کد خبر : 1715039 | 01 آبان 1399 ساعت 16:30 | 52.4K بازدید | 3 دیدگاه

روزنامه‌های اسپانیایی علیه رئال زیدان

وضعیت بی سابقه قبل از ال کلاسیکو

این اولین بار است که زیدان شرایطی اینچنینی را در رئال تجربه می کند و یک شکست در ال کلاسیکو او را در موقعیتی پیچیده و شاید در آستانه اخراج قرار دهد.

وضعیت بی سابقه قبل از ال کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک الان برای رئال زمان مناسبی برای رفتن به نوکمپ و مصاف با بارسلونا نیست. رئال در شرایطی به ال کلاسیکو رسیده که از لحاظ روحی در وضعیت نامطلوبی به سر می برد و هیچ نشانه ای از خوشبینی و امیدواری را نیز بروز نمی دهد. خود زیدان نیز تاکنون چنین شرایطی را در رئال تجربه نکرده است؛ نه در اولین فصل حضورش در رئال و نه مقطع دوم حضورش روی نیمکت باشگاه.

 

 

1537718

 

 

رئال پس از دو شکست خانگی متوالی، آن هم برابر حریفانی به مراتب ضعیف تر به ال کلاسیکو رسیده است؛ این اتفاق برای زیدان کاملا یک اتفاق تازه است و بی سابقه. ورزشگاه دی استفانو که رئال در آن فصل گذشته با کسب شش برد متوالی توانست از بارسا سبقت گرفته و قهرمان لالیگا شود، پس از دو شکست متوالی از کادیز و شاختار تبدیل به کابوسی جدید شده است. رئال تصویری به شدت نگران کننده ارائه داده و حالا نیاز به یک واکنش درست دارد.

 

شکست خانگی رئال در هفته نخست لیگ قهرمانان، اتفاقی بس سابقه بود. تاکنون رئال در نحستین بازی خود در لیگ قهرمانان وقتی میزبان بوده، به هیچ تیمی نباخته بود. تیم زیدان در دو بازی خانگی اخیر 4 گل دریافت کرده و حتی مهارهای تیبو کورتوا نیز نجات بخش نبوده است.

 

 

1537594

 

 

گلر بلژیکی برابر کادیز بهترین بازیکن رئال بود. او شب گذشته نیز هرچند سه گل دریافت کرد ولی وقتی بازی بدون گل بود، یک تک به تک را نجات داد و نیمه دوم نیز با یک واکنشی عالی اجازه نداد گل چهارم به ثبت برسد.

 

رئال حالا به بازی با بارسا رسیده و بیش از همیشه نیاز به ارائه تصویری دیگر از خود دارد؛ تصویری متفاوت با دو بازی گذشته تا بتواند به نتیجه ای مثبت در نوکمپ دست یابد. تیم تحت هدایت رونالد کومان نیز پس از شکست بد برابر ختافه به ال کلاسیکو رسیده با این تفاوت که در لیگ قهرمانان توانست فرانس واروش را گلبارن کرده و 5-1 مغلوب کند.

 

 

1537592

 

 

از سوی دیگر رئال به خوبی می داند که ال کلاسیکو می تواند بهترین فرصت برای فرار از بحران باشد. شاگردان زیدان با یک بازی بیشتر سه امتیاز بیشتر از بارسا دارند و شاید در ابتدا این ال کلاسیکو که در هفته هفتم برگزار می شود، نباید خیلی تعیین کننده باشد ولی به دلیل وضعیت غیرعادی رئال، هر شکستی برای این تیم می تواند عواقب غیرمنتظره را به همراه داشته باشد.

ال کلاسیکو یک بازی معمولی نیست و بارسا هم برای رئال حریفی نیست که شکست برابر آن یک اتفاق عادی تلقی شود. رئال تنها 5 بازی در لالیگا انجام داده و هنوز بازی های زیادی تا به اتمام باقیمانده است ولی شکست در ال کلاسیکو می تواند زیدان را در موقعیتی بسیار پیچیده قرار دهد.

 

زیدان خود به خوبی از چنین شرایطی مطلع است و به عنوان بازیکن سابق و مربی فعلی به خوبی با لرزان بودن نیمکت رئال آشناست. فصل گذشته او پس از دو شکست برابر مایورکا در ابتدای فصل و سپس رئال بتیس قبل از وقفه کرونا در موقعیتی خطرناک قرار گرفت اما در لالیگا توانست جبران کرده و تیمش را قهرمان کند به طوری که حذف برابر سیتی در لیگ قهرمانان نیز جایگاه او را متزلزل نکرد.

 

 

1537602

 

 

رئال به برخاستن پس از دو شکست متوالی عادت دارد ولی دو شکست اخیر، تاثیری ناامیدکننده تر از همیشه گذاشته اند. حالا زیدان و تیمش نیاز به یک واکنش فوری در ال کلاسیکو دارند.

 

تیتر یک امروز روزنامه های اسپانیا نیز مطابق انتظار حمله به زیدان و تیمش بود. مطبوعات اسپانیا امروز واکنش‌های زیادی به این شکست نشان دادند و روی جلد همه مطبوعات ورزشی اصلی این کشور به شکست لوس بلانکوس اختصاص داشت:

 

1537667

 

مارکا با تیتر "هر روز بدتر از دیروز" به توصیف شکست رئال مقابل شاختار پرداخت.

تحریریه مارکا که مشخصاً از نتیجه بازی عصبانی است معتقد است عملکرد بد رئال در این بازی جای دفاع ندارد و حالا زیدان بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار دارد. مارکا حتی این مساله را مطرح می‌کند که یک شکست دیگر در ال کلاسیکوی روز شنبه می‌تواند به معنای لبریز شدن کاسه صبر مدیریت باشگاه باشد و به دوران حضور زیدان در این تیم پایان بدهد. باید دید آیا زیدان هم مثل جولن لوپتگی از رئال اخراج می‌شود یا مربی جان سخت فرانسوی در ال کلاسیکو موفق به جبران شده و در تیمش ماندگار خواهد شد.

 

آاس دیگر نشریه مادریدی هم از تیتر "شرمزده" استفاده کرده است و به رئال تاخته است. بخشی از مصاحبه زیدان که گفته بود توانایی نجات رئال از بحران را دارد نیز روی جلد دیده می شود.

 

 

1537745

 

 

و اما نشریات چاپ بارسلونا

 

1537670

 

روزنامه‌های کاتالان هم همانطور که انتظار می‌رود فرصت را برای کری خوانی با قطب مخالف خود در فوتبال اسپانیا مناسب دیدند. روزنامه اسپورت از تیتر تحریک آمیز "افتضاح در لیگ قهرمان" استفاده کرد. اسپورت که نمی‌تواند خوشحالی خود را از بابت این نتیجه پنهان کند می‌گوید رئال در آستانه ال کلاسیکو سه گل از تیمی بحران زده دریافت کرد.

 

 

1537668

 

 

موندو دپورتیوو دیگر روزنامه کاتالان هم از تیتر "کابوس پیش از ال کلاسیکو" استفاده کرده و می‌گوید رئال درست پیش از بازی بزرگ مقابل بارسلونا در مقابل تیم کرونازده شاختار دونتسک یک نیمه را 3-0 واگذار کرد و این خبر خوبی برای بارسلونا خواهد بود.

دیدگاه‌ها