کد خبر : 1715497 | 04 آبان 1399 ساعت 15:58 | 104.1K بازدید | 11 دیدگاه

دهان هایی که بسته شدند

زیدان مرگ ندارد؛ هزارمین فرار مرد جادویی از آتش

در اسپانیا می گویند که زیدان مثل گربه هفت جان دارد. او روز گذشته بازهم در نوکمپ ثابت کرد که بهتر از هر کسی راه پیروزی بر بارسا را می داند.

زیدان مرگ ندارد؛ هزارمین فرار مرد جادویی از آتش

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، زین الدین زیدان در بدترین شرایط و در حالی که شایعات برکناری او به گوش می رسید، پای به نوکمپ گذاشت و در نهایت رئال را برنده از زمین خارج کرد تا نفسی به راحتی بکشد.

او در نشست خبری قبل از بازی گفته بود:« می گویند آینده ام در خطر است. سال قبل و در مقطع اول حضورم در رئال نیز همین ها را شنیده بودم.»

زیدان اما یک بار دیگر پاسخ منتقدانش را به بهترین شکل ممکن داد و مثل همیشه از نوکمپ با سربلندی خارج شد(11 بازی به عنوان بازیکن و مربی در نوکمپ و بدون شکست).

 

 

1537843

 

 

رئال با دو باخت خانگی متوالی برابر کادیز و شاختار به ال کلاسیکو رسیده بود ولی زیدان توانست رئال را در نوکمپ 1-3 پیروز از زمین خارج کند. او بارها و بارها در دوران فوتبالش و نیز مربیگری توانسته از سخت ترین شرایط با موفقیت خارج شود و روز گذشته باز هم این مهم را ثابت کرد.

رئال که در دو بازی گذشته تیمی از هم گسیخته نشان داده بود، در نوکمپ با اطمینان و اتحادی مثال زدنی بازی کرد و زیدان توانست در مدت زمانی اندک یک گروه منسجم و با ایمان به پیروزی را در ال کلاسیکو به میدان بفرستد.

در دوران مربیگری زیدان در رئال، از این دست شرایط کم نبوده اند.

 

 

1300010

 

 

فصل 16-2015

زیدان از 4 ژانویه 2016 جانشین رافا بنیتس شد. شروع رئال با او طوفانی بود ولی پس از چند برد خوب، رئال در هفته 26 و در برنابئو با یک گل به اتلتیکو باخت و از لحاظ تاکتیکی هم زیدان قافیه را به سیمئونه واگذار کرد.

زیزو در نشست خبری پس از بازی گفت که از این پس رئالی متفاوت را خواهید دید. تیم او که 12 امتیاز از بارسا عقب بود و فریاد فلورنتینو پرز استفعا هم در برنابئو شنیده می شد، توانست 12 بازی متوالی را پیروز شود و در نهایت با تنها یک امتیاز اختلاف، قهرمانی را به بارسا واگذار کرد. رئال با هدایت زیدان در انتهای فصل توانست فاتح لیگ قهرمانان شود. در آن فصل رئال شکست 2-0 در زمین ولفسبورگ را هم تجربه کرد ولی در برنابئو با هت تریک رونالدو ورق را برگرداند.

 

 

1286539

 

 

فصل 17-2016

رئال فصل را خوب شروع کرد و پس از 4 برد متوالی به یکباره 4 نتیجه مساوی برابر ایبار، لاس پالماس، ویارئال و دورتموند از راه رسیدند. زیدان اما رئال را به خوبی جمع کرد و در نهایت توانست فاتح لالیگا و لیگ قهرمانان شود.

 

 

1293273

 

 

فصل 18-2017

رئال مادرید فصلی اسف بار را در لالیگا و کوپا دل ری پشت سر گذاشت. از ماه مارس مشخص بود که شانس قهرمانی لالیگا از بین رفته است و در یک چهارم نهایی کوپا دل ری نیز رئال بازی را به لگانس در برنابئو 1-2 واگذار کرد و حذف شد اما زیدان در لیگ قهرمانان اعاده حیثیت کرد و تیمش را برای سومین بار متوالی به عنوان قهرمانی رساند تا یک بار دیگر پاسخ منتقدانش را داده باشد.

 

 

1511925

 

 

فصل 20-2019

زیدان که مارس 2019 به رئال بازگشته بود و نتایج خوبی هم در نیم فصل دوم 19-2018 نگرفت، فصل جدید را با امیدواری زیادی شروع کرد اما پس از شکست 0-3 از پی اس جی که شایعات برکناری اش و جانشینی مورینیو به جای او شنیده می شد، با دو برد متوالی برابر اوساسونا و سویا و سپس ارائه نمایشی خوب در تساوی بدون گل در وندا متروپولیتانو برابر اتلیکو توانست حاشیه امنیت خوبی برای خود درست کند.

 

 

1538469

 

 

در حالی که همه چیز آرام به نظر می رسید، رئال برابر بروژ در خانه 2-2 مساوی کرد و سپس در زمین مایورکا با یک گل شکست خورد تا بازهم زیزو در خطر اخراج قرار بگیرد. سرخیو راموس و تمامی بازیکنان رئال در آن مقطع از زیدان حمایت کردند. رئال سپس در زمین گالاتاسرای با یک گل پیروز شد و روی مسیر برد قرار گرفت. زیدان در نهایت توانست رئال را قهرمان لالیگا .و سوپرکاپ اسپانیا کند.

 

در واقع زین الدین زیدان استاد فرار از بحران است و روز گذشته در نوکمپ هم نشان داد که به خوبی راه پاسخ به منتقدانش را می داند. بحرانی که در برنابئو وجود داشت حالا به نوکمپ منتقل شده است و زیدان به ساحل امن خود بازگشت.

دیدگاه‌ها