کد خبر : 1716675 | 10 آبان 1399 ساعت 21:20 | 39.5K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخ سازی ادوارد مندی در دروازه چلسی

سنگربان کامرونی چلسی به رکورد 16 سال پیش پیتر چک رسید.

تاریخ سازی ادوارد مندی در دروازه چلسی

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه هفته هفتم رقابت های لیگ برتر انگلیس، چلسی در ورزشگاه تارف مور مهمان برنلی بود که شاگردان فرانک لمپارد به لطف درخشش خریدهای جدید این تیم، با 3 گل از سد میزبانش گذشت.


در این دیدار ابتدا حکیم زیادش بود که توانست دروازه نیک پوپه را باز کند. کورت زوما و تیمو ورنر گل های دوم و سوم آبی های لندن را به ثمر رساندند تا چلسی با این پیروزی 12 امتیازی شده و به رده چهارم جدول رده بندی صعود کند.


اما نکته جالب این دیدار، سومین کلین شیت پیاپی ادواردو مندی سنگربان جدید چلسی در لیگ برتر بود که توانست دروازه اش را بسته نگه دارد تا از این لحاظ به آمار 16 سال قبل پیتر چک برسد.


پیتر چک سنگربان پرآوازه چلسی در فصل 2004-05 و در نخستین فصل حضورش در چلسی، در سه دیدار ابتدایی خود برای این تیم در مقابل تیم های منچستر یونایتد، بیرمنگام و کریستال پالاس موفق به ثبت کلین شیت شد و سرانجام در هفته چهارم و دیدار مقابل ساوتهمپتون دروازه اش را باز شده دید.

 

1540083

 


حالا ادواردو مندی سنگربان 28 ساله و سنگالی چلسی نیز پس از عضویت در این تیم، در 3 دیدار ابتدایی که برای این تیم به میدان رفته، موفق به ثبت کلین شیت شد تا از این لحاظ به رکورد پیتر چک برسد و در صورتی که مندی در دیدار هفته آینده در مقابل شفیلد یونایتد هم موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش شود، رکورد پیتر چک افسانه ای را می شکند.
پس از عملکرد ضعیف کپا آریزابالاگا در درون دروازه چلسی، مدیران این تیم به توصیه لمپارد در پی جذب یک دروازه بان بودند که در این راه موفق به جذب ادواردو مندی از تیم رن فرانسه شدند که این خرید تا به اینجای کار برای آبی های لندن موثر واقع شده است.


نکته جالب توجه در مورد رکورد مندی و پیتر چک این است که دو مورد از حریف هایی که این دو دروازه بان در مقابل آنها کلین شیت کرده اند، مشترک است. تیم های کریستال پالاس و منچستر یونایتد تیم هایی هستند که چک و مندی درنخستین دیدارهایشان برای چلسی در مقابل آنها، کلین شیت کرده اند.


علاوه بر این، مندی در دو دیدار چلسی در لیگ قهرمانان و مقابل تیم های سویا و کراسنودار نیز موفق به ثبت کلین شیت شد تا به اینجای کار او در 6 دیداری که برای تیم لمپارد به میدان رفته، تنها در یک دیدار جام اتحادیه و در مقابل تاتنهام دروازه اش باز شده است.

 

1540084

دیدگاه‌ها