کد خبر : 1714250 | 27 مهر 1399 ساعت 10:54 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

جباری: کرونا اجازه نداد کلاس مربیگری برگزار کنیم

احتمال تخفیف فدراسیون به مربیان فاقد مدرک حرفه‌ای

سرپرست کمیته آموزش فدراسیون فوتبال از احتمال منتفی شدن الزام ارائه مدرک حرفه ای برای سرمربیان در لیگ بیستم خبر داد.

احتمال تخفیف فدراسیون به مربیان فاقد مدرک حرفه‌ای

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که از حدود دو هفته دیگر لیگ بیستم آغاز می شود، اجرای یک قانون جدید چالش هایی را برای نیمی از سرمربیان لیگ برتری به وجود آورده است. فدراسیون فوتبال با تاکید AFC از چندی پیش اعلام کرد که از فصل جدید تنها مربیانی که دارای مدرک حرفه ای مربیگری هستند می توانند به عنوان سرمربی قرارداد خود را ثبت کنند. این در حالی است که در یک سال اخیر فدراسیون هیچ دوره حرفه ای را برای مربیان برگزار نکرده و حالا 8 سرمربی لیگ برتری فاقد این مدرک هستند.


در این رابطه با غلامرضا جباری، سرپرست کمیته آموزش فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم. او درباره اینکه نیمی از سرمربیان لیگ برتری فاقد مدرک حرفه ای هستند و نمی توانند به عنوان سرمربی روی نیمکت بنشینند، به "ورزش سه" گفت: این اولین سالی است که می خواهیم چنین قانونی را اجرا کنیم. از سویی شیوع ویروس کرونا اجازه نداد که در 8، 9 ماه اخیر کلاس حرفه ای داشته باشیم. به همین خاطر شاید با توجه به درخواست باشگاه‌ها تصمیمات جدیدی اتخاذ شود. امروز با بهاروند جلسه ای خواهیم داشت و باید ببینیم که به چه تصمیمی می رسیم. 


وی با اشاره به اینکه درخواست برخی از باشگاه‌ها به فدراسیون رسیده، عنوان کرد: تعدادی از باشگاه‌ها درخواست دادند که به خاطر وجود شرایط ویژه در لیگ امسال قانون جدید اجرا نشود. AFC روی این موضوع تاکید داشته، اما در بحث داخلی فدراسیون اختیار دارد که خودش تصمیم جدیدی بگیرد. به هر حال کرونا بوده و ما نتوانستیم کلاس حرفه ای برگزار کنیم. 


سرپرست کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که کلاس حرفه ای را می توان به شکل آنلاین برگزار کرد یا خیر، گفت: «امکان برگزاری کلاس حرفه ای به صورت آنلاین نیست. از طرفی اکثر مدرسان هم خارجی هستند و در این شرایط حضور آن ها در ایران موانعی دارند. شاید بتوانیم دوره کلاس حرفه ای را کوتاه تر کنیم، اما قطعا با توجه به برخی موارد امکان برگزاری آنلاین این دوره ها نیست.»


جباری درباره اینکه چند مربی حتی مدرک A آسیا را هم ندارند و تکلیف آن ها چیست، افزود: «اگر هم بخواهیم تعدیلی در مصوبه قبلی انجام دهیم، قطعا همان قانونی که سال قبل اجرا شده را اجرا خواهیم کرد. از آن که پایین تر نمی رویم. یعنی نهایتا می توانیم بگوییم مربیان با مدرک A آسیا می توانند سرمربی تیمشان باشند. به هر حال طوری تصمیم گیری می کنیم که باشگاهها متضرر نشوند. البته فدراسیون هم اهدافی از اجرای این مصوبه دارد. فعلا هیچ چیز را نمی توانم قطعی بگویم و باید با سرپرست فدراسیون جلسه داشته باشم. هر تصمیم جدیدی گرفته شود، به صورت رسمی اعلام خواهد شد.»

دیدگاه‌ها