کد خبر : 1713277 | 21 مهر 1399 ساعت 12:46 | 17.3K بازدید | 1 دیدگاه

کار لک تازه آغاز شده است

فنایی: بابت خریدهای جدید تحت فشار بودیم

حامد فعلاً جا برای پیشرفت بیشتر دارد و باید تلاش کند تا به پیراهن تیم ملی برسد. او در برخی آیتم‌ها و بخش‌ها باید بیشتر کار کند و به مهارت برسد

فنایی: بابت خریدهای جدید تحت فشار بودیم 

به گزارش ورزش سه ، عملکرد داود فنایی به عنوان مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس را با درخشش حامد لک درون دروازه این تیم باید سنجید. فنایی که در سایپا، ذوب‌آهن، پیکان و شهر خودرو سابقه کار دارد، در دوران موفق مربیگری‌اش، دروازه‌بان‌هایی نظیر محمدباقر صادقی، محمدرضا اخباری، محمدرشید مظاهری و پیام نیازمند را به تیم ملی تحویل داده و البته مهدی رحمتی را در مشهد به اوج بازگرداند. 
او در گفت‌وگو با ایران ورزشی از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا صحبت می‌کند، از انتقادهای بی‌موردی که قبل از برگزاری بازی‌ها انجام شد، می‌گوید و البته درخشش حامد لک که توانست یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در این رقابت‌ها باشد.

 
 به عنوان سؤال ابتدایی، دوست دارم درباره صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا صحبت کنی. کارتان سخت بود و بازی‌ها فشرده اما به هدف خود رسیدید.
واقعاً شرایط خیلی سخت بود اما خوشحالم که توانستیم با همدلی به هدف خود برسیم. بعد از دربی، بخصوص شرایطی که بازی را واگذار کردیم، هدف‌مان این بود که تیم را زودتر جمع کنیم. قبل از اینکه پنجره نقل و انتقالات بسته شود، مصر بودیم که بازیکنان جدید قرارداد ببندند و حضورشان در تیم رسمی شود. بعد از آن دو هفته تمرین کردیم، آن هم در شرایطی که بابت خریدهای جدید هم تحت فشار بودیم. اصلاً درست نبود این هجمه علیه کادرفنی ایجاد شود اما وارد مسابقات که شدیم همه نتایج را دیدند و به تصمیم ما صحه گذاشتند.
 
 یعنی می‌گفتند چرا این بازیکنان را با چنین ارقامی می‌خرید و آنها در حد و اندازه‌های پرسپولیس نیستند؟
دقیقاً اما بازیکنانی که خریدیم با قیمت مناسب جذب پرسپولیس شدند. اگر قراردادها را ببینید، بسیار معقول هستند و البته آپشن خاصی هم ندارند. ضمن اینکه خیلی از بازیکنان جدید عاشق پرسپولیس هستند و خوب است کسی که می‌آید جان، دل و تمام انرژی‌اش را برای موفقیت تیم بگذارد. دیدید که بچه‌های جدید چقدر خوب کار کردند و روزهای موفقی را رقم زدند.


 یکی از این بازیکنان که عاشق پرسپولیس بود و جذب شد، حامد لک نام داشت. تو به صورت مستقیم با لک سر و کار داری. در مورد او و چگونگی جذبش صحبت می‌کنی؟
حامد دروازه‌بان توانمندی بود و سال‌ها تجربه داشت. او در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش اغلب در لیست حضور داشت و جزو چهار دروازه‌بان منتخب این مربی پرتغالی بود. از طرفی آن شور و اشتیاق و انگیزه‌ای که داشت باعث شد تا ته دلم به او قرص شود. همین دلایل سبب شد تا لک را بیاوریم و البته امیدوار بودیم که او کار را در بیاورد و موفق شود. حالا هم او در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا درخشیده اما تازه کارش آغاز شده و باید بیشتر از قبل وقت و انرژی بگذارد و بهتر از این هم بشود. البته او نشان داد که می‌توانیم روی توانایی‌هایش حساب ویژه‌ای باز کنیم.

