کد خبر : 1717599 | 16 آبان 1399 ساعت 11:08 | 18.7K بازدید | 0 دیدگاه

جای تماشاگران کشتی خالی بود 

بررسی انتخابی تیم ملی کشتی؛ فوق سنگین پرحادثه

مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در حالی با معرفی نفرات برتر به پایان رسید که قطعیتی در خصوص برگزاری جهانی ۲۰۲۰ صربستان وجود ندارد.

به گزارش ورزش سه و به نقل از  تسنیم، در شرایطی که اتحادیه جهانی کشتی با تعویق دوباره جلسه هیئت اجرایی نشان داد که همچنان در برگزاری مسابقات جهانی مردد است، مسابقات انتخابی تیم‌های ملی آزاد در 7 وزن و فرنگی در 10 وزن روز گذشته (پنجشنبه) در سالن بدون تماشاگر آزادی برگزار شد.

 

 

1541523

 

 

در دو هفته گذشته نیز انتخابی اوزان 65، 74 و 79 کیلوگرم کشتی آزاد به صورت درون اردویی در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شده بود. نگاهی گذرا به نفرات برتر 20 وزن آزاد و فرنگی نشان می‌دهد که در کشتی آزاد شاهد رقم خوردن چند نتیجه غیرقابل پیش‌بینی بودیم اما در کشتی فرنگی نتایج نسبتا همان چیزی بود که از قبل پیش بینی می‌شد.

 

 

کشتی آزاد

 

وزن 55 کیلوگرم: رضا اطری، علیرضا سرلک و رحمان عموزاد مدعیان اصلی این وزن برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بودند که عموزاد با وجود همه شایستگی‌هایش نشان داد هنوز برای مدعی شدن در رده سنی بزرگسالان، خیلی جوان است. در نهایت اطری که در جهانی نورسلطان سهمیه المپیک گرفته بود، اول شد.

 

وزن 61 کیلوگرم: پیش بینی‌ها حکایت از برتری بهنام احسانپور دارنده مدال برنز جهان در سال 2019 داشت، اما مجید داستانِ جوان این حریف باتجربه را از پیش‌رو برداشت. با وجودی که کادرفنی تیم ملی می‌خواست در این وزن نیز مانند 97 و 125 کیلوگرم قانون دو پیروزی از سه مسابقه اجرا شود، اما احسانپور بعد از شکست سالن را ترک کرد.

 

 

1541528

 

 

وزن 65 کیلوگرم: گرچه پیش بینی در این وزن کار ساده‌ای نبود و مدعیان این وزن خیلی به لحاظ فنی به هم نزدیک و در یک سال اخیر برد و باخت زیادی میان آنها ردوبدل شده بود، اما انتظار هم این نبود که امیرحسین مقصودی قهرمان جوانان جهان با امتیازهای بالا مقابل رقبایش شکست بخورد. در این وزن میثم نصیری به امیرمحمد یزدانی باخت و این بار کشتی گیر جوان مازندرانی به عضویت تیم ملی درآمد.

 

وزن 70 کیلوگرم: پیروزی یونس امامی دارنده مدال برنز سال گذشته جهان در این وزن مقابل امیرحسین حسینی ستاره جام تختی سال گذشته قابل پیش بینی بود.

 

 

1541524

 

 

وزن 74 کیلوگرم: مصطفی حسین‌خانیِ باتجربه همه کشتی هایش را با برد پشت سر گذاشت تا نشان دهد بهترین 74 کیلوی ایران برای شرکت در مسابقات جهانیِ پیش‌روست.

 

وزن 79 کیلوگرم: در این وزن هم عملکرد 79 کیلوها در سال های اخیر به شکلی نبوده که صاحب وزن داشته باشیم. علی سوادکوهی که سال گذشته شرکت در مسابقات امیدهای جهان را از دست داد، با شکست رقبا، نفر اول این وزن شد.

 

وزن 86 کیلوگرم: در شرایطی که همه گل کشتی های انتخابی 15 آبان ماه را رویارویی حسن یزدانی و کامران قاسمپور می‌دانستند، چند روز پیش از انتخابی، قهرمان دو سال اخیر امیدهای جهان به وزن بالاتر رفت تا در این وزن فقط یک مسابقه بین قهرمان المپیک گذشته و احمد بذری برگزار شود که این کشتی را حسن یزدانی با پیروزی قاطع پشت سر گذاشت.

 

 

1541527

 

 

وزن 92 کیلوگرم: در اردوی اول تیم ملی محمدجواد ابراهیمی صاحب وزن 92 کیلوگرم محسوب می‌شد، اما مصدومیت این کشتی گیر باعث شد این وزن مدعی اصلی‌اش را از دست بدهد و بعد از این اتفاق، کامران قاسمپور تصمیم گرفت به وزن بالاتر بیاید. او در انتخابی تیم ملی، همه رقبایش را شکست داد و نفر اول شد. علیرضا کریمی هم امید داشت که دکتر کیهانی به او اجازه کشتی گرفتن در انتخابی تیم ملی را بدهد که البته پزشک جراح نایب قهرمان جهان، از او خواست برای بازگشت به تشک عجله نکند.

 

وزن 97 کیلوگرم: علی شعبانی که به واسطه مصدومیتِ رضا یزدانی، در جهانی 2019 نورسلطان صاحب دوبنده تیم ملی شده بود، این بار هم ملی پوش شد. او درحالی نفر اول این وزن شد که به نظر می‌رسید محمدحسین محمدیان که سال گذشته با ضربه کردن اسنایدر آمریکایی خود را به عنوان یکی از مدعیان این وزن معرفی کرده بود، در این وزن حرف اول را بزند اما شعبانی خیلی آماده و باانگیزه نشان داد و علاوه بر اینکه دو بار محمدیان را شکست داد، مجتبی گلیج و دانیال شریعتی‌نیا را هم از پیش رو برداشت.

 

 

1541529

 


وزن 125 کیلوگرم: بعد از انصراف عباس فروتن از حضور در انتخابی که البته دلیلش خیلی هم برای کادرفنی تیم ملی آزاد قابل قبول نبوده، غیرقابل پیش‌بینی‌ترین نتایج در این وزن رقم خورد. جایی که از همان ابتدا با شکست پرویز هادی نفر سوم جهان در سال 2018 مقابل امین طاهری همراه بود و در ادامه امیرحسین زارع از سد یدالله محبی که سهمیه المپیک را گرفته، گذشت. دومین شکست پرویز هادی مقابل امیرحسین زارع رقم خورد تا از کورس خارج شود. امین طاهری در ادامه شکست را به امیرحسین زارع تحمیل کرد و کمیته فنی تصمیم گرفت که در این وزن دو برد از سه مسابقه تعیین کننده برنده باشد که طاهری اگرچه کشتی دوم را به زارع واگذار کرد اما در مبارزه تعیین کننده سوم به برتری رسید تا صاحب دوبنده تیم ملی شود.

 

1541525

دیدگاه‌ها