کد خبر : 1713896 | 24 مهر 1399 ساعت 18:32 | 32.2K بازدید | 1 دیدگاه

تاکید کمیته آموزش 

مربیانی که باید از روی سکوها هدایت گر باشند!

نامه ای از سوی دبیر کل برای سرپرست تیم های لیگ برتری فرستاده شده است.

مربیانی که باید از روی سکوها هدایت گر باشند! 

به گزارش "ورزش سه"، در این نامه خطاب به سرپرست تیم ها تاکید شده سرمربیان باید دارای مدرک حرفه ای باشند. هم چنین دستیاران هم باید کلاس A را گذرانده باشند. در غیر اینصورت می توانند در کادر فنی تیم خود حضور داشته باشند اما کارت نشستن روی نیمکت برای آنها صادر نخواهد شد. این دستورالعمل کنفدراسیون فوتبال آسیا است که برای فدراسیون های ملی فرستاده شده و از آنها خواسته شده این قانون را در فصل پیش رو اجرایی کنند. 

 

مجری قانون سازمان لیگ است؛ کمیته آموزش این دستورالعمل را به سازمان لیگ ابلاغ کرده و باید منتظر ماند و دید که آیا سازمان لیگ آنرا اجرایی خواهد کرد یا نه؟ در حال حاضر سرمربیان برخی تیم های لیگ برتری حتی مدرک A ندارند چه رسد به اینکه در کلاس حرفه ای شرکت کرده باشند. نمونه اش محرم نوید کیا سرمربی تیم سپاهان که مدرک B دارد. مهدی رحمتی تا اکنون در کلاس های مربیگری شرکت نکرده به این خاطر که فصل پیش یکی از بازیکنان شهر خودرو بود. هم چنین وحید فاضلی سرمربی تیم نساجی که مدرک B دارد. چند مربی دیگر لیگ برتری هم هستند که فاقد مدرک حرفه ای هستند. جالب اینکه خیلی از دستیاران هم کلاس A را سپری نکرده اند. 

 

در صورتی که سازمان لیگ بخواهد این قانون را اجرایی کند خیلی از مربیان از نشستن روی نیمکت تیم ها منع می شوند و باید از روی سکوها تیم خود را هدایت کنند. این قانون در فوتبال حرفه ای عینا اجراء می شود اما در گذشته فدراسیون فوتبال خیلی در اجرای این قانون پافشاری نمی کرد.

دیدگاه‌ها