 

1501795

 
 درباره جذب لک هم از شما انتقاد می‌کردند؟
انتقادهایی وجود داشت اما من در تمام این سال‌ها که مربیگری می‌کنم، با تحقیقات کامل بازیکن می‌خریم. برخی می‌آیند و نظر می‌دهند اما باید صاحب‌نظر باشند و بتوانند شرایط را تحلیل کنند. متأسفانه در این بین یکسری افراد هم از مسیرهای مختلف خط گرفتند تا از ما انتقاد کنند اما معتقدم که با این نتایج جواب آنها را هم دادیم. هواداران هم باید به ما اعتماد کنند و بدانند که بهترین بازیکنان را با انواع و اقسام تحلیل‌ها و تحقیق‌ها به پرسپولیس می‌آوریم تا به ما در تورنمنت‌های مختلف کمک کنند. فکر می‌کنم با کارنامه و نتایجی که کسب کردیم، جواب این انتقادها را هم دادیم.

 
 در مورد حامد لک این پیش‌بینی وجود داشت که با توجه به درخشش در لیگ قهرمانان آسیا به اردوی تیم ملی ایران هم دعوت شود. این اتفاق اما رخ نداد. نظرت چیست؟
من فکر می‌کنم بازیکنان تیم ملی از قبل ثبت‌نام یا رجیستر شده بودند و شاید به همین دلیل نام حامد لک در لیست وجود نداشت. حامد فعلاً جا برای پیشرفت بیشتر دارد و باید تلاش کند تا به پیراهن تیم ملی برسد. او در برخی آیتم‌ها و بخش‌ها باید بیشتر کار کند و به مهارت برسد. ضمن اینکه پرسپولیس خودش جایگاه ملی دارد اما امیدواریم او بتواند بار دیگر طعم حضور در اردو را بچشد.
 
 به نظرت حق او بود در این اردو به تیم ملی دعوت شود؟
همه ما باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم، چون اسکوچیچ این تصمیم را گرفته است. اولویت ما هم پرسپولیس و موفقیتش است و امید داریم لک در ادامه هم بتواند بازی‌های خوب و عملکرد فوق‌العاده‌اش را تکرار کند.

 

  وضعیت بوژیدار رادوشویچ چطور است؟ آیا او در پرسپولیس می‌ماند؟
رادو با پرسپولیس قرارداد دارد و باید همینجا بماند. مگر اتفاقی افتاده؟

 

1513228

 

اتفاق که نه اما گویا او دنبال فسخ قرارداد با پرسپولیس است.
من خبر ندارم. رادوشویچ با باشگاه قرارداد دارد و باید تمرکز بگذارد تا کارش را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد.
 
 بعد از پایان بازی پرسپولیس- النصر هم اتفاقات عجیبی رخ داد. بحث تخلف پرسپولیس در جذب بازیکن به میان آمد و در نهایت هم رأی به سود تیم شما صادر شد. در این باره هم صحبت می‌کنی؟
واقعاً اتفاقات عجیبی را شاهد بودیم و نمی‌دانم چه حرفی در این رابطه باید بزنم. ما علاوه بر اینکه باید با حریفان آسیایی بازی می‌کردیم و آنها را شکست می‌دادیم، باید با رقبای داخلی هم می‌جنگیدیم. در نهایت هم دیدید که روسیاهی به ذغال ماند و و آنها موفق نشدند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. متأسفانه از داخل ایران هم خیلی‌ها علیه پرسپولیس بودند اما دست خدا بالای سر تیم ما بود و انرژی مثبت هواداران باعث شد این توطئه‌ها خنثی شوند. در کل معتقدم این اتفاقات رخ داد تا خیلی‌‌ها بدانند نمی‌توانند و نباید با پرسپولیس در بیفتند.
 
 با توجه به شرایطی که وجود دارد، آیا می‌توانید طلسم را بشکنید و قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شوید؟
تمام تلاش‌مان این است که چنین اتفاقی بیفتد. چند بازیکن ما محروم هستند اما امیدواریم که بخشیده شوند و با تمام توان در فینال حاضر شویم و به عنوان قهرمانی برسیم. فکر می‌کنم با تیم یکدستی که در اختیار داریم، رسیدن به این هدف دور از دسترس نخواهد بود.

دیدگاه‌ها