کد خبر : 1713519 | 22 مهر 1399 ساعت 16:19 | 22.2K بازدید | 0 دیدگاه

مهدی تقوی و مربیگری تیم ملی در 33 سالگی

مهدی تقوی دو سال بعد از خداحافظی با دنیای کشتی، این بار به عنوان مربی به تیم ملی دعوت شده است.

مهدی تقوی و مربیگری تیم ملی در 33 سالگی

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تقوی که با داشتن دو طلای مسابقات جهانی کشتی آزاد در سال‌های 2009 و 2011 در دوره جوانی خود به عنوان یکی از پدیده‌های کشتی ایران شناخته می‌شد، بعد از دوری طولانی مدت از تشک، دو سال قبل توسط غلامرضا محمدی به تیم ملی دعوت شد.


این کشتی‌گیر که در آن مقطع 31 ساله بود و می‌توانست به فکر کسب سومین طلای جهانی و حتی رفتن روی سکوی المپیک باشد، بعد از چند روز حضور در اردوی تیم ملی، برای همیشه قید رفتن روی تشک را زد.
تقوی که چند سالی کاملا از کشتی دور شده بود، امسال با دست و پا کردن یک تیم به نام هیات کشتی قائمشهر وارد لیگ شد و خودش برای نخستین بار در قامت سرمربی کنار تشک ایستاد.


حالا تنها چند روز بعد از پایان دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد، نام مهدی تقوی در میان مربیان دعوت شده به اردوی تیم ملی دیده می‌شود. غلامرضا محمدی که در دو سال اخیر سرمربی تیم ملی بوده، با هماهنگی فدراسیون به این تصمیم رسیده از مهدی تقوی هم در کادرفنی خود استفاده کند.


تقوی با 33 سال سن یکی از جوانترین مربیان تاریخ تیم ملی کشتی خواهد بود و اولین آزمون او در قامت مربی تیم ملی هم مسابقات جهانی 2020 است. استارت زودهنگام تقوی برای مربیگری، احتمالا او را در آینده ای نزدیک به یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی هم تبدیل خواهد کرد.

دیدگاه‌ها