کد خبر : 1713426 | 22 مهر 1399 ساعت 10:07 | 19.3K بازدید | 1 دیدگاه

پیرلو؛ از استرس مربی‌گری تا اسطوره کریستیانو

آندره‌آ پیرلو سرمربی جدید یوونتوس می‌گوید نشستن روی نیمکت به مراتب از حضور در درون زمین به عنوان بازیکن پراسترس‌تر است.

پیرلو؛ از استرس مربی‌گری تا اسطوره کریستیانو

به گزارش "ورزش سه"، آندره‌آ پیرلو ستاره سابق یوونتوس و فوتبال ایتالیا که حالا در اولین تجربه جدی مربی گری خود سکان هدایت بانوی پیر تورین را به دست گرفته درباره این تجربه صحبت کرده و می‌گوید نشستن روی نیمکت از حضور در زمین پراسترس‌تر است.

 

1535427

 

پیرلوی 41ساله در فاصله سالهای 2011 تا 2015 به مدت چهار سال با پیراهن یوونتوس بازی کرد و در این سالها چهار بار فاتح سری آ شد. پیرلو بعد از آن به آمریکا رفت و دو سال برای نیویورک سیتی بازی کرد اما در سال 2017 بازنشسته شده و در سال 2019 در دوره لیسانس مربی گری حرفه ای یوفا ثبت نام کرد. پیرلو در مرحله بعدی سکان هدایت تیم زیر 23 سال یوونتوس را بدست گرفت.

 

اما 9 روز بعد از حذف یوونتوس از لیگ قهرمانان اروپا به دست لیون مدیران این باشگاه سرمربی شان ماتوریتزیو ساری را اخراج کرده و پیرلو را به جای او منصوب کردند.

 

1535428

 

پیرلو حالا در صحبتهای خود درباره تجربه جدیدش گفت: " نشستن روی نیمکت به مراتب استرس بیشتری دارد چون من در زمین می‌توانستم خودم تصمیم بگیرم که می‌خواهم با توپ چکار کنم. من از روی نیمکت می‌توانم هدایت و مربی گری کنم ولی در نهایت دیگران هستند که نقش شان را خودشان تفسیر می‌کنند. برای همین مربی گری سخت تر است".

 

پیرلو سپس با ستایش از مربیان بزرگی مثل لیپی، آنچلوتی و کونته می‌گوید بیش از هر کس دیگری پپ گواردیولا را تحسین می‌کند. پیرلو در این باره گفت: " گواردیولا برای همه ما الگو است. گواردیولا از زمانی که مربی تیم جوانان بارسا و سپس تیم اصلی باشگاه شد نشان داد که بهترین است و تا الان هم بهترین بوده. او نشان داد مربیان جوانی که دوست دارند یک فوتبال تهاجمی ارائه بدهند می توانند برای همه الگو بشوند".

 

1535429

 

پیرلو همچنین درباره کار کردن با ستاره بزرگی مثل کریستیانو رونالدو صحبت کرده و با ابراز خوشحالی از این بابت گفت: " من خوشحالم که این اسطوره دنیای فوتبال را در تیمم دارم. از اینکه هر روز او را می بینم، هر روز به او دسترسی دارم و تمرین‌ها و بازی‌هایش را می بینم خوشحالم. این برای من و برای کل تیم لذت بزرگی است. رونالدو این روزها که 35 ساله است همانطور کار و تلاش می‌کند که وقتی جوان‌تر بود می‌کرد و شور و شوق او برای فوتبال هم همانقدر است. او برای همه ما یک الگو است".

 

 

دیدگاه‌ها