کد خبر : 1717438 | 15 آبان 1399 ساعت 08:23 | 57.8K بازدید | 2 دیدگاه

تاریخ سازی باشاک شهیر با بدل دروگبا؛

مدافعان منچستر در استانبول گم شدند! (عکس)

در شبی که لیگ قهرمانان اروپا کمتر از هر زمان دیگری مورد توجه مردم بود، ستاره سنگالی تیم استانبول باشاک شهیر، یک گل تاریخی را وارد دروازه منچستریونایتد کرد.

مدافعان منچستر در استانبول گم شدند! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، چند دقیقه ای از شروع بازی نگذشته بود که نارنجی پوشان استانبول باشاک شهیر عقب نشسته بودند و شاگردان اوله گونار سولسشر با اعتماد به نفس، حملات خود را سازماندهی می‌کردند. آن ها فکرش را هم نمی‌کردند که لو دادن توپ در یک سوم دفاعی باشاک شهیر برایشان گران تمام شود؛ اما ویسکا توپ را گرفت و شاید به امید یک معجزه، فرستاد جایی که طرفداران یونایتد و البته سرمربی این تیم، انتظارش را داشتند که مکوایر یا توانزبه در آنجا حاضر باشند ولی این دمبا با بود که با یک کنترل تماشایی و استارت فوق العاده، زمینه ساز شبی تاریخی برای شاگردان اوکان بوروک شد.

 

برای منچستریونایتد شکست مقابل باشاک شهیر اتفاقی ناراحت کننده است که شاید حتی تحولات در این تیم را تسریع بخشد اما برای حریف تُرک، این پیروزی یک نتیجه ویژه و تاریخی است که بدون تردید تصاویر جایگاه ویژه ای در ساختمان باشگاه و همچنین ذهن هواداران خواهد داشت. باشاک شهیر در اولین تجربه حضور در لیگ قهرمانان، اولین گل خود را مقابل تیم بزرگ منچستریونایتد به ثمر رساند و اولین پیروزی اش را هم در همین بازی ثبت کرد؛ چه شروعی بهتر از این؟

 

1541238

 

 

رسانه های ترکیه نیز با عنوان «تاریخ نویسی» به کار بزرگ نارنجی پوشان پرداخته اند. شاید عنوان تاریخ نویسی اغراق به نظر بیاید ولی اگر بدانید که باشاک شهیر باشگاهی شش ساله است که تنها دو بار قهرمان سوپرلیگ ترکیه شده و بیشتر عناوینش در لیگ یک بوده، حتما شما هم به این نتیجه خواهید رسید که چرا از این قسم تیترها برای این برد استفاده شده. آن ها تا پیش از این فصل هرگز به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا نرسیده بودند و شاید اگر خبر محرومیت ترابزون از مسابقات اروپایی انتشار نمی‌یافت، روند بازی ها طوری پیش می‌رفت که یاران مجید حسینی شب گذشته از منچستر میزبانی می‌کردند.

 

 

 

1541240

 

 

اما در این شب بزرگ، ستاره استانبول باشاک شهیر، کسی نبود جز مهاجم سابق تیم های چلسی و نیوکاسل، دمبا با! تیم های پیشین او از آن جهت برشمرده شدند که دمبابا سابقه گلزنی با این دو تیم را هم برابر منچستریونایتد داشت و حالا در 35 سالگی چهارمین گلش مقابل شیاطین سرخ را با نمایشی دلپذیر همراه کرد تا به ستاره محبوب هواداران تیم پایتخت نشین ترکیه تبدیل شود.

 

گلی که دمبابا به ثمر رساند او را تبدیل به پیرترین گلزن آفریقایی لیگ قهرمانان اروپا کرد. او اگر سال آینده هم در قاره سبز بماند و در لیگ قهرمانان گل بزند، رکورد دیدیه دروگبا را خواهد شکست اما با همین گل نیز دستکم در میان طرفداران باشاک شهیر جایگاه ویژه ای را برای خود دست و پا می‌کند و البته کابوس دیدیه دروگبا مهاجمی که با پیراهن چلسی به اندازه دمبابا (4) دروازه یونایتد را گشوده بود.

 

 

1541239

 

 

در شبکه های اجتماعی تصاویری منتشر شده با عنوان «چگونه این گل را برای نوه هایمان تعریف کنیم؟» و همچنین ترول سازهای توییتری با اسکرین شات از لحظه ای که مهاجم سنگالی توپ را کنترل کرد، نوشته اند که «مدافعان منچستریونایتد در استانبول گم شدند». اگرچه این فصل شاگردان اوله گونار سولسشر بارها به سوژه صفحات ترول تبدیل شدند اما سوژه شدن برابر تیمی که آوازه چندانی ندارد، بدون تردید برایشان سنگین تر تمام خواهد شد و فشار بیشتری را از سوی شیاطین سرخ متوجهشان می‌کند.

 

 

1541241

دیدگاه‌ها