کد خبر : 1717745 | 17 آبان 1399 ساعت 11:36 | 71.7K بازدید | 4 دیدگاه

نجات دهنده: مهدی عبدی همینجاست

یحیی و مهمترین تصمیم فصل: مدافع یا مهاجم؟

کدام مهاجم لیگ یک یا آزاد در دسترس پرسپولیس است که بتواند کیفیت عبدی را ارائه دهد؟

یحیی و مهمترین تصمیم فصل: مدافع یا مهاجم؟

به گزارش ورزش سه ، کنار هم قراردادن اتفاقات مشابه در مسیر پیشرفت دو فوتبالیست، این انگاره را به ذهن متبادر می کند که خدا پسران قراخیل را دوست دارد؛ از علی علیپور تا مهدی عبدی. همانطور که برای اولی مقدر شد صفر تا صد پیشرفت را در پرسپولیس به عنوان یک بازیکن جوان و ناشناخته شروع کند، حالا دست روزگار همان سناریو را پیش روی دومی قرار داده است.


همان پسر بچه ای که قرمزها اینگونه به یادش می آوردند؛ دانش آموزی که از مدرسه گریخت تا بیاید برای کالدرون در دربی گل بزند. نه گلش جرقه بود و نه خودش. اگرچه فصل قبل با حضور علیپور و خرید اشتباه سه مهاجم خارجی، فرصت چندان زیادی برای اثبات پیدا نکرد اما علیپور رفت و قرار بود عیسی آل کثیر همه کاره خط حمله این فصل قرمزها باشد؛ اما بعد از درخشش خیره کننده او در دوحه ناگهان آن محرومیت عجیب همچو بلا نازل شد.


با این وجود باز هم نوبت به دانش آموز رسید که بگوید به من اعتماد کنید، ضرر نخواهید کرد. او همان کسی بود که با تک گل سرنوشت سازش مقدمات حضور در فینال آسیا را مقابل النصر مهیا ساخت. اگرچه یحیی به شدت به دنبال تقویت خط حمله است اما باید پذیرفت تا 12 فروردین 1400 تنها مهره قابل اتکای او در خط حمله، همین مهدی عبدی جوان است.

 

او اگر کمی، تنها فقط کمی خوش شانس بود می توانست در بازی اول لیگ بیستم مقابل سایپا ماشین گلزنی اش را روشن کند. سه موقعیت روی سه جاگیری عالی به دست آورد که دو تایش را منادی، ستاره سایپا گرفت و سومی با بدشانسی به تیر دروازه خورد.

 

این ضربه مهدی عبدی اگر با واکنش عالی منادی توام نمی شد اولین گل امسال پرسپولیس را رقم می زد.

 

پرسپولیس در گام اول تن به تساوی داد اما نمایش خوب و قابل تحسین عبدی بدون شک دل هواداران این تیم را قرص کرده است. پیش از این با محرومیت طارمی، برانکو مجبورشد به علی علیپور میدان دهد که این بازیکن به خوبی قدر آن شانس را دانست و مرد شماره یک قرمزها در خط حمله شد و حالا دست تقدیر دقیقا چنین وضعیتی را پیش روی عبدی قرار داده است.


 
کدام مهاجم لیگ یک یا آزاد در دسترس پرسپولیس است که بتواند کیفیت عبدی را ارائه دهد؟ اگر اگر یحیی همان اعتماد تحسین برانگیز برانکو روی علیپور را این بار به روی عبدی تکرار کند، بدون شک شاهد تولد یک گلزن مادرزاد در فوتبال کشورمان خواهیم بود. فقط لازم است یحیی قدر جواهر تراش نخورده اش را کمی بیشتر بداند و عوض 60 دقیقه، چند بازی به صورت کامل به او میدان بدهد، آن وقت مزد این اعتماد را خیلی زود می گیرد.

 

یحیی گل محمدی با خروج عیسی آل کثیر از لیست پرسپولیس در دوراهی استخدام مدافع یا مهاجم است.


عبدی پیش از این متفاوت بودنش را ثابت کرده و حالا این کادرفنی است که با حمایت قاطع، با بالا بردن اعتماد به نفس، از او همانی را بسازد که همه انتظارش را می کشند. حق پرسپولیس است دنبال مهاجم باشد اما آنچه خود در خانه دارد بسیار با کیفیت تر از همه آن چیزهایی است که از بیگانه طلب می کند.

 

مهدی طاهرخانی

دیدگاه‌ها