای بارتومئو

به گزارش "ورزش سه"، اریک گارسیا و آداما ترائوره دو بازیکن محصول آکادمی لاماسیا اخیرا توانستند نخستین بازی های ملی خود برای اسپانیا را انجام دهند تا بارسا حالا بیشتر افسوس از دست دادن آنها را بخورد. هر دو بازیکن رویای رسیدن به تیم اول بارسا را داشتند ولی در سن اندک مجبور به ترک نوکمپ و پیدا کردن مسیر پیشرفت خود در تیمی دیگر شدند.

 

 

1534783

 

1534028

 

 

اریک گارسیا وقتی 17 ساله بود به منچسترسیتی پیوست و آداما هم پس از دورانی کوتاه در استون ویلا از دو سال پیش درخشش در وولوز را شروع کرد. آداما با یک تغییر فیزیکی رشک برانگیز حالا تبدیل به یک نمونه استثنایی در وولوز و تیم ملی اسپانیا شده است.

بارسا تابستان امسال تلاش زیادی داشت تا گارسیا را برگرداند ولی سیتی روی او که تنها یک سال دیگر از قراردادش باقیمانده، 30 میلیون یورو قیمت گذاشت. باشگاه کاتالان برای بازگرداندن آداما نیز هزینه ای به مراتب بالاتر را باید متقبل شود.

 

 

1525092

 

 

مثل اریک گارسیا و آداما کم نیستند و بارسا به خصوص در سال های اخیر، استعدادهای زیادی را به راحتی از دست داده است. شاید اگر رکوردشکنی های آنسو فاتی نبود، این پدیده جوان هم حالا باید فوتبالش را در تیمی دیگر دنبال می کرد.

 

 

1464675

 

 

کارلس آلنیا زمستان گذشته به بتیس قرض داده شد چون چندان مورد توجه ارنستو والورده نبود و کیکه ستین هم روی او حساب نکرد. او تابستان به بارسا بازگشت ولی مورد توجه رونالد کومان هم قرار ندارد.

 

 

1514570

 

 

نمونه دیگر مارک کوکوریاست. مدافع چپی که به دلیل حضور جوردی آلبا مجبور شد قرضی به ایبار برود ولی با وجود درخشش در این تیم به ختافه قرض داده شد. در قرارداد او بند بازگشت و نیز بند خرید دائمی وجود داشت اما تابستان امسال بارسا با وجود نیاز به تقویت جناح چپ، حاضر نشد بند بازگشت کوکوریا را فعال کند و ختافه او را دائمی به خدمت گرفت. زمانی بارسا از بین او و میراندا روی دومی حساب کرد و حالا هیچکدام در باشگاه کاتالان نیستند.

 

 

1534704

 

 

می توان به الکس گریمالدو هم اشاره کرد. او پدیده لاماسیا بود ولی به بنفیکا پیوست چون برای او جایی در تیم اول بارسا نبود. او در بنفیکا تبدیل به یک ستاره شده و تیم های زیادی را خواهان خود می بیند. ستاره ای که مفت از بارسا رفت و برای بازگشت او حالا باید مبلغ زیادی را هزینه کرد.

 

 

1489632

 

 

همچنین سال گذشته کارلس پرز در میان شگفتی در انتقالات ژانویه دائمی به رم واگذار شد. او در ابتدای فصل گذشته و در نبود مسی و سوارز همراه با فاتی بسیار خوش درخشید ولی به تدریج نیمکت نشین شد تا از نیم فصل دوم به رم برود. کمی بعد از جدایی او عثمان دمبله مصدوم شد و بارسا اقدام به جذب مارتین برایثویت با رقم 18 میلیون یورو کرد!

 

 

1534787

 

 

آخرین ستاره ای که از لاماسیا جدا شد، الکس موری بود که بسیار برای بارسا دردناک بود. او قراردادش را تمدید نکرد و رایگان به دورتموند رفت. موری در هر 5 بازی ابتدای فصل دورتموند نیز در میدان بوده است. بارسا احتمالا به زودی برای بازگرداندن او هم تلاش خواهد کرد ولی قطعا با رقمی بالا.

 

 

1534785

 

 

 

دیدگاه‌ها