کد خبر : 1713243 | 21 مهر 1399 ساعت 09:45 | 47.5K بازدید | 3 دیدگاه

شجاع، نعمتی، خلعت، علیپور و دیگران 

تیم رویایی مازنی‌های لیگ برتر نوزدهم

فوتبال ایران در سال های اخیر به طور جالبی از استان مازندران شاهد رشد استعدادها و بازیکنانی بوده که توانستند بخش مهمی از نیروهای مورد نیاز فوتبال باشگاهی و ملی را تامین کنند.

تیم رویایی مازنی‌های لیگ برتر نوزدهم 

به گزارش"ورزش سه" انتخاب بهترین های یک لیگ ۳۶۴ روزه ی فرسایشی کار آسانی نیست آنهم از میان قریب به ۶۰ بازیکن مازندرانی که دستکم دو سوم آنها هر هفته به میدان رفتند و تیم هایشان را در لیگ یاری رساندند. پس همه چیز واگذار شد به آمارها، تا آنها با محاسبه شاخصه های متعدد بهترین ها را در پست های مجزا برگزینند.


بر اساس میزان دقایق بازی، تاثیرگذاری در هر مسابقه، تعداد گل های زده و پاس های گل صادره و درصد رشد در طول فصل بهترین ها در برنامه تلویزیونی ورزش مازندران که جمعه شب ها از شبکه استانی پخش می شود، تعیین شد.


این تیم یازده نفره می توانست حداقل ۲۰ نفری باشد ولی فقط یک تیم را در اینجا معرفی شد به عنوان، بهترین های مازنی لیگ نوزدهم.


شهاب گردان


فولاد به دروازه بانی قوی نیاز داشت تا تیمش را از فروپاشی مداوم دروازه مصون بدارد. گردان فقط در ۹ بازی گل خورد و کاری کرد که اهوازی ها در نیمی از کل بازی های فصل هیچ گلی را دریافت نکردند. گردان یکی از دلایل آسیایی شدن فولاد بود.

 

1505420


شجاع خلیل زاده


به اعتقاد برخی بهترین مدافع لیگ برتر ایران است. با وجود ستاره های گرانقیمتی مثل سانتی کازورلا، بغداد بونجاح، مارتینز و خیلی های دیگر او ستاره اصلی و بهترین بازیکن رقابت های لیگ قهرمانان بود. یکی از موثرترین مهره های پرسپولیس در کسب قهرمانی های اخیر. هیجانی که به بازی می آورد،  اعتماد به نفس بالایش، قدرت سرزنی، مهارت در جنگندگی و تکل های به موقعش از او یک مدافع سطح بالا ساخته است. افسوس بزرگ درمورد این بازیکن تعداد کارت های او است که البته در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در دوحه پیشرفت قابل ملاحظه ای از این نظر در او دیده شد.

 

1530284

 

فریبرز گرامی


از آن بازیکنانی است وقتی نیاز است می تواند دروازه بان هم باشد. گرامی در این فصل فقط مدافع نبود،و حتی توانست گل های مهمی برای تیمش بزند. پارس جنوبی جم سقوط کرد ولی فریبرز در لیگ برتر ماند و فصل جدید در سایپا بازی خواهد کرد.

 

1436554

 

میثم تیموری


نمایش خوب او د بازی فینال جام حذفی برابر استقلال مهر تاییدی برتوانایی های این مدافع چپ بود. میثم تیموری در فصلی که تراکتور ستاره های بزرگی داشت یکی از بهترین های این فصل بود. او که در پارس جنوبی در فوتبال ایران مطرح شد فصل ناموفقی را در استقلال داشت اما در تراکتور ماجرا برای این مدافع 28 ساله تغییر کرد و به نظر فصل آینده نیز می تواند در بین بازیکنان مدنظر منصوریان باشد.

 

1504384

 

فرشاد فرجی


یکی از بهترین مدافعان راست لیگ برتر در فصل گذشته فرشاد فرجی بود که در شهرخودرو نمایش خوبی داشت. او در دفاع راست و حتی دفاع بازی می کند و هر دو بازدهی اش در سطح کاملا مناسبی است. مدافعی که در بازی تهاجمی تیمش نقش مهمی ایفا می کند. در بازی شهرخودرو برابر پرسپولیس او با گلش یک سه امتیاز با ارزش را برای تیمش گرفت.

