کد خبر : 1717777 | 17 آبان 1399 ساعت 09:15 | 33.1K بازدید | 0 دیدگاه

وفاداری عجیب رحمتی به یک رنگ خاص؛

"مرد مشکی" فوتبال ایران دوباره در نقطه صفر!

پس از 19 سالِ درخشان برای حراست از دروازه تیم‌های لیگ برتری، حالا مهدی رحمتی در کسوتی جدید دوباره در سطح اول فوتبال ایران حاضر خواهد شد.

"مرد مشکی" فوتبال ایران دوباره در نقطه صفر!

به گزارش "ورزش سه" شوکِ بزرگ خداحافظی به‌یکباره و در سکوت مهدی رحمتی باعث شد تا کیلومترهای او پس از 19 سال بازی در سطح اول فوتبال ایران، دوباره صفر شود و این‌بار در کسوت سرمربی فعالیت کم‌نوسان‌ترین دروازه‌بان ادوار لیگ برتر آغاز شود؛ اتفاقی که شاید آخرین نمونه وطنی‌اش برای یکی بازیکنان بزرگ فوتبال ایران، یک دهه قبل رخ داد و علی دایی از نقش بازیکنی خود ارتقای جایگاه پیدا کرد و بازیکن-سرمربی شد و سپس در قامت یک سرمربی کارش را ادامه داد.

 

رحمتی که کارش را در فوتبال حرفه‌ای ایران از تیم فجرسپاسی آغاز کرد، از همان روزهای نخست نشان داد که استعداد نابی در فوتبال کشف شده و غلامحسین پیروانی نیز توانسته چه سنگربان آماده و قبراقی را به فوتبال ایران معرفی کند؛ سنگربانی با واکنش‌های باور نکردنی و رفتارهای منحصربفرد که نامش را در تاریخ لیگ برتر، با رکورد 19 فصل متوالی بازی و آمار و ارقام‌های فردی جاودان کرد.

 

برش‌های به ثبت رسیده از آغاز دوران بازی مهدی رحمتی و آغاز دوران مربیگری‌اش، یک اتفاق جالب را نمایان می‌سازد؛ علاقه ویژه سرمربی جوان شهر خودرویی‌ها به رنگِ مشکی! او چه آن زمانی که در تیم فجرسپاسی شیراز و زیرنظر پیروانی فوتبال خود را آغاز کرد و چه حالا که به یکباره از مستطیل سبز خود را کنار کشید و در کسوت سرمربی کارش را آغاز کرد، رنگِ مشکی را به تن کرده و حالا فردا هم باید در کنار زمین، اولین تجربه رسمی خود در لیگ برتر فوتبال ایران را به عنوان سرمربی بگذراند.

 

1541782

 

تجربه‌ای که پیش از این در رقابت‌های آسیایی هم حتی به دست نیامد، چرا که نداشتن مدرک مربیگری او را به سکوها در قطر تبعید کرده بود اما فردا مهدی رحمتی می‌تواند در کنارِ زمین بازیکنان تیم خود را ارنج کند؛ رحمتی امروز در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل ماشین سازی هم با لباسِ مشکی و تیره‌رنگ در کنفرانس خبری حاضر شد و احتمالا فردا هم خودش را با رنگ مشکی به ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد خواهد رساند.

 

او که آقای رکوردهای گوناگون در فوتبال ایران است، امیدوار به آن بوده که بتواند در نقش جدیدش شروعی رویایی را از خانه همراه با عنابی‌پوشان مشهدی رقم بزند که باید دید این اتفاق فردا در دیدار مقابل شاگردان وحید بیاتلو که چند سالی از رحمتی کوچک‌ترست و جوان‌ترین سرمربی لیگ برتر به شمار می‌رود، رقم خواهد خورد یا خیر؟

 

1541783

دیدگاه‌ها