کد خبر : 1717768 | 17 آبان 1399 ساعت 08:22 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

چهره های شاخص اولین دیدار فصل تراکتور؛

از رویای برف زیر باران تا پایان باز یک ستاره!

تراکتور در عصر بارانی شهر تبریز با تساوی فصل را آغاز کرد.

تیم تراکتور اولین بازی فصل خود را در تبریز برگزار کرد. این تیم از ساعت 16:45 روز جمعه شانزدهم آبان ماه در ورزشگاه یادگار امام به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت. در دیداری که سکوهای یادگار در شرایط قرنیطه، خالی از تماشاگر بود، شاگردان منصوریان به تساوی بدون گل مقابل حریف خود رضایت دادند.

 

در ادامه نگاهی داریم به چهره های شاخص این دیدار:

 

علیرضا منصوریان؛ زیر باران در رویای برف!

علیرضا منصوریان در اولین تجربه رسمی خود به عنوان سرمربی تراکتور، خیلی دوست داشت یک برد را به تی تی ها هدیه دهد. این اتفاق اما رخ نداد تا تراکتور یک بار دیگر فصل را با نتیجه ای به غیر از برد به پایان برساند. منصوریان در روزی که تعدادی از چهره های شاخص خود را در اختیار نداشت، تیمی را به میدان فرستاد که نمایشی معقول در هفته اول لیگ داشت. سرمربی تراکتوری ها که دیگر باید او را یک مربی باتجربه بدانیم، به خوبی می داند که کار آسانی در تبریز نخواهد داشت. او بی شک در لحظه هایی که کنار خط با جنب و جوش بسیار مشغول راهنمایی شاگردانش بود، این رویا را در سر می پروراند که بتواند بعد از چند فصل متوالی به طلسم سرمربیان تراکتور پایان داده و ضمن دیدن برف تبریز، تا پایان فصل روی نیمکت سرخپوشان حضور داشته باشد.

 

1541770

 

اشکان دژاگه؛ پایان باز...

نمایشی که از اشکان دژاگه در دیدار با نفت مسجد سلیمان شاهد بودیم، مثال نقضی بود بر این ادعا که سن یک فاکتور مهم در فوتبال است. اشکان در سن 34 سالگی از دقیقه یک تا نود در ترکیب تراکتور به مانند یک بازیکن جوان و پر انگیزه دوید، تلاش کرد و جنگید. در حالی که بسیاری از بازیکنان داخل زمین طبق عرف فوتبال ایران هنوز از حال و هوای تعطیلات خارج نشده و فرم ایده آل خود را نداشتند، دژاگه فراتر از انتظار ظاهر شد. او در میانه میدان با بهره گیری از تجربه، قدرت بدنی و تکنیک خود مهره ای غیر قابل انکار در تیم منصوریان بود. پاس های بی نقص و بردهای قاطعانه در نبردهای تن به تن، دژاگه را به یکی از بهترین های تراکتور در این دیدار تبدیل کرد. اوج کار اشکان در ثانیه های پایانی بازی بود، جایی که او در پنجمین دقیقه از وقت های تلف شده، با قدرت بدنی و هوش بالای خود توپ را از مدافع حریف ربوده و یک ضربه آزاد در منطقه ای مناسب برای تیمش به دست آورد. پاس زیبای اشکان روی این ضربه آزاد که اگر با ضربه ای دقیق تر از سوی حاج صفی همراه می شد، این تلاش هافبک باتجربه تراکتوری ها منجر به بردی شیرین می شد. این نمایش خوب از سوی دژاگه نشان داد که هنوز تا پایان کار حرفه ای این هافبک راه زیادی باقی مانده است.

 

1541769

 

محمدرضا اخباری؛ بازگشت قارتال

محمدرضا اخباری را باید یکی از محبوب ترین بازیکنان تراکتور در چند فصل اخیر بدانیم. او در مقطع اول حضور خود در تراکتور به عنوان سرباز به قدری خوش درخشید که خیلی ها او را یکی از لژیونرهای آینده فوتبال ایران می دانستند. بازگشت به سایپا اما اخباری را در شرایطی متفاوت قرار داد. او بعد از اینکه در سایپا نتوانست نمایش های خوب خود را تکرار کند به تراکتور بازگشت. برای حضور در ترکیب اصلی تراکتور اما اخباری به زمان زیادی نیاز داشت. او بدون ایجاد هیچ حاشیه ای یک فصل و نیم روی نیمکت و به عنوان دروازه بان دوم در تراکتور حضور یافت؛ بی آن که حاشیه ای از این بازیکن شاهد باشیم، دو دروازه بانی که اخباری نیمکت نشین شان بود از تراکتور جدا شدند تا اینکه در لیگ بیستم بار دیگر شماره یک به او رسید. بازگشت اخباری به ترکیب تراکتور به عنوان دروازه بان شماره یک، یکی از اتفاقات مهم تقابل با نفت مسجد سلیمان برای هواداران تراکتور بود. قارتال تراکتوری ها که حمایت همه جانبه تی تی ها را پشت خود دارد، اولین کلین شیت خود را در هفته اول بدون دردسر خاصی انجام داد.

 

1541771

 

نفت مسجد سلیمان؛ تیم و دیگر هیچ

در دیداری که تراکتوری ها توپ و میدان را در اختیار داشتند، توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا سهم هر دو تیم حاضر در میدان یک امتیاز باشد. نفت مسجد سلیمان در شرایطی بسیار دشوار پای به میدان گذاشته بود و اتفاقاتی که در جریان بازی نیز رخ داد، کسب تک امتیاز خارج از خانه مقابل تراکتور را برای این تیم ارزشمندتر نیز کرد. پنج بازیکن تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان به دلیل عدم ارائه به موقع گواهی اشتغال به تحصیل، از سوی فدراسیون اجازه بازی دریافت نکردند و به سکوها منتقل شدند. این یک شوک بزرگ برای نفتی ها بود و آنها که سرمربی جدید خود را نیز روی نیمکت نمی دیدند، زیر بارش شدید بارانی که عادت زیادی به آن ندارند رودروی تراکتور قرار گرفتند. حریف آنها هدفی جز برد را دنبال نمی کرد و کار زمانی برای نفتی ها سخت تر شد که دو بازیکن خود را در جریان بازی به دلیل مصدومیت از دست داده و دو تعویض اجباری انجام دادند. در چنین شرایطی اما نفت مسجد سلیمان از حالت تیمی خود خارج نشده و در طول نود دقیقه کمترین موقعیت گل ممکن را به تراکتور داد. شاگردان حسینی در این دیدار با بضاعتی اندکی که داشتند بسیار خوش درخشیده و به معنای واقعی کلمه یک تیم بودند.

 

1541766

 

سعید عبدی

دیدگاه‌ها