کد خبر : 1713659 | 23 مهر 1399 ساعت 12:33 | 168K بازدید | 2 دیدگاه

تاثیر دویدن در ارتفاع بالا بر ابرستاره آرژانتینی

درگیری شدید مسی در لاپاز؛ فحاشی ناشی از خستگی؟

درگیر شدن لیونل مسی با بازیکنان بولیوی در پایان بازی دو تیم و فحاشی او به آنها خبرساز شده است.

درگیری شدید مسی در لاپاز؛ فحاشی ناشی از خستگی؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آرژانتین در یکی از دشوارترین بازیهای سال خود دیروز به لاپاز پایتخت بولیوی رفت تا در چارچوب مقدماتی جام جهانی 2022 قطر با این تیم دیدار کند. دیدار با بولیوی در لاپاز برای همه رقبای این تیم بسیار دشوار بوده که علتش به ارتفاع بسیار زیاد این شهر از سطح دریا برمی گردد.

 

1535705

 

هر چه ارتفاع مکانی از سطح دریا بالاتر باشد غلظت اکسیژن هوا پایین آمده و تنفس عادی دشوار می شود چه برسد به 90 دقیقه تلاش و دویدن در زمین فوتبال. شرایط پایتخت بولیوی در سالهای اخیر به خصوص برای آرژانتینی ها دشوار بوده و تا پیش از پیروزی دیروز، آلبی سلسته پانزده سال بود که نتوانسته بود در لاپاز از پس بولیوی بربیاید. آخرین پیروزی آرژانتینی ها مقابل این تیم به سال 2005 برمی گشت.

 

 

با اینحال مسی و یارانش دیروز موفق شدند به لطف گلهای مارتینز و کورئا در نهایت بولیوی را 2-1 شکست دهند. اما به نظر می رسد دشواری بازی در ارتفاع بالای سه هزار متری لاپاز این بار هم لیونل مسی را به شدت تحت تاثیر قرار داد و باعث شد او در انتهای بازی درگیری شدیدی با بازیکنان بولیوی پیدا کند.

 

1535708

 

مسی که ناگهان با بازیکنان بولیوی درگیر شده بود شروع به فحاشی شدید به آنها کرد و همین باعث شد بازیکنان ذخیره بولیوی هم به سمت او یورش بیاورند و آرژانتینی ها هم در کنار مسی قرار گیرند تا از او حمایت کنند. رسانه‌های آمریکای جنوبی مدعی شدند مسی از کلمات نامناسب استفاده کرده و حتی خطاب به یک بازیکن بولیوی این جمله را گفته:" تو چی می‌گی کچل؟!"

 

نقطه شروع درگیری با صحبتهای مارسلو مارتینز بازیکن بولیوی بود که بر اساس گزارش رسانه‌ها پیروزی 6-1 بولیوی بر آرژانتین در سال 2009 را به رخ مسی کشید و باعث عصبانیت او شد.

 

در پایان بازی سرخیو آگوئرو همبازی مسی در تیم ملی در اینستاگرام خود یک استوری منتشر کرد و با پخش  صحنه درگیری در پایان بازی، با کلمه کچل که توسط مسی به زبان آورده شده بود شوخی کرد و نوشت:" برای لئو بزنید روی سر کچلش ...".

 

1535706

 

علاوه بر اینکه آرژانتینی ها همیشه در لاپاز به دلیل ارتفاع بالا دچار ارتفاع زدگی میشدند و پانزده سال بود که موفق به پیروزی نشده بودند، لیونل مسی هم در این مدت در این شهر به شدت آزار دیده است. مسی حتی یک بار در سال 2013 و در دیداری دیگر با بولیوی در مقدماتی جام جهانی در لاپاز آنقدر ناراحت شد که دچار حالت تهوع شده بود. در جریان آن بازی که با تساوی 1-1 به پایان رسید لیونل مسی که آن روزها در بارسا در اوج درخشش بود در پایان نیمه اول در حالی در کنار زمین دیده شد که به نظر می رسید با حالت تهوع شدید درگیر است. در همان بازی حال آنخل دی ماریا دیگر ستاره آرژانتین هم آنقدر بد شد که تیم پزشکی مجبور شدند با کپسول اکسیژن به او کمک کند.

 

1535707

 

 

دیدگاه‌ها