کد خبر : 1715292 | 03 آبان 1399 ساعت 19:15 | 192.2K بازدید | 6 دیدگاه

برد حساس کهکشانی ها؛

بارسلونا ۱-۳ رئال؛ نوکمپ خانه زیدان است

رئال مادرید موفق شد در یک بازی پر هیجان با نتیجه 3-1 بارسلونا را شکست دهد.

بارسلونا ۱-۳ رئال؛ نوکمپ خانه زیدان است

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا امروز در حساس‌ترین بازی هفته لالیگا و البته فوتبال اروپا در ورزشگاه نوکمپ میزبان رئال مادرید بود که این مسابقه در نهایت با نتیجه 3-1 به سود شاگردان زین الدین زیدان خاتمه یافت.

 

برخلاف پیش بینی این رئال مادرید بود که کار را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی توانست دروازه بارسلونا را باز کند. حرکت بسیار خوب کریم بنزما و پاس در عمق او برای فدریکو والورده، با ضربه دقیق ستاره اروگوئه ای همراه بود تا دروازه بارسا باز شده باشد.

 

 

1538178

 

 

بلافاصله بعد از گل رئال مادرید بارسلونا توانست کار را جبران کند. جوردی آلبا حرکت خوبی را از جناح چپ انجام داد و پاس خوبی را به دهانه دروازه ارسال کرد تا آنسو فاتی دروازه تقریباً خالی رئال را باز کرده باشد و کار به تساوی کشیده شود.

 

 

1538180

 

 

بعد از به ثمر رسیدن گل تساوی توسط بارسلونا باز هم این تیم میزبان بود که توپ و میدان را در اختیار داشت. در دقیقه 19 بازی لیونل مسی حرکت خوبی را انجام داد اما شوت او در اختیار تیبو کورتوا قرار گرفت.

 

چند ثانیه بعدی رئال مادرید بود که می توانست گل دوم خود را به ثمر برساند اما کریم بنزما در مصافی تک به تک مغلوب دروازه بان بارسا یعنی نتو شد تا کار همچنان 1-1 دنبال شود.

 

در ادامه نیمه اول کار متعادل دنبال شد و دو تیم حملات جسته و گریخته ای روی دروازه یکدیگر را ترتیب دادند اما همه آنها بی‌اثر بود تا دو تیم با نتیجه 1-1 راهی رختکن شوند.

 

 

1538161

 

 

در نیمه دوم بازی کار متعادل آغاز شد اما در دقیقه 51 بارسلونا موقعیت مهم اول را خلق کرد. آنسو فاتی روی حرکتی از جناح راست ضربه خطرناک را به سمت دروازه رئال مادرید روانه کرد که توپ با فاصله ای اندک به بیرون رفت.

 

در دقیقه 53 بازهم بارسلونا به یک موقعیت فوق‌العاده خوب دست یافت. مثل چند لحظه قبل آنسو فاتی بعد از یک حرکت خوب از سمت راست سانتر زیبایی را روی دروازه ارسال کرد اما ضربه سر فیلیپ کوتینیو بازهم با فاصله ای ناچیز به اوت رفت.

 

در دقیقه 58 بازی رئال مادرید به یک ضربه آزاد دست یافت. تونی کروس پشت توپ ایستاد اما ضربه او راهی اوت شد. با این حال تصاویر آهسته نشان می داد که صحنه مشکوکی درون محوطه جریمه بارسلونا رخ داده است. بعد از مراجعه داور به VAR خطای کلمنت لنگله به روی سرخیو راموس اعلام شد و داور اعلام پنالتی کرد. کاپیتان رئالی ها پشت توپ ایستاد و گل دوم این تیم را به ثمر رساند.

 

 

1538195

 

 

چند دقیقه بعد بارسلونا می توانست گل تساوی بخش را به ثمر برساند اما بعد از یک کش و قوس درون محوطه جریمه رئال‌مادرید مدافعان این تیم موفق شدند هر طور که شده توپ را دفع کنند.

