کد خبر : 1713163 | 20 مهر 1399 ساعت 18:01 | 41.4K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش؛

از جمع کردن پوستر رونالدو تا بازی برابر فوق ستاره

کیلیان امباپه امشب برای اولین بار در یک بازی ملی برابر الگوی دوران نوجوانی اش یعنی کریستیانو رونالدو قرار خواهد گرفت.

از جمع کردن پوستر رونالدو تا بازی برابر فوق ستاره

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، تیم های ملی فرانسه و پرتغال امشب از لیگ ملت های اروپا برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت. دیداری که به میزبانی فرانسه به انجام می رسد.

بازی امشب رویای کیلیان امباپه را برآورده خواهد کرد و او می تواند برای اولین بار در یک بازی ملی برابر الگویش کریستیانو رونالدو قرار بگیرد. پیش از این او در بازی پی اس جی و رئال در سال 2017 برابر رونالدو قرار گرفته بود.

 امباپه سال ها پوستر رونالدو را جمع می کرد و عکس جالبی از اتاق او که مملو از تصاویر رونالدو بود نیز چند سال پیش منتشر شد.

 

 

1535060

 

 

امباپه با گلزنی برابر اوکراین توانست به دومین بازیکن پس از رونالدو در سطح ملی تبدیل شود که تا قبل از 22 سالگی توانسته به رکورد 15 گل ملی دست پیدا کند. رونالدو با 21 سال 283 روز رکورددار است و امباپه هشت روز دیرتر به این حدنصاب رسید ولی در این سن و سال، امباپه افتخارات و آمار و ارقام بهتری از کریستیانو دارد.

 

رونالدو وقتی به رکورد 15 گل ملی رسید، هیچ افتخار فوتبالی نداشت ولی امباپه با فرانسه قهرمان جام جهانی شده و با پی اس جی و موناکو نیز فاتح جام های مختلفی شده است.

 

 

1535059

 

 

او با 21 سال و 295 روز، رکورد 120 بازی و 82 گل را در کارنامه دارد در حالی که رونالدو با این سن در 108 بازی 71 گل زده بود. هرچند باید به این نکته هم توجه داشت که رونالدو در لیگی به مراتب مهمتر و دشوارتر مثل لیگ انگلیس بازی می کرد و امباپه در لیگی ساده تر مثل فرانسه و در قهرمان بلامنازع آن پی اس جی به میدان می رود.

 

 

دیدگاه‌ها