 

1346946


میلاد جهانی


یکی از بهترین پاسورهای لیگ برتر که فصل گذشته نمایش بسیار خوبی برای صنعت نفت داشت. او بازیکنی با تکنیک ، پاسور و قدرت زدن ضربات ایستگاهی است و فصل قبل هشت پاس گل به همبازیانش داد. او به عنوان یکی از موثرترین های لیگ برتر در نقل و انتقالات یکی از بازیکنان پرطرفدار بود اما در نهایت ذوب آهن پیوست تا بعد از چهار فصل حضور در آبادان ماجراجویی جدیدی را آغاز کند.

 

1460197

 

محمد قاسمی نژاد


از آن دسته بازیکنانی که پست تعریف شده ای ندارند. بازی های خوب او در شهرخودرو باعث شد تا جواد نکونام او را به فولاد ببرد و توانست همراه این تیم نمایش خوبی در لیگ برتر باشد. قاسمی نژاد با فولاد باید در لیگ قهرمانان به میدان برود.

 

1507765

 

امین قاسمی نژاد


مصدومیت و عدم آمادگی او یکی از دغدغه های اصلی یحیی گل محمدی در فصل گذشته بود اما وقتی برگشت دوباره تبدیل به مهره ای کلیدی شد. او یکی از مهمترین مهره های شهرخودرو در بخش تهاجمی است که در بازیسازی و گلزدن نیز توانایی بالایی دارد. بازیکنی که خیلی ها از جمله محمدمایلی کهن از طرفداران بازی اش هستند.

 

1405347

 

سیامک نعمتی


بازیکنی که بعد از یک فصل درخشان در پیکان نظر برانکو را گرفت و اولین خرید این تیم در لیگ هفدهم بود. سیامک نعمتی اما از زمان حضورش در پرسپولیس تبدیل به بازیکنی کلیدی برای این تیم شد. او که در هافبک یک بازیکن موثر و حتی تعیین کننده بود در دفاع راست نیز توانست همان سطح کیفی را به نمایش بگذارد. نعمتی اسکوچیچ را متقاعد کرد به تیم ملی دعوتش کند و اولین بازی ملی اش را انجام داد. او با پرسپولیس، سه لیگ برتر، یک حذفی و دو فینال لیگ قهرمانان را تجربه کرده است.

 

1531678


محمدرضا خلعتبری


در 37 سالگی با سپاهان یکی از پرافتخاترین تیم های لیگ برتر ایران به توافق رسید تا فصل آینده با پیراهن این تیم در فوتبال باشگاهی حضور داشته باشد. بازیکنی که به نظر تمام ناشدنی می رسد. او سال قبل با ذوب آهن شروع کرد و به شهرخودرو رفت و امسال نیز برای سومین بار به سپاهان پیوست تا به عنوان یک مهره باتجربه بتواند به محرم نویدکیا کمک کند.

 

1474828

 

علی علیپور


شاید موفق ترین مازنی امسال چرا که لیگ برتر ایران را با یک قرارداد خوب به ماریتیمو و لیگ پرتغال رفت. او حالا همبازی امیر عابدزاده است و در جزایر زیبای مادیرا زندگی می کند. علیپور یک گلزن موفق و بازیکنی بدون حاشیه ، صبور و پرتلاش و بود که حالا نامش در تاریخ باشگاه پرسپولیس و در بین بهترین ها دیده می شود. او از زمان حضورش در این تیم در روزهای دشوار لیگ چهاردهم تا آخرین بازی اش در دربی جام حذفی ، همواره یکی از موثرترین بازیکنان پرسپولیس بوده و با کسب افتخارات و تجربه زیاد همراه این تیم به اروپا رفته است. با توجه به توان جسمانی و روحیه تلاشگر و صبور علیپور می توان انتظار داشت که او بتواند پله های موفقیت را بالا و بالاتر برود.

 

محمدحسین عبدلهاشمپور

دیدگاه‌ها