 

در دقیقه 86 مسابقه تونی کروس می‌توانست گل سوم رئال مادرید را به ثمر برساند و به نوعی خیال این تیم را از پیروزی راحت کند اما ضربه او در دو مرحله توسط نتو مهار شد.

 

چند ثانیه بعد باز هم سرخیو راموس می توانست روی ارسال فوق العاده لوکاس واسکز گلزنی کند اما ضربه والی او با واکنش استثنایی نتو همراه بود.

 

در لحظات پایانی رئال مادرید خیلی بهتر از حریف کار کرد و نهایتاً در دقیقه 90 مسابقه توانست توسط لوکا مودریچ به گل سوم دست پیدا کند. اشتباه نتو توپ را در اختیار هافبک کروات قرار داد و مودریچ نیز با دریبل او دروازه تقریباً خالی بارسلونا را برای بار سوم باز کرد.

 

 

1538213

 

 

در ادامه نیز بارسا نتوانست کاری از پیش ببرد تا بازی با همان نتیجه 3-1 به سود شاگردان زین الدین زیدان خاتمه یابد و به نوعی این تیم از بحران خارج شود.


 

دقیقه 1+90: کارت زرد برای لیونل مسی.

 

دقیقه 90: گللللللللل برای رئال... نتو پس از واکنش‌های تماشایی، اشتباه مرگباری روی پاس در عمق مودریچ داشت تا توپ به رودریگو برسد و این بازیکن به مودریچ پاس بدهد تا او با دو دریبل و جای گذاشتن دروازه‌بان و مدافع بارسا، گل سوم رئال را بزند.


دقیقه 89: حرکت سریع دمبله از سمت چپ و شوت بی‌دقت او از بالای دروازه رئال راهی اوت شد.


دقیقه 87: برایت‌ویت جای یوردی آلبا در ترکیب بارسلونا گرفت تا خط حمله این تیم را تقویت کند.


دقیقه 86: سانتر واسکز از سمت راست محوطه جریمه به بعد از تیرک دوم و شوت محکم راموس را نتو با واکنش تماشایی دفع کرد و در ریباند هم بازیکنان رئال نتوانستند از موقعیت استفاده کنند.


دقیقه 86: ارسال زمینی واسکز و شوت رئالی‌ها با واکنش عالی نتو برگشت داده شد.

 

دقیقه 81: سه تعویض همزمان برای بارسلونا؛ پدری، آنسو فاتی، سرخیو بوسکتس به ترتیب جای خود را به عثمان دمبله، گریزمان و ترینکائو دادند.


دقیقه 81: رودریگو جانشین مارکو آسنیسیو در ترکیب رئال شد.

 

دقیقه 80: لئو مسی کرنر را کوتاه کار کرد و به کوتینیو پاس داد و او هم توپ را در اختیار دِست قرار داد که ارسال او و ضربه سر دی‌یانگ بی‌حاصل بود و به بیرون رفت.

 

دقیقه 76: نزدیک بود روی ضربه ایستگاهی مسی از سمت چپ زمین و دفع ناقص کورتوآ، واران به اشتباه دروازه خودی را باز کند که این مدافع توپ را سراسیمه و با تکل بلند راهی کرنر کرد.

 

دقیقه 70: لیونل مسی به خوبی آلبا را از سمت چپ محوطه جریمه رئال مادرید راه انداخت که سانتر تند و تیز او را کورتوآ برگشت داد و در ادامه شوت روی پای کوتینیو پس از برخورد به راموس و واران دفع شد و داور هم در این صحنه اعتقادی به اعلام خطای هند واران نداشت تا بارسا صاحب ضربه پنالتی نشود.

 

دقیقه 69: لوکا مودریچ جانشین والورده مصدوم شد تا دومین تعویضی رئال هم اجباری باشد.


دقیقه 68: بازی به دلیل مصدومیت والورده به وقفه افتاد.

 

دقیقه 63: گللللللللللللللللل برای رئال... سرخیو راموس با شوت زمینی توپ را از زیر دستان نتو که به سمت راست دروازه شیرجه رفته بود، عبور داد تا رئال را برای دومین بار در این مسابقه پیش بیندازد.

