کد خبر : 1713504 | 22 مهر 1399 ساعت 15:20 | 114.4K بازدید | 1 دیدگاه

هشدار بولیوی به آرژانتین؛ ما جگرخوار هستیم

جان مسی در خطر است!

آیا آرژانتین می‌تواند امشب در ارتفاع زیاد بولیوی، از عهده میزبان سرسختش برآید؟

جان مسی در خطر است!

به گزارش "ورزش سه"، سزار فاریاس سرمربی تیم ملی بولیوی می‌گوید «بازی در ارناندو سیلس (استادیوم شهر لاپاز) با بازی در شهرهای دیگر فرق دارد، خیلی هم فرق دارد». در حالی که بولیوی خودش را برای اولین بازی خانگی‌اش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 آماده می‌کند، فاریاس مصمم است که تیمش از امتیاز خاص میزبانی در دژ کوهستانی که 3 هزار و 600 متر بالاتر از سطح آب‌های آزاد قرار دارد، نهایت استفاده را ببرد، جایی که اکثر رقبا مخصوصاً آنهایی که خودشان را برای بازی در چنین ارتفاعی و مشکل اصلی آن یعنی کاهش اکسیژن آماده نکرده باشند، به دردسر می‌اندازد.

 

 

1535514

 

 

مهم‌ترین مشکل آنها هم کم آوردن نفس و به تبع آن ناکامی در انجام بازی همیشگی خودشان است. فاریاس می‌گوید: «باید از گوش کردن به انتقاداتی که از ما به خاطر بهره‌مندی از چنین شرایطی می‌شود، پرهیز کنیم. بگذارید هر کسی هر چه می‌خواهد بگوید. بگذارید بگویند که ما چرک هستیم چون مهم نیست. ما می‌خواهیم در ارتفاع، جگر حریفان را بخوریم.»

 

 

1535515

 

 


آرژانتین اولین حریفی است که بولیویایی‌ها جگرش را نشانه گرفته‌‌اند. بولیوی روز جمعه هفته پیش در خاک برزیل اولین بازی‌اش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 را با باخت 5 بر صفر پشت سر گذاشت اما فاریاس می‌تواند با بالا انداختن شانه از کنار این باخت بگذرد چون او تعدادی از بهترین بازیکنان خود را در لاپاز نگه داشت تا برای میزبانی از آرژانتین آماده بمانند. امیدهای بولیوی برای رسیدن به جام جهانی 2022، تقریباً وابسته به این است که از بازی‌های خانگی‌اش حداکثر امتیاز را بگیرد اما آیا آرژانتین می‌تواند اولین ضربه را به امیدهای فاریاس و شاگردانش بزند؟

 

 

1535045

 


آلبی‌سلسته کاری متفاوت انجام می‌دهد. تمرینات عادی آرژانتینی‌ها در ارتفاع بسیار بالای لاپاز، بالا رفتن از یک کوه در کمترین فاصله ممکن به بازی بوده است، در شب قبل از برگزاری بازی. آرژانتینی‌ها اما روز یکشنبه به لاپاز سفر و دو شبی را هم آنجا سپری کردند.

از منظر پزشکی، انجام چنین کاری شاید عاقلانه نباشد چون تصور می‌شد که بیشترین تأثیر شرایط جوی لاپاز روی وضعیت جسمی افراد ظرف دو تا سه روز بعد از ورود آنها به این شهر مشخص شود. از منظر فنی و روانشناسی اما شاید سفر زودهنگام آرژانتینی‌ها به این شهر نتایج مثبت به همراه بیاورد. تمرین کردن در ارتفاع به بازیکنان کمک می‌کند که درک کنند برای بازی در لاپاز چه کارهایی از دست‌شان برمی‌آید و چه کارهایی برنمی‌آید و اینکه چگونه لازم است بازی‌شان را مطابق شرایط آب‌و‌هوایی کشور میزبان تغییر دهند اما آیا آرژانتین کار درستی کرده است؟

 

 

1535047

 

 

همه چیز امشب مشخص خواهد شد. جواب هرچه باشد، در این بازی خیلی مشخص نخواهد شد که لیونل مسی و یارانش چقدر در مسیر رسیدن به قطر پیشرفت کرده‌اند. این بازی بیشتر از آنکه دلیلی برای آمادگی آرژانتینی‌ها برای رقابت در پایان سال 2022 باشد، محکی برای سنجش آمادگی آنها برای بازی در لاپاز است.

همانگونه که فاریاس هم اشاره کرد، بازی در ارناندو سیلس یک بازی خاص و متفاوت از سایر بازی‌هاست. در قیاس با 4 بازی دیگری که امشب در دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در آمریکای جنوبی برگزار خواهند شد، قطعاً مصاف آرژانتین و بولیوی نکات جذاب‌تری خواهد داشت، حتی بیشتر از دیگر بازی که در ارتفاع برگزار می‌شود یعنی بازی خانگی اکوادور مقابل اروگوئه.

 

تیم ویکری  
منبع: ESPN

دیدگاه‌ها