کد خبر : 1715026 | 01 آبان 1399 ساعت 14:55 | 45.5K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش تند گریزمان و بارسلونا

افتضاح نژادپرستی علیه آنسو فاتی در اسپانیا

یک نویسنده کاتالان با انتشار مقاله ای در مورد آنسو فاتی خشم باشگاه بارسلونا را برانگیخت.

افتضاح نژادپرستی علیه آنسو فاتی در اسپانیا

به گزارش "ورزش سه"، آنسو فاتی فصل گذشته بود که خود را در بارسا مطرح کرد. او انواع رکوردها را در 16 سالگی به نام خود ثبت کرد و فصل جاری توانسته به ترکیب ثابت آبی اناری ها برسد و تا به اینجای فصل 4 گل نیز به ثمر رسانده است.

 

 

1537414

 

 

پدیده اسپانیایی حالا و بعد از روی کار آمدن رونالد کومان به یک مهره کلیدی در ترکیب تیم این سرمربی هلندی تبدیل شده و در فصل جدید رقابت‌های لالیگا شاهد نمایش‌های درخشانی از این بازیکن بوده ایم. او توانست بازیکن ماه سپتامبر لالیگا معرفی شود و در فهرست نهایی نازمدهای پسر طلایی 2020 هم قرار دارد.

 

فاتی با سرعت و تکنیک خیره کننده خود یک آزار دائمی برای هر خط دفاعی است و حتی حضور او در تیم ملی اسپانیا نیز به یک عادت تبدیل شده است. فاتی چندی پیش نخستین گل ملی خود را به ثمر  رساند.

 

 

1531388

 

 

سالوادور سوسترس کارشناس فوتبال کاتالان در ستون خود در نشریه ABC و در توصیف خود از فاتی مثال عجیبی زد. او فاتی را به یک غزال تیزپا توصیف کرد و نوشت که سرعت این بازیکن او را به یاد سیاه پوستان مهاجر غیرقانونی در اسپانیا می اندازد که پس از مشاهده پلیس به سرعت باد فرار می کنند.

در پی انتشار این مقاله، ابتدا آنتوان گریزمان ستاره فرانسوی بارسا بود که واکنش نشان داد و در حساب توئیتر خود نوشت:« نه به نژاد پرستی و بی تربیتی. فاتی شخصیتی استثنایی و شایسته هرگونه احترام مثل هر انسانی است.»

 

 

1537717

 

 

گری لینه کر ستاره انگلیسی سابق بارسا و مجری مشهور بی بی سی نیز توئیت کرد:« این اصلا پذیرفتنی نیست. انگار به 50 سال پیش برگشته ایم.»

هرچند سوسترس امروز اقدام به عذرخواهی کرد ولی طبق ادعای رسانه های کاتالونیا، باشگاه بارسلونا قصد دارد شکایتی علیه او ارائه دهد.

 

 

دیدگاه‌ها