کد خبر : 1714839 | 30 مهر 1399 ساعت 13:20 | 38.1K بازدید | 4 دیدگاه

همه چیز درباره پروژه رقیب چمپیونزلیگ در اروپا

روزنامه دیلی‌میل به بررسی لیگ برتر اروپا که گفته می‌شود قرار است به رقیب قدرتمندی برای چمپیونزلیگ تبدیل شود پرداخت.

همه چیز درباره پروژه رقیب چمپیونزلیگ در اروپا

به گزارش "ورزش سه"، با انتشار اخباری درباره اینکه لیورپول و منچستریونایتد در حال مذاکره برای شکل دهی به رقابتی اروپایی موسوم به لیگ برتر اروپا هستند که قرار است رقیب بزرگی برای لیگ قهرمانان باشد؛ همه نگاه‌ها به این تورنمنت جدید معطوف شد. گفته می‌شود این تورنمنت که 4.6 میلیارد پوند ارزش خواهد داشت از حمایت فیفا برخوردار است و پیشنهاد دهنده اصلی آن این دو باشگاه انگلیسی هستند.

 

قرار است بیشتر از ده تیم از انگلیس‌، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در این رقابت شرکت کنند. گفته می‌شود سال 2022 به عنوان سال شروع رقابتها در نظر گرفته شده است.

 

1537444

 

سیمای لیگ برتر اروپا

این تورنمنت با حضور 16 تا 18 تیم برگزار میشود و مسابقاتش در طول فصل در میانه هفته برگزار خواهد شد. در این رقابتها هر تیم دست کم 30 بازی انجام خواهد داد. تورنمنت به صورت لیگ عادی آغاز شده و سپس تیم‌های برتر در مراحل حذفی شرکت می‌کنند. این لیگ با سقوط تیم‌های ضعیف همراه خواهد بود.

 

1537442

 

تیم‌های بزرگ انگلیسی، لیگ برتر را ترک می‌کنند؟

نه، اما این تورنمنت جدید تاثیر شدیدی بر لیگ برتر انگلیس می‌گذارد. تا کنون پیوستن یونایتد و لیورپول به این لیگ قطعی شده و شش تیم بزرگ دیگر یعنی آرسنال، چلسی، منچسترسیتی و تاتنهام هم به این رقابت ابراز تمایل کرده اند.

 

آینده چمپیونزلیگ؟

این پروژه حمایت فیفا را دارد و با مخالفت شدید یوفا همراه شده است. لیگ برتر اروپا رقیب مستقیم چمپیونزلیگ خواهد بود.

 

1537441

 

هنوز مشخص نیست که این تورنمنت می‌تواند زمان و ساعت اختصاص داد شده به چمپیونزلیگ در طول هفته را به خود اختصاص دهد یا نه. این موضوع در نهایت با جدال یوفا و فیفا مشخص خواهد شد. یوفا نگران است که از اهمیت چمپیونزلیگ که منبع اصلی درآمد این سازمان است کاسته شود.

 

احتمال به واقعیت پیوستن تورنمنت جدید؟

دیلی میل می‌گوید ظرف ده روز آینده باید منتظر خبرهای مهمی در این باره باشیم. هر چند نباید از پیچیدگی‌های روابط باشگاه‌ها و تاثیر آن بر این پیشنهاد غافل شد. باشگاه‌هایی که همین حالا هم با تقویمی بسیار شلوغ مواجه هستند مسلماً حاضر نیستند تعداد بازی هایشان را از این هم بیشتر کنند مگر آنکه در جایی دیگر از تعداد بازی‌های فعلی شان کم شود.

 

1537443

 

با توجه به اینکه قراردادهای بزرگ فعلی لیگ قهرمانان تا سال 2024 اعتبار دارد اینکه تورنمنت جدید بتواند رقابتهای خود را طبق برنامه اش از سال 2022 آغاز کند بسیار دشوار خواهد بود.

 

ورود فیفا با این عرصه که یوفا آن را کاملاً اروپایی می داند اصطکاک فعلی بین این دو نهاد را بیشتر خواهد کرد.

 

ولی نباید فراموش کرد که باشگاه‌هایی مثل رئال مادرید و یوونتوس سال‌ها است که با برگزاری رقابتی جدید موسوم به سوپرجام اروپا موافق بودهاند. یکی دیگر از موارد مبهم حمایت مالی جی پی مورگان غول سرمایه گذاری آمریکایی است. انتظار می‌رود جی پی مورگان وامی 6 میلیاردی برای شروع این تورنمنت به برگزارکنندگان واگذار کند اگرچه جزئیات این برنامه هنوز مشخص نیست.

 

 

دیدگاه‌ها