کد خبر : 1713935 | 25 مهر 1399 ساعت 09:00 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

پاکدل: خوشحالیم که شوق و شور به هندبال بازگشت

رییس فدراسیون هندبال گفت: با آغاز لیگ برتر هندبال و پخش از شبکه ورزش شور و شوق به خانواده هندبال بازگشت و از این بابت خوشحالیم.

پاکدل: خوشحالیم که شوق و شور به هندبال بازگشت

به گزارش "ورزش سه" علیرضا پاکدل در گفت و گو با ایسنا  در مورد برگزاری لیگ برتر هندبال اظهار کرد: بعد از ۸ ماه تعطیلی رقابت و تمرینات هندبال و ورزش به دلیل شیوع کرونا که همه دنیا را دربرگرفته بود توانستیم مجوز برگزاری لیگ برتر را بگیریم. در همین شرایط در کشورهای اروپایی مثل رومانی و فرانسه هم شاهد برگزاری مسابقات لیگ برتر هستیم. ما هم توانستیم با ارایه پروتکل‌های قوی از وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز بگیریم که باید از آن‌ها تشکر کنم.

 

رییس فدراسیون هندبال افزود: ورزشکاران ما به خصوص ملی پوشان تنها راه معیشتی‌شان همین قراردادهای لیگ برتر است بنابراین آن‌ها خیلی دنبال آغاز مسابقات بودند و با من تماس های مکرر می‌گرفتند. مربیان نیز دنبال آغاز مسابقات لیگ برتر بودند و در نهایت توانستیم با اخذ مجوز مسابقات را آغاز کنیم.

 

پاکدل در ادامه گفت: ما جزو معدود فدراسیون‌هایی هستیم که پروتکلی که ارایه کردیم بدون هیچ‌گونه ایرادی به تایید رسید. این مسابقات با حفظ پروتکل‌های شدید بهداشتی آغاز شد. اعضای تیم‌ها دوبار در شهر های خود و یکبار در تهران تست کرونا دادند. تونل ضد عفونی داشتیم و موارد بهداشتی در هتل‌ها به شدت رعایت شد تا خداراشکر بدون هیچ مشکلی مسابقات انجام شود. تا روز پایانی مسابقات هم هیچ فردی که علایم بیماری داشته باشد، یا به سبب بیماری بازی کنسل شود نداشتیم.

 

رییس فدراسیون هندبال گفت: نقطه قوت این مسابقات هم خوشحالی و شور و شوق هندبالیست‌ها به سبب پخش زنده مسابقات بود. هر روز یک دیدار از شبکه ورزش پخش شد و  در روز پایانی هم از دو شبکه ورزش و امید به روی آنتن رفت که باید از عوامل شبکه ورزش و همچنین اسپانسرهای حاضر تشکر کنم.

 

وی گفت: در این روزها شأن هندبال حفظ شد و هندبال به روزهای خوب بازگشت و این مایه شادی ما و خانواده هندبال است. فکر می‌کنم همه آیتم‌های لازم برای برگزاری لیگ را داشتیم و هیات تهران نیز میزبانی خوبی داشت و زحمات خوبی کشیدند. باشگاه‌ها هم بدون کمترین حاشیه به میدان آمدند و لیگ در مرحله اول به نقطه پایانی رسید.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا با این پوشش خوب رسانه ای آیا نبود تیمی از تهران در لیگ برتر بیشتر از پیش حس نشد گفت: تهران اگر تیم داشته باشد قطعا به نفع هندبال کشور است اما هیات تهران و ما در فدراسیون بسیار پیگیری کردیم و لحظه آخر هم قرار بود یک تیم داشته باشیم اما یکی از اسپانسر یکی از باشگاه پایتخت در لحظه آخر شرایطش مهیا نشد. امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم در پایتخت هم تیمی داشته باشیم.

 

پاکدل در مورد تغییر تاریخ مسابقات قهرمانی جوانان آسیا گفت: نه تغییری نکرده و هنوز همان ۳۱ اسفند خواهد بود. ما درخواست دادیم اما هنوز کنفدراسیون هندبال آسیا تاریخ جدیدی به ما اعلام نکرده است و فعلا همان ۳۱ اسفند خواهد بود.

 

وی در خصوص تیم ستارگان دشتستان که در مرحله اول دو رفت لیگ برتر هندبال عایب بود گفت: هفته آینده کمیته انضباطی برای آن تصمیم خواهد گرفت. تعدادی مبتلا شده بودند و مشکل داشتند. باباید بررسی شود و در نهایت طبق ضوابط تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

 

وی در خصوص تاریخ دور بعدی مسابقات لیگ برتر هندبال گفت: مرحله بعدی احتمالا ۵ یا ۶ آبان ماه خواهد بود.

دیدگاه‌ها