 

1538195

 


دقیقه 60 لنگله در محوطه جریمه بارسا بی‌احتیاطی کرد و پیراهن سرخیو راموس را در زمان ارسال توپ از جناح چپ زمین کشید تا داور پس از دو دقیقه وقفه مسابقه و بازبینی ویدئویی، اعلام پنالتی کند.

 

1538196

 

دقیقه 57: یک شوت دیگر بی‌حاصل از بازیکنان رئال توسط بنزما زده شد که این بار هم توپ به بیرون رفت.

 

دقیقه 54: کوتینیو موقعیت عالی گلزنی برای بارسلونا را هدر داد و ضربه سر او روی ارسال زیبای آنسو فاتی به تور کنار دروازه رئال اصابت کرد.

 

دقیقه 52: ارسال تند و تیز آلبا به شکل خطرناکی از مقابل دروازه رئال مادرید رد شد.


دقیقه 51: حرکت تکنیکی آنسو فاتی و شوت زمینی او با کمترین اختلاف از کنار تیرک عمودی دروازه رئال عبور کرد.


دقیقه 51: شوت بی‌دقت راه دور کاسمیرو در چارچوب دروازه بارسلونا نبود و به اوت رفت.

 

دقیقه 48: سانتر دقیق تونی کروس از روی کرنر و ضربه سر محکم سرخیو راموس از کنار دروازه بارسلونا به بیرون رفت.

 

1538183

 

پایان نیمه اول: رئال مادرید یک - بارسلونا یک

 

دقیقه 1+45: وینیسیوس در موقعیت مشکوک به آفساید پاس کاسمیرو را گرفت و تبدیل به موقعیت جدی برای رئال مادرید کرد که ارسال در عرض او پس از برخورد به پیکه راهی کرنر شد.

 

دقیقه 42: رئال دست به یک تعویض اجباری در نیمه اول زد؛ ناچو به دلیل آسیب دیدگی زمین را ترک کرد تا لوکاس واسکز جانشین او شود.

 

دقیقه 37: ناچو دومین اخطاری رئال مادرید در ال کلاسیکو.

 

دقیقه 29: اخطار برای لنگله به دلیل متوقف کردن والورده در میانه زمین و جلوگیری از حمله رئال.


دقیقه 28: پنالتی برای بارسلونا؟ لیونل مسی پس از دریبل کاسمیرو وارد محوطه جریمه رئال مادرید شد، اما مجددا این هافبک رئال مادرید روی پای او آمد که داور با وجود مشورت با داور ویدئویی اعتقادی به اعلام خطا در این صحنه مشکوک نداشت.

 

دقیقه 24: حمله جدی رئال از جناح چپ و پاس در عرض کریم بنزما را وینیسیوس با شوت زمینی زد که نتو با واکنش خوبی توپ را برگشت داد.


دقیقه 24: نتو پس از مهار ضربه سر راموس خیلی زود بازی را شروع کرد و به آنسو فاتی رساند که او پس از نفوذ تا محوطه جریمه رئال به کوتینیو پاس داد و این بازیکن مجددا فاتی را صاحب توپ کرد تا ارسال او، سر توپ چشم‌نواز و شوت پای راست مسی را کورتوآ با عکس‌العمل تماشایی دفع کند و اجازه ندهد بارسلونا به گل دوم برسد.


دقیقه 23: ارسال تونی کروس از روی کرنر و ضربه سر سرخیو راموس پیشتاخته را نتو مهار کرد.

 

دقیقه 19: شوت ناگهانی لیونل مسی از پشت محوطه جریمه در دو مرحله توسط کورتوآ جمع شد.

 

دقیقه 19: کاسمیرو اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

 

دقیقه 15: شوت پشت محوطه کوتینیو در اختیار کورتوآ قرار گرفت.

 

دقیقه 8: گللللللللللللل برای آبی اناری‌ها... فرار عالی یوردی آلبا از سمت چپ محوطه جریمه رئال مادرید و پاس در عرض او به محوطه جریمه رئال را آنسو فاتی با شوت تک‌ضرب تبدیل به گل مساوی تیمش کرد.

 

1538162


دقیقه 7: وینیسیوس موقعیت خوبی در محوطه جریمه بارسلونا به دست آورد که توپ روی پای او جفت و جور نشد تا توپ به بیرون برود.

 

* دقیقه 5: گللللللللللل برای رئال مادرید.... اولین موقعیت جدی بازی روی پاس در عمق کریم بنزما از بین مدافعان بارسلونا عبور کرد و به فردیکو والورده رسید تا او با شوت محکم توپ را به تور دروازه بچسباند و رئال را در نیوکمپ پیش بیندازد.

 

1538163

 


 

17:25: سرجینیو دست با قرار گرفتن در ترکیب اصلی بارسلونا به اولین آمریکایی تاریخ ال‌کلاسیکو تبدیل شد.

 

17:10: گرم کردن بازیکنان دو تیم پیش از آغاز مسابقه

 

 

1538148

 

1538147

 

 

16:50: میانگین سنی بازیکنان بارسلونا در بازی امروز 26.9 و بازیکنان رئال مادرید 27.9 است.

 

ترکیب دو تیم

رئال مادرید: کورتوا، واران، ناچو، راموس، مندی، کاسمیرو، فدریکو والورده، تونی کروس، ایسکو، آسنسیو، کریم بنزما

بارسلونا: نتو، پیکه، لانگله، سرجینو دست، آلبا، بوسکتس، دی یونگ، کوتینیو، پدری، آنسو فاتی، لیونل مسی

 

16:30: سرجینو دست به اولین بازیکن آمریکایی تاریخ تبدیل شد که در ال کلاسیکو به میدان می رود.

 

16:00: رونالد کومان یک ال کلاسیکو باز قهار است؛ اگر قبول ندارید کارنامه او به عنوان بازیکن در لباس بارسلونا را مرور کنید.

 

1538121

 

15:50: این اولین ال کلاسیکوی بدون تماشاگر در طول تاریخ است. تصور کنید چنین تصاویری بدون حضور هواداران به ثبت می رسید.

 

1538116

 

1538119

 

1538118

 

1538117

 

15:26: زین الدین زیدان تا به حال در قامت سرمربی رئال مادرید در نوکمپ شکستی را تجربه نکرده و امیدوار به ادامه این روند در بازی امروز است.

 

15:20: ترکیب احتمالی دو تیم:

 

رئال مادرید: کورتوا- مندی- راموس- واران- ناچو- والورده- کاسمیرو- مودریچ- کروس- وینیسیوس جونیور- بنزما

 

بارسلونا: نتو- جوردی آلبا – کلمنت لانگلت- جرارد پیکه- سرخی روبرتو- فرانکی دی یونگ- کوتینیو – بوسکتس- آنسو فاتی- آنتوان گریزمان- لیونل مسی

 

15:00: تقابل لیونل مسی و سرخیو راموس را باید جدال بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو برابر بازیکنی دانست که بیشترین بار در این مسابقه به میدان رفته است.

 

1538115

 

14:45: لیونل مسی 900 روز است در ال کلاسیکو موفق به گلزنی نشده و امیدوار به باطل کردن این طلسم در بازی امروز است. مسی بعد از جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید هنوز دروازه حریف را باز نکرده است.

 

14:30 لباس کدام خیاط امروز بر قامت ستاره اش بهتر می نشیند؟

 

1538099

 

14:25 یادی از شادی بعد از گل معروف و جنجالی کریستیانو رونالدو در ال کلاسیکو.

 

1538098

 

14:20 دنیا منتظر شروع ال کلاسیکوی نوکمپ؛ حتی شیفتگان لگو

 

1538097

 

14:10 ستاره های برزیلی گذشته و حال ال کلاسیکو. زمانی رونالدینیو، حالا وینیسیوس جونیور.

 

1538096

 

 

14:00 ژاوی اسطوره بارسلونا درباره بهترین بازیکنانی که در ال کلاسیکو مقابل آنها بازی کرده:" خیلی ها بودند ولی کسانی که نمی توانم فراموش شان کنم رونالدو نازاریو، لوئیس فیگو، رائول، فرناندو هیرو، روبرتو کارلوس، زیدان و در سالهای بعد کریستیانو رونالدو و مسوت اوزیل بودند".

 

1538095

 

 

13:50 مصاحبه مطبوعاتی رونالد کومان سرمربی بارسلونا پیش از شروع مسابقه:" من به مقابله با چنین فشارهایی عادت دارم".

 

1538093

 

 

13:40 صحبتهای میرالم پیانیچ ستاره جدید بارسا با تلویزیون باشگاه در آستانه ال کلاسیکو: حذف کردن رئال مادرید از لیگ قهرمانان احساس فوق العاده ای بود".

 

1538090

 

13:37 ترکیب احتمالی دو تیم از دید روزنامه کاتالان موندو دپورتیوو

 

1538086

 

 

13:35 ترکیب احتمالی دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در بازی امروز از دید روزنامه کاتالان اسپورت

 

1538085

 

13:30 صفحه یوهان کرویف اسطوره باشگاه بارسلونا در توییتر با انتشار یک پست حضور در اولین کلاسیکو را به بازیکنان جدید این تیم که حضور در این بازی بزرگ را برای اولین بار تجربه می کنند تبریک گفت و خطاب به آنها نوشت:" بروید و لذتش را ببرید!"

 

1538084

 

 

13:22 ویدیوی منتشر شده در حساب توییتری باشگاه بارسلونا درباره ال کلاسیکوی امروز

 

1538075

 

13:20 فرانکی دی یونگ ستاره هلندی بارسلونا: می خواهم حس پیروزی در یک ال کلاسیکو را تجربه کنم.

 

1538071

 

 

13:15 لیونل مسی با 26 گل زده در تاریخ ال کلاسیکو بهترین گلزن تاریخ این رقابتها است. او با نزدیک ترین رقیبانش دی استفانو و کریستیانو رونالدو اسطوره های رئال مادرید که هر دو 18 گله هستند فاصله زیادی دارد و بر خلاف آنها هنوز این بخت را دارد که بر آمار گلزنی خود بیفزاید.

 

1538061

 

13:00 ال کلاسیکو در تاریخ خود بارها شاهد تنش درون زمین و درگیری بازیکنان دو تیم بوده و تصاویر برخی از این درگیری‌ها به تصاویری تاریخی و ماندگار تبدیل شده است. با اینکه عدم حضور تماشاچی احتمالاً از میزان تنش در بازی بکاهد ولی انتظار می‌رود امروز هم شاهد یک بازی درگیرانه از دو تیم باشیم.

 

 

1538059

 

 

12:45 ال کلاسیکوی امروز یک اهمیت آماری دیگر هم دارد. هر تیمی که امروز به پیروزی برسد می‌تواند در آمار پیروزی‌های تاریخی از رقیب خود پیش بیفتد. چرا که هم رئال مادرید و هم بارسا تا این لحظه هر کدام با 96 پیروزی در تاریخ ال کلاسیکو برابر هستند.

 

 

1538060

 

 

12:30 تاریخ ال کلاسیکو شاهد پیروزی های بزرگ دو تیم بر حریف شان بوده که بزرگترین آنها به پیروزی 11-1 رئال بر بارسا می گردد. این در حالی است که در سالهای اخیر تعداد پیروزی های بزرگ بارسلونا نسبت به حریف مادریدی بیشتر بوده.

 

1538042

 

 

12:00 برای اولین بار در تاریخ ال کلاسیکوها این دیدار بدون حضور تماشاچی برگزار می شود. این شرایط ویژه نوید ثبت شدن تصاویری را می دهد که می تواند در تاریخ ال کلاسیکو ماندگار شود.

 

1538070

 

دیدگاه‌ها