کد خبر : 1716913 | 12 آبان 1399 ساعت 09:55 | 21.3K بازدید | 0 دیدگاه

خاطرات عکاس ایرانی از اسطوره فوتبال جهان

روزی که مارادونا تماشاگران را به رگبار بست

اسطوره تمام دوران فوتبال جهان همیشه شخصیتی عجیب و غیرقابل پیش بینی داشته هرچند شیفتگان و عشاق سینه چاک او هنوز هر حرکتش را به اندازه هنرنمایی اش در زمین فوتبال دوست دارند.

روزی که مارادونا تماشاگران را به رگبار بست

به گزارش"ورزش سه" نزدیک به 25 سال از بازی های دیه گو مارادونا در جام جهانی 1994 می گذرد و او در عرصه مربیگری یک ناکام بزرگ بوده ، اما عشاق سینه چاک او هنوز هم شیفته دیوانگی هایش چه روی نیمکت و چه در زندگی شخصی اش هستند.


او هم البته از این نظر هیچگاه برای رسانه ها و هواداران تشنه خبر کم نگذاشته است. سال گذشته در یکی از اقدامات عجیبش در زمان بازی های جیمناسیا لاپلاتا روی یک صندلی کاملا متفاوت که بیشتر شبیه تخت سلاطین بود می نشست. نتایجی که این تیم گرفت البته که مثل همیشه فاجعه بار بودند اما درباره مارادونا گویی این یک مورد را می توان نادیده گرفت.


امین جمالی عکاس ایرانی یکی از شیفتگان دیه گو مارادونا است. او به نسلی تعلق دارد که پوسترهای دیه گو را به دیوار اتاقشان می چسباندند و ایمان داشتند که دیگر کسی مثل مارادونا نمی آید و هنوز هم ایمانشان به اندازه روز اول قوی و خلل ناپذیراست:" من عاشق مارادونا بودم. در جام جهانی 2010 عکاس گتی ایمجز بودم و در چند بازی توانستم او را از نزدیک ببینم. با اینکه هیچگاه در بازی ها تحت تاثیر نتیجه قرار نمی گیرم اما وقتی آلمان 4 گل به آرژانتین در یک چهارم نهایی زد به خاطر عشقی که به مارادونا داشتم واقعا ناراحت بود."


دوستی عکاس ایرانی و اسطوره فوتبال جهان اما به طرزی عجیب و در یک کنفرانس مطبوعاتی در جام جهانی آفریقای جنوبی شکل می گیرد:" در جام جهانی 2010 به عنوان عکاس در کنفرانس خبری آرژانتین حضور داشتم که مارادونا خیلی بی دلیل به من گفت که تو آرژانتینی هستی. گفتم نه ولی گفت مطمئن هستم که آرژانتینی هستی و همین موضوع باعث شد که با هم گفت و گویی داشته باشیم و از آن پس هرگاه در برنامه های متفاوتی که من از سوی گتی ایمجز حضور داشتم و مارادونا هم بود یکدیگر را می دیدیدم و به نوعی آشنایی و سلام وعلیک پیدا کردیم."

 

1540469


اما دست سرنوشت این عکاس را بار دیگر بر سر راه دیه گو مارادونا قرار داد. دو سال بعد از جام جهانی و در زمستان سال 2012 در نقطه ای کاملا متفاوت جمالی با دن دیه گو روبرو شد و این بار اتفاقات جالبی رقم خورد. در بازی الوصل برابر دبی در ورزشگاه آل مکتوم مارادونا  که آن زمان هدایت الوصل را به عهده داشت با دیدن عکاس ایرانی به سمت او دوید و دست به حرکات عجیبی زد که خیلی زود سوژه رسانه های سراسر جهان شد:"  برای عکاسی اختصاصی از مارادونا به امارات رفته بودم چرا که سرمربی تیم الوصل بود. من به نوعی عکاس اختصاصی او از گتی بودم و می توانستم کاملا نزدیکش حرکت کنم. در جریان بازی در حالی که لنز و وسایل من روی پیست تارتان بود چشم او به وسایل افتاد و یک لنز خیلی بزرگ من که آن جا بود را برداشت. موضوع این بود که من نباید آن لنز را آنجا می گذاشتم و با توجه به اینکه مارادونا کاملا شوخی های غیرقابل پیش بینی می کند ترسیدم اما او دوید و لنز را برداشت."


او افزود:" به شوخی و خیلی سریع لنز را برداشت و با آن شبیه به اسلحه به سمت تماشاگران شروع به شلیک کرد. من هم دیدم بهترین فرصت است و شروع کردم به عکاسی از فاصله نزدیک و مارادونا هم مثل یک کودک شش هفت ساله با لنز شروع به تیراندازی کرد."


این حرکت و عکس هایی که از آن منتشر شد به سرعت در  تلویزیون ها و رسانه های مختلف امارات و خارج از آن منتشر شد. 
امین جمالی درباره بعد از آن هم گفت:" البته بعد از این کار او لنز من را داد و حسابی با هم خوش بش کردیم."

 

1540467

دیدگاه